Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-04, 22:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som är lite skrämmande med Trump är att han ibland säger saker som inte bara chockerar utan visar att han saknar verklighetskontakt.

Som när han drog fram den påhittade kopplingen mellan Cruz far och Kennedys mördare Oswald i förrgår. Alla normalbegåvade människor som inte lever i en fantasivärld inser att det är trams.

Frågan inställer sig då varför Trump tar upp detta? Han vinner ju inga politiska poäng på att framstå som fånig. Trodde han verkligen på detta? Lever han i en fantasivärld? Vill vi att en person som gör det ska få "koderna"?

Ditt ovanstående inlägg ger jag 220 volt rätt på..

Jag fann det inte bara osmakligt (vilket är illa), men var helt oförstående till anklagelsen (tappade hakan).., och krasst sagt kan man ta det ännu längre som journalizt : Tror Trump på arvsynd ?

Uff..(nu fick du mig att tänka efter)

Har inga goda svar.
2016-05-04, 22:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Fast handlar det verkligen bara om handel? Ett led i globaliseringen är ju tex. EU och hur tydligt det är att all makt försvinner från fotfolket, beslut som tas ovanför folkets huvud osv. Trump kommer ju stoppa invasionen av Europa, ser inget negativt i det. Handel mellan länder kommer det ju alltid att finnas. Men om vi kan förhoppningsvis bli av med överstatligheten. Bort med makten från byråkraterna i Bryssel!

Korrekt. Att påstå att TTIP handlar om frihandel är falsk marknadsföring. Frihandel har vi redan till stor del tack vare WTO.

TTIP handlar om fri rörlighet för kapital och de multinationella företagens rätt att överpröva och riva upp demokratiskt fattade beslut.

En fördel med Trump är att han är emot TTIP. Clinton låtsas nu att hon är det, med det är lögn. Hon kommer att skriva under i samma minut som hon blir president. Wall Street kommer att kräva det som motprestation för stödet till henne.
2016-05-04, 22:54
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Att några WT har Trumpskyltar i sina trädgårdar är knappast vad som kommer att avgöra valet. Hur många röster skulle Trump få hos kvinnor? Eller hos minoriteter?

Både Trump och Hillary har rätt höga impopularitetssiffror, fast Trumps är värre. Därför kommer han inte att bli republikanernas kandidat. Vänta bara till konventet.

Du har ju inte den blekaste aning om vad du yttrar dig om. Trump är den ende kandidaten som är kvar! Således kommer han även om han bara får samma antal röster som han annars skulle fått i återstående primärval få 100% av delegaterna! Han kommer få drygt 1450 delegater!

Du är patetisk med dina yttranden utan att ens veta vad som har hänt på den republikanska sidan de senaste 24 timmarna!
2016-05-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Haha, Trump kommer att tvinga GOP att enas bakom honom. Detta eftersom Trump inte kan bara förlora. Förlorar han, så blir det en episk förlust. GOP kommer att i minst 10 ha noll förtroende bland svarta, latinos och andra minoritet. Även GOP:s stöd bland kvinnor kommer att sänkas. D kommer att få supermajoritet i senat och kongress. Och så vidare. Snacka om ta hela partiets framtid som gisslan

Här har ni USA:s demografi model att leka med. Gjort av bland annat Nate Silver. Tick-tack

http://www.nytimes.com/interactive/2013/04/30/us/politics/presidential-math-demographics-and-immigration-reform.html
Presidential Math: Demographics and Immigration Reform
Democrats should pick up votes if immigration reform passes and more Hispanics and Asians are able to vote. But the effect pales compared to broader demographic changes. Compare the effects of immigration reform, population growth, and racial voting patterns on future elections.

Han är Kungen av deals hota partiet. Alla hans planer ska bli verklighet mot att Rubio eller kasich får nomineringen, eller risken att latinos blir majoritet i alla stater som gränsar mot Mexiko inklusive Florida. Hög sannolikhet att det blir verklighet vid 8 år av Clinton.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2014/01/24/in-2014-latinos-will-surpass-whites-as-largest-racialethnic-group-in-california/
2016-05-04, 23:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Fast handlar det verkligen bara om handel? Ett led i globaliseringen är ju tex. EU och hur tydligt det är att all makt försvinner från fotfolket, beslut som tas ovanför folkets huvud osv. Trump kommer ju stoppa invasionen av Europa, ser inget negativt i det.
Handel mellan länder kommer det ju alltid att finnas. Men om vi kan förhoppningsvis bli av med överstatligheten. Bort med makten från byråkraterna i Bryssel!

