2016-05-04, 21:42
Medlem
Okej grabbar. Kavla nu upp armarna och ring stödlinjen och säg att ni sett något misstänksamt på en viss adress. Bara som ett krämigt adjö
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2016-05-04 kl. 21:46.
Citera
2016-05-04, 21:43
Medlem
Intervjun med Sahlin kommer att gå till historien som ett skolexempel på hur man känner igen en lögnare. Hennes ansikte demonstrerar en rad klassiska mikrouttryck som får varningsklockorna att ringa. Hon kniper ihop ögonen och gör en sur min som om hon ätit en citron följt av ett illmarigt flin som ett porträttlikt trollface - den inre psykopatens belåtenhet över att just ha kommit undan med en lögn.

Jämför med Kato Kaelin i OJ Simpson-rättegången. Dr Paul Ekman har studerat lögnens psykologi i många år och har mycket intressant att säga.
https://www.youtube.com/watch?v=UOFS-k8kkL0
Senast redigerad av Innovativ 2016-05-04 kl. 21:45.
Citera
2016-05-04, 21:44
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Men vad föranleder att media börjat granska både Mona Muslim och mp nu då?

Varken Mehmet eller Mona kan ju krävt speciellt stora resurser för att förinta.

Handlar det om egen damage control tro? Försöker expressen avleda uppmärksamhet från sitt egna omfattande landsförräderi?

Vi alla visste ju redan att varken Mehmet eller Mona ska ha något som helst förtroende.

Men jag ska fira Monas fall, det glädjer mig mycket.

Man undrar ju lite. Vad gäller Sahlin, så är det ju fullständigt osannolikt att hon inte har hittat på mängder med "bus" de senaste 15 åren som media kunnat gräva fram. Varför kommer det nu?
Citera
2016-05-04, 21:44
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Men vem ska nu skydda oss mot alla terrorister? ?((

Hahaha, underbart!!

Kaplan kanske dyker upp som gubben i lådan, i fantasilandet Sverige blir man inte längre förvånad över ett endaste dugg.
Citera
2016-05-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Uppdraget som nationell samordnare löper ut i sommar, och mycket talar för att direktiven kommer att förändras avsevärt och att det blir en annan samordnare. Mona Sahlin är född 1957, så det är för tidigt för henne att gå i pension.

Har hon inte livstids försörjning tryggad?

Fy fan för den här människan.

Som hon spottat Sverige i ansiktet.
Citera
Medlem
Sorry för ot men frågan som vi nog alla undrar över nu!

Vad kommer hända med "Mona hotline" nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
När man blir "Sol och vårad" går vettet ur en normal person.

Tänk då vad som kan hända när vettet lämnar den slöaste kniven i lådan.

Ja man kan ju inte säkert säga att Polisen ifråga älskar Mona Sahlin på "riktigt". Däremot tror jag inte att Mona bryr sig så mycket utan helt enkelt tagit en risk med den lilla kalkyl som hennes hjärna klarar av.

Mona har aldrig gjort något fel, det är för att hon är kvinna som hon drabbas av drev osv...
Citera
2016-05-04, 21:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Är jag en foliehatt?

En "Livvakt" med 45,000 i månaden köper tysk sportbil och lägger handpeng på 10 miljoners bostadsrätt. Han beter sig som stålarna bränner i fickan. Men kan ej redovisa varifrån dessa pengar kommer.

Mehmet Kaplan avgår den 18 april. Expressen tipsas några dagar senare om detta.
Mona lägger sig och avgår samma dag nyheten kommer ut.

Mona har skulder hos kronofogden. Men säger att hon betalt "Livvakten" privat 60.000 i månadslön utöver hans tjänster till staten.

Kan De, Han eller Hon ha tagit emot "bidrag" "presenter" "arvode" eller "annat" från främmande makt, stat eller organisation...

Kan de ha lånat eller belönat sig ur någon fond för "extra ordinära omkostnader" ?

Citera
2016-05-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fransico

"Monas Hotline" får en annan innebörd nu.
Citera
2016-05-04, 21:48
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fransico

Mona startar nytt, och med SÄPO:s hjälp blir det lätt i bedrägeri-svängen:
http://postimg.org/image/5nuk4wich/

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Är jag en foliehatt?

En "Livvakt" med 45,000 i månaden köper tysk sportbil och lägger handpeng på 10 miljoners bostadsrätt. Han beter sig som stålarna bränner i fickan. Men kan ej redovisa varifrån dessa pengar kommer. Mehmet Kaplan avgår den 18 april. Expressen tipsas några dagar senare om detta. Mona lägger sig och avgår samma dag nyheten kommer ut.

Mona har skulder hos kronofogden. Men säger att hon betalt "Livvakten" privat 60.000 i månadslön utöver hans tjänster till staten. Kan De, Han eller Hon ha tagit emot "bidrag" "presenter" "arvode" eller "annat" från främmande makt, stat eller organisation...Kan de ha lånat eller belönat sig ur någon fond för "extra ordinära omkostnader" ?

Kåken på Solsidan borde kollas upp, eftersom några sauarabier varit involverade i några fastighetsaffärer rörande nybyggnationer, så dina misstankar är befogade.
Senast redigerad av duqu 2016-05-04 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Hon är väl samma geni som uttalade att man bör ha en årslön i besparingar. (?)
Jag har för mig att det var föreföreföreföredetta finansminister Anne Wibble som i alla fall var först med det förslaget
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Mona har aldrig gjort något fel, det är för att hon är kvinna som hon drabbas av drev osv...

Ja det skall bli intressant att se vem som vinner dumstruten och blir först med att föra fram den tesen i gammelmedia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in