2016-05-04, 16:22
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiranhaFlower
Dags att vakna upp ur din drömvärld nu. Arbetslivet fungerar som så att så länge du kan hjälpa ett företag att tjäna pengar, och är den som är bäst på det av dom som söker, så kommer du anställas. Är du en nobody utan kunskaper, utan erfarenhet och som tror att "jag bor i Sverige, alltså borde jag få ett jobb" så kommer du inte vara värd ett jobb. Det är så enkelt.
Du utgår från att "jag är perfekt som jag är, ge mig ett jobb" när det där bara är ett dravel som man lär småbarn för att dom ska kunna se ljust på framtiden. Det är upp till dig att anpassa dig, du är en nobody på marknaden och ingen bryr sig om dig. Marknaden bestämmer, anpassa dig eller fortsätt vara kvar i den pissiga sitsen du sitter i nu.

Man kan inte gå hemma, vägra utbilda sig, jobba deltid och sen klaga på att man "inte får några jobb". Det är lika korkat som att en tjockis klagar på att maten "är god" och att det är anledningen till att han är fet eller att en bimbo klagar på att "alla nya skor är så fina" och skyller det på att hon har massa kreditkortsskulder. Eget ansvar för fan plastgubben

Jag jag jag. Jag vill, jag vill, jag vill. Arbetsmarknaden skiter i vad du vill och vad du känner. Den skiter i om någonting är kul för dig och den skiter i dina preferenser. Anpassa dig till marknaden genom att utbilda dig eller sitt för evigt kvar i ditt miserabla liv. Men skyll för fan inte på någon annan än dig själv, du verkar vara en riktigt bortskämd individ.

Du fattar att inte alla kan utbilda sig va? Du fattar att världen inte skulle fungera då va?
Vet du hur svårt det är att få ett okvalificerat jobb med 160 000 analfabeter plötsligt tog sig in i vårat land?
Blir riktigt irriterade på människor som tror att man bara ska fixa en utbildning också. Kan ni förstå att arbetsmarknaden och samhället inte fungerar så? Ifall alla arbetslösa, just nu, skulle utbilda sig skulle samhället kollapsa. Fatta det.

Samtidigt som våra statsministrar vill ha en jämviktsarbetslöshet på 7%, vilket borde vara helt olagligt.

Till OP: Jag hoppas att du står på dig och protesterar mot detta snuskiga samhälle du lever i. Anpassa dig för fan inte. Stå upp och börja ifrågasätta arbetsmarknaden och slaveriet som pågår där arbetsgivare och företag utnyttjar dig och andra på deras villkor och förutsättningar. Där du ska fixa dig men inte systemet eller arbetsgivarna.
Senast redigerad av doobedoo 2016-05-04 kl. 16:26.
Citera
2016-05-04, 16:30
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Ja, jag förstår också att det är jävligt viktigt att ha en intressant hobby när man ska skura golv. fuck off idiot

Du ditt söndercurlade helvete. Jag ska försöka förklara så att till och med du förstår. Jag förstår dock om du inte klarar av att ta in all fakta.

Hela din pissiga attityd, brist på ambitioner och naivitet genomsyrar varenda inlägg du gör i tråden. En arbetsgivare kan lätt läsa detta i ditt värdelösa CV. Den dagen du inser att det inte är arbetsgivarna det är fel på utan dig själv kanske, KANSKE du lyckas lura dig till en anställning. Den lär dock bli kortvarig.
Lycka till i livet. Det lär du behöva.
Citera
2016-05-04, 16:31
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ja, jag förstår också att det är jävligt viktigt att ha en intressant hobby när man ska skura golv. fuck off idiot
Du verkar vara en väldigt negativ och otrevlig person. Detta kan givetvis en van rekryterare sniffa sig till på tre sekunder. Egentligen bör du försöka må bättre som person, skulle du själv anställa en person utan driv, som inte ens kan motivera varför han vill jobba på just ditt företag?

Rekryterare slänger en ansökan direkt om det märks att de söker jobbet utan att kunna motivera varför just de är perfekta för det. Sök färre jobb med riktade ansökningar. Hur svårt är det egentligen att ljuga ihop någonting, om du nu inte har några som helst intressen alls? Om du skickar över ditt CV och personliga brev lovar jag att ge dig tips för hur du kan presentera dig som mer anställningsbar.
Citera
2016-05-04, 16:39
Medlem
Citat:
fuck off

Jag har knackat en del dörr, och skickat cv:n till företag som inte annonserade. Så han kom tillbaka en gång i veckan trots att han fick nej? Verkar nästan lite efterblivet.

Japp, det var efterblivet. Men han hade jobbat på ett liknade företag som mitt i en annan stad och var därför helt bestämd att han inte ville göra något annat.
Men ja, han var ganska speciell, men jobbade nog troligtvis hårdast av oss alla
Sen kan jag tänka mig att vissa företag har folk som kommer in oinbjudna och söker jobb hela tiden. Därför kan det vara bra om man är lite "speciell".