Som sagt, handel, kommunikation och transport är de tre faktorer som är globaliseringen.

Eu är en handelsunion i förstahand så det är en del av vad som defineras som globaliseringsprocessen precis som triangelhandeln var på sin tid osv.

Problemet med EU är egentligen euron och att vissa medlemsländer togs in trots dålig ekonomi osv (Grekland) Europa var och fortfarande är inte redo för en gemensam valuta då medlemsländerna inte är jämlika ekonomiskt. (återigen så är Grekland det perfekta exemplet)

Självfallet så kommer handel mellan nationer att ske men för att stoppa globaliseringen så måste alla nationer isolera sig, många blandar nämligen ihop globaliseringen med frihandel (det är åtminstone det intrycket jag har fått) samtidigt som vissa vill beskyllla denna process för alla eller många av världens problem när det egentligen bara är en modell som förklarar hur samhällen och nationer påverkas av den globala marknaden och genom möjligheten till att allt snabbare frakta nya varor och tjänster samtidigt som man har en allt bättre kommunikation kring och med dessa.

Och rörande "invasionen" av Europa så har Trump sagt att han vill bomba i Mellanöstern samtidigt som han säger att han vill isolera USA, om han bombar och erövrar irakisk och syrisk olja (vilket han har lovat) så kommer fler flyktingar, om han ser till att Japan och många andra nationer får kärnvapen (vilket han också har pratat om) så kan det leda till att vissa nationer ser det som ett hot och bombar först (Nordkorea syftar jag på nu)

Han säger emot sig själv titt som tätt och imellanåt så säger han saker som är direkt negativa för stabilitet för vissa områden i världen (detta är dock min personliga åsikt och inte nödvändigtvis fakta) så att hylla honom som en räddare av västvärlden är i mina ögon ett stort misstag då han säger mycket men han gör inget för att visa att han står för det han säger.

Ett gott bevis för det är alla hans så kallade välgörenheter där han bjuder på golfturer och klassar att låta någon flyga med hans privata jetplan som välgörenhet.

Så i slutändan så tycker jag att han hycklar då han driver ett företag som är beroende av den globala marknaden samtidigt som han står och säger en massa som tydligt visar sig falskt.
2016-05-04, 23:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Stoppa vad?
Kan du ge hans exakta citat/påstående, som du inte håller med om?
Sanders är emot "free trade", så...

Globaliseringsprocessen är inte lika med frihandel, globaliseringsprocessen är en beskrivning av hur en global marknad kan existera och varför den gör det.

Att man skyller på globaliseringen för alla nationella problem är för att det är så lätt att använda sig av globaliseringen som en syndabock då medellsvensson (avreage Joe) inte är insatt i vad det är då det inte är något som berör dem.

Trump använder sig av globaliseringsprocessen som ett billigt trick för att plocka politiska poäng men då hans egna företag är beroende av den globala marknaden så är det hyckleri från hans sida.
2016-05-04, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Globaliseringsprocessen är inte lika med frihandel, globaliseringsprocessen är en beskrivning av hur en global marknad kan existera och varför den gör det.

Att man skyller på globaliseringen för alla nationella problem är för att det är så lätt att använda sig av globaliseringen som en syndabock då medellsvensson (avreage Joe) inte är insatt i vad det är då det inte är något som berör dem.

