Citat:
Han sa att han ville stoppa globaliseringen, globaliseringen är en enda sak och det är den globala marknaden där varor och tjänster kan säljas och fraktas mellan kontinenterna.
Den globala marknaden är inte något om allas lika värde och det är inte heller något jag har påstått om den globala marknaden heller, vet ärligt talat inte hur du kunde göra den kopplingen när jag talade om en global marknad där varor fraktas mellan kontinenter och nationer samt handelsunioner där medlemstationer potentiellt är eller inte är redo att ingå i en sådan union.
Att du sedan anser att fakta är billiga poäng bevisar bara hur pinsamt oinsatt du är när du försöker (och misslyckas) försöka o skämta bort en förklaring för att försvara hur din favorit hycklande har sagt om globaliseringen.
Han är helt enkelt inte ärlig om vad han säger och om han menar det han säger så är han otroligt korkad, för det är i slutändan en enorm skillnad mellan att vilja sin nations bästa genom att försöka och ge den en bättre handelspolitik och status, och att vilja bekämma den globala marknaden.
För om man skall bekämpa globaliseringen så måste man göra som Nordkorea och isolera sig.
Den globala marknaden är inte något om allas lika värde och det är inte heller något jag har påstått om den globala marknaden heller, vet ärligt talat inte hur du kunde göra den kopplingen när jag talade om en global marknad där varor fraktas mellan kontinenter och nationer samt handelsunioner där medlemstationer potentiellt är eller inte är redo att ingå i en sådan union.
Att du sedan anser att fakta är billiga poäng bevisar bara hur pinsamt oinsatt du är när du försöker (och misslyckas) försöka o skämta bort en förklaring för att försvara hur din favorit hycklande har sagt om globaliseringen.
Han är helt enkelt inte ärlig om vad han säger och om han menar det han säger så är han otroligt korkad, för det är i slutändan en enorm skillnad mellan att vilja sin nations bästa genom att försöka och ge den en bättre handelspolitik och status, och att vilja bekämma den globala marknaden.
För om man skall bekämpa globaliseringen så måste man göra som Nordkorea och isolera sig.
Nej, för att bekämpa globaliseringen behöver man inte isolera sig som Nordkorea. Vad som åsyftas med att stoppa globalisterna i dessa sammanhang är att stoppa de frihandelsavtal som NAFTA, TTIP och så vidare, vilka gynnar de multinationella företagen medans de skadar nationella marknader. Mer än något skadar de demokratin och ger mer makt åt dessa multinationella krafter.
Är det förvånande att de kandidater (Trump och Sanders) som ej är sponsrade med miljonbelopp från företag och banker, även är de personer som motsätter sig denna globaliseringsprocess?
Världen blir utsåld steg för steg och mer makt hamnar i globalisterna i bilderberggruppens händer för var dag. Att få en president som sätter stopp för dessa avtal först och främst, är något långt viktigare än vad många inser.
http://www.theguardian.com/world/2015/jun/14/bilderberg-2015-a-travesty-of-transparency
Visst, lever man i en fantasivärld och tror att alla de senaste presidenterna ej varit köpta och agerar på eget bevåg, då kanske det är svårt att inse hur globaliseringen urholkat demokratin, och hur multinationella krafter numer använder globaliseringen för att utöka sin makt.
Vinner Clinton valet och TTIP ej stoppas (hon har uttalat sig populistiskt emot TTIP, men med tanke på vilka som bidragit med sponsorpengar och hennes historik, så kommer hon ej att stoppa det) kan vi säga hejdå till någon typ av framtida självbestämmande även i Europa.
Citat:
Var inte orolig alla verkar säga nej sägs att alla Trumps 3 VP val har sagt nej.
Som jag ser det nu så är inte the establishment med Trump och runt 20% av republikanerna.
jag börjar tro att partiet aldrig kommer vinna igen, eftersom det är för många personer och grupper som vill olika saker inom partiet.
Som jag ser det nu så är inte the establishment med Trump och runt 20% av republikanerna.
jag börjar tro att partiet aldrig kommer vinna igen, eftersom det är för många personer och grupper som vill olika saker inom partiet.
Källa, eller hittar du bara på?