Citat:
”Härmed intygas att (HLS) har en anställning hos mig som Nationell samordnare, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad.”
Ska det stå i intyget enligt SvD.
Har hon skrivit detta själv? Har hon ingen sekreterare som vet hur man ska uttrycka sig tydligt.
I det första får jag det till att "Nationell samordnare" syftar på "mig" alltså Mona är den Nationelle samordnaren (vilket hon är) HLS är inte anställd som Nationell samordnare han är anställd som Biträdande sekreterare. I den andra delen syftar "säkerhetssamordnare" på HLS som är anställd av "mig" den Nationelle samordnaren. Alternativt att Mona (dvs den Nationelle samordnaren) även skulle vara " "säkerhetssamordnare" och anställt HLS.
Det är, förmodar jag, dessutom skrivet på den Nationelle samordnarens officiella brevpapper.
Det är närmast helt uteslutet att tolkningen kan bli annat än att HLS anställningar och tjänster är i offentlig tjänst hos den Nationelle samordnaren med lön betald av riksdagen/det offentliga.
Detta kan inte vara annat än grovt vilseförande.
På inget sätt framgår det att han är anställd av mona privat, vilket är av samma värde som om Alis pizza lämnar ett intyg att pizzabagaren/diskarn tjänar 60 papp i månanden.