Trump använder sig av globaliseringsprocessen som ett billigt trick för att plocka politiska poäng men då hans egna företag är beroende av den globala marknaden så är det hyckleri från hans sida.
Herregud. Han är inte emot globaliseringen i sig, han är emot blind globalisering som skadar USA.
Återigen. Vad exakt är du emot? Just nu svamlar du som vänster om allas lika värde. Just nu är det du som använder sig av globaliseringsprocessen som ett billigt trick för att plocka politiska poäng
2016-05-04, 23:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Herregud. Han är inte emot globaliseringen i sig, han är emot blind globalisering som skadar USA.
Återigen. Vad exakt är du emot? Just nu svamlar du som vänster om allas lika värde. Just nu är det du som använder sig av globaliseringsprocessen som ett billigt trick för att plocka politiska poäng

Han sa att han ville stoppa globaliseringen, globaliseringen är en enda sak och det är den globala marknaden där varor och tjänster kan säljas och fraktas mellan kontinenterna.

Den globala marknaden är inte något om allas lika värde och det är inte heller något jag har påstått om den globala marknaden heller, vet ärligt talat inte hur du kunde göra den kopplingen när jag talade om en global marknad där varor fraktas mellan kontinenter och nationer samt handelsunioner där medlemstationer potentiellt är eller inte är redo att ingå i en sådan union.

Att du sedan anser att fakta är billiga poäng bevisar bara hur pinsamt oinsatt du är när du försöker (och misslyckas) försöka o skämta bort en förklaring för att försvara hur din favorit hycklande har sagt om globaliseringen.

Han är helt enkelt inte ärlig om vad han säger och om han menar det han säger så är han otroligt korkad, för det är i slutändan en enorm skillnad mellan att vilja sin nations bästa genom att försöka och ge den en bättre handelspolitik och status, och att vilja bekämma den globala marknaden.

För om man skall bekämpa globaliseringen så måste man göra som Nordkorea och isolera sig.
2016-05-05, 00:00
Medlem
Menveds avatar
Trump bör avslöja sin vicepresidentkandidat vilken dag eller vecka som helst. Detta är ett väldigt viktigt besked om vilken kandidat han är. Jag kommer att bli mycket besviken om det är en etablissemangskandidat.

Mina kandidater är: Newt Gingrich och Chris Kobach, men det finns naturligtvis många fler, Scott Walker och Christie, men om han väljer fel här så kommer åtminstone min glöd att slockna. Rubio eller Cruz vore en katastrof. Jag kan leva med Rand Paul men han har ju uttalat sig så negativt om Trump att jag inte tror det är möjligt.
2016-05-05, 00:13
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Trump har än så länge inte bevisat att han verkligen vill göra det bättre för den försvinnande medelklassen eller ens arbetarklassen, så i slutändan så väljer folk hellre Hillary med chansen att politiker som Sanders ska våga sig fram vid nästa tillfälle."
Det där stämmer rätt dåligt än så länge. Hillary har fler sympatisörer i de lägre och högre inkomstskikten men Trump flest sympatisörer hos de med "medelklass-inkomster".
2016-05-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Trump bör avslöja sin vicepresidentkandidat vilken dag eller vecka som helst. Detta är ett väldigt viktigt besked om vilken kandidat han är. Jag kommer att bli mycket besviken om det är en etablissemangskandidat.

Mina kandidater är: Newt Gingrich och Chris Kobach, men det finns naturligtvis många fler, Scott Walker och Christie, men om han väljer fel här så kommer åtminstone min glöd att slockna. Rubio eller Cruz vore en katastrof. Jag kan leva med Rand Paul men han har ju uttalat sig så negativt om Trump att jag inte tror det är möjligt.

Var inte orolig alla verkar säga nej sägs att alla Trumps 3 VP val har sagt nej.

Som jag ser det nu så är inte the establishment med Trump och runt 20% av republikanerna.

jag börjar tro att partiet aldrig kommer vinna igen, eftersom det är för många personer och grupper som vill olika saker inom partiet.
2016-05-05, 00:35
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och rörande "invasionen" av Europa så har Trump sagt att han vill bomba i Mellanöstern samtidigt som han säger att han vill isolera USA, om han bombar och erövrar irakisk och syrisk olja (vilket han har lovat) så kommer fler flyktingar,)

Trump har varit mer kritisk till "flytkningarna" än någon annan kandidat i USA. Han säger att man ska bilda en safe zone därborta för att slippa ha problem med dem i väst. Han vill också sluta kriga för Israels intressen, "America first". Färre krig= mindre "flyktingar".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in