Citat:
Dags att vakna upp ur din drömvärld nu. Arbetslivet fungerar som så att så länge du kan hjälpa ett företag att tjäna pengar, och är den som är bäst på det av dom som söker, så kommer du anställas. Är du en nobody utan kunskaper, utan erfarenhet och som tror att "jag bor i Sverige, alltså borde jag få ett jobb" så kommer du inte vara värd ett jobb. Det är så enkelt.
Du utgår från att "jag är perfekt som jag är, ge mig ett jobb" när det där bara är ett dravel som man lär småbarn för att dom ska kunna se ljust på framtiden. Det är upp till dig att anpassa dig, du är en nobody på marknaden och ingen bryr sig om dig. Marknaden bestämmer, anpassa dig eller fortsätt vara kvar i den pissiga sitsen du sitter i nu.
Man kan inte gå hemma, vägra utbilda sig, jobba deltid och sen klaga på att man "inte får några jobb". Det är lika korkat som att en tjockis klagar på att maten "är god" och att det är anledningen till att han är fet eller att en bimbo klagar på att "alla nya skor är så fina" och skyller det på att hon har massa kreditkortsskulder. Eget ansvar för fan plastgubben
Jag jag jag. Jag vill, jag vill, jag vill. Arbetsmarknaden skiter i vad du vill och vad du känner. Den skiter i om någonting är kul för dig och den skiter i dina preferenser. Anpassa dig till marknaden genom att utbilda dig eller sitt för evigt kvar i ditt miserabla liv. Men skyll för fan inte på någon annan än dig själv, du verkar vara en riktigt bortskämd individ.
Dags att vakna upp ur din drömvärld nu. Arbetslivet fungerar som så att så länge du kan hjälpa ett företag att tjäna pengar, och är den som är bäst på det av dom som söker, så kommer du anställas. Är du en nobody utan kunskaper, utan erfarenhet och som tror att "jag bor i Sverige, alltså borde jag få ett jobb" så kommer du inte vara värd ett jobb. Det är så enkelt. Du utgår från att "jag är perfekt som jag är, ge mig ett jobb" när det där bara är ett dravel som man lär småbarn för att dom ska kunna se ljust på framtiden. Det är upp till dig att anpassa dig, du är en nobody på marknaden och ingen bryr sig om dig. Marknaden bestämmer, anpassa dig eller fortsätt vara kvar i den pissiga sitsen du sitter i nu.
Man kan inte gå hemma, vägra utbilda sig, jobba deltid och sen klaga på att man "inte får några jobb". Det är lika korkat som att en tjockis klagar på att maten "är god" och att det är anledningen till att han är fet eller att en bimbo klagar på att "alla nya skor är så fina" och skyller det på att hon har massa kreditkortsskulder. Eget ansvar för fan plastgubben

Jag jag jag. Jag vill, jag vill, jag vill. Arbetsmarknaden skiter i vad du vill och vad du känner. Den skiter i om någonting är kul för dig och den skiter i dina preferenser. Anpassa dig till marknaden genom att utbilda dig eller sitt för evigt kvar i ditt miserabla liv. Men skyll för fan inte på någon annan än dig själv, du verkar vara en riktigt bortskämd individ.
Du fattar att inte alla kan utbilda sig va? Du fattar att världen inte skulle fungera då va?
Vet du hur svårt det är att få ett okvalificerat jobb med 160 000 analfabeter plötsligt tog sig in i vårat land?
Blir riktigt irriterade på människor som tror att man bara ska fixa en utbildning också. Kan ni förstå att arbetsmarknaden och samhället inte fungerar så? Ifall alla arbetslösa, just nu, skulle utbilda sig skulle samhället kollapsa. Fatta det.
Samtidigt som våra statsministrar vill ha en jämviktsarbetslöshet på 7%, vilket borde vara helt olagligt.
Till OP: Jag hoppas att du står på dig och protesterar mot detta snuskiga samhälle du lever i. Anpassa dig för fan inte. Stå upp och börja ifrågasätta arbetsmarknaden och slaveriet som pågår där arbetsgivare och företag utnyttjar dig och andra på deras villkor och förutsättningar. Där du ska fixa dig men inte systemet eller arbetsgivarna.
Senast redigerad av doobedoo 2016-05-04 kl. 16:26.
Senast redigerad av doobedoo 2016-05-04 kl. 16:26.
fuck off idiot