Sen kan jag tipsa om att du går nån slags KY utbildning på distans för att uttöka din kompetens, medans du jobbar deltid.
Senast redigerad av Hellobbq 2016-05-04 kl. 16:41.
Citera
2016-05-04, 17:13
Medlem
Det handlar lite om vad det är för arbetsmarknad där du bor och vad du söker. Är du lite av en ledartyp så har du alltid jobb t.o.m utan utbildning men några referenser måste du ha om du ej har kontakter.
Annars regga dig på alla bemmanings företag och börja där,visar du dig intresserad av det jobbet kommer du få jobb där du är uthyrd 90 gånger av 100.Jag lovar dig att din inställning väger bra mycket mer än att du har en gymnasieutbildning.Och skicka inte cv på mail gå dit och prata med dom.

Jag själv har en oavslutad lärlingsutbildning och hoppade av gymnasiet.Men har haft mycket ansvar på mitt förra jobb som vägde in och idag är jag projektledare på ett mellanstort byggföretag ca 25 anställda och dirigerar vart folk ska och inköp av material och lämnar offerter från kontor

En sak till
Ansvar är ingenting man får utan någonting man tar. Tänk på det
Citera
2016-05-04, 17:17
Medlem
thejams avatar
Visst är det synd. Kommer ihåg att min Far var en sådan som bara strosade runt och lyckades mirakulöst skapa sig en karriär utifrån ingenting egentligen. Det går knappt att göra längre. Men man får jobba med det man har, finns yrkesutbildningar och sådant om det intresserar en. Annars kan man göra karriär på typ ICA. Jobben finns, men dom är inte lika attraktiva som förr.
Citera
2016-05-04, 17:23
Medlem
Skaffa en RIKTIG utbildning så får man jobb direkt.
Inge samhäll genus naturvetare media kommunist skit dvs.

Lär dig älska pengar.
Citera
2016-05-04, 17:47
Medlem
Det är enkelt att få jobb, oavsett erfarenhet.
Problemet är att arbetssökande idag inte har några balls..
Citera
2016-05-04, 18:02
Medlem
NeutronStars avatar
Kallar man som TS förmånen studielån för "slaveri" har man nog inte fattat mycket, särskilt som många yrkesutbildningar är gratis i Sverige.

Snacka om att vara lat och curlad!
Citera
2016-05-04, 18:28
Medlem
doobedoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Kallar man som TS förmånen studielån för "slaveri" har man nog inte fattat mycket, särskilt som många yrkesutbildningar är gratis i Sverige.

Snacka om att vara lat och curlad!

Nej för att leva på existens minimum under flera år är inte slaveri? Bara för att du jämför skit med USAs skit betyder inte att det är godtagbart. Fast människor i den här världen sväljer ju för fan vad som. Till och med att ens regering och företag vill människor väl
Citera
2016-05-04, 18:49
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doobedoo
Nej för att leva på existens minimum under flera år är inte slaveri? Bara för att du jämför skit med USAs skit betyder inte att det är godtagbart. Fast människor i den här världen sväljer ju för fan vad som. Till och med att ens regering och företag vill människor väl

Och ditt förslag är?
Jag menar, det kvittar väl vad man anser vara "rätt" eller "fel". Oavsett vilket måste vi förhålla oss till den världen vi faktiskt lever i och ta steget därifrån.
Citera
2016-05-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Jag blir hellre ompysslad av en robot (om jag inte kan klara det själv) medan unga människor får frihet och medborgarlön.

Därmed inte sagt att det inte finns människor som vill jobba inom äldrevården trots medborgarlön.

Det var ett jävla tjat om medborgarlön från dig. Får jag fråga hur du resonerar här, hur fan ska det hjälpa TS? Okej, han skulle få in lite pengar, men tror du arbetslösa personer i det här landet har det tufft eller? Dessutom verkar ju killen redan ha ett jobb.

Till TS: du är alltså 31 år, vilket är 11 år äldre än jag, och du har fortfarande 0 ambitioner i livet. Får jag fråga vad fan du gör med ditt liv? Hur ser du på framtiden? Om man är 31 år och fortfarande beter sig som en nybliven student rent ambitionsmässigt så kanske det är dags att slå sig själv riktigt jävla hårt i ansiktet så man vaknar till. Du fattar väl för fan att ingen kommer ge dig ett jobb, du måste ändra på din äckliga attityd och inse att du är vuxen, och är man vuxen tar man ansvar. Ansvaret för att du ska ta dig in på arbetsmarknaden innebär att du måste göra en del uppoffringar, oavsett om det innebär att du måste ta på dig skorna och gå till en arbetsgivare och presentera dig eller ta ett studielån och skaffa en utbildning så måste du göra NÅNTING. Annars kan du fortsätta sitta hemma och runka. Vem fan vill anställa en så tragisk människa som dig? RYCK UPP DIG.

ps. det är personer som mig som tar jobben du inte får, för att du har en efterbliven syn på saker och ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in