Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Cates
Det var inte det jag bad om din idiot. Konkret bad jag dig lägga fram dessa lediga jobb här, eftersom du påstår dig veta allt om arbetsmarknaden.
Drifttekniker och liknande människor är ofta rätt korkade och har dålig uppfattning om politik, filosofi och andra ämnen som kräver hjärna.
Håll dig till det du kan, "värme/ventilation". Stoppa in en snus och täpp igen. Du vet inte vad du yrar om och gör bara bort dig.
Nej, jag kan inte erbjuda någon jobb då jag inte anställer, jag är anställd. Om du tror att jag tänker lämna ut kontaktuppgifter till mina branschvänner till folk jag inte känner så tror du fel. Jag berättade vart det fanns jobb, det borde räcka för alla som är intresserade.
Politik och filosofi kan vi diskutera i en annan tråd.
Sen smart och smart. Nej, vi är väl inte jurister eller läkare, men vi är smarta nog att finna ett jobb med bra betalt, varierande arbetsdagar och i princip ingen konkurrens. Åtminstone inte för de av oss som kan något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jack.Cates
Jag bad in om ditt påstådda CV, utan konkret om jobb som TS kan få NU direkt.
Du frågade vilket jobb jag hade ditt såsmongo. Jag har f.ö. inte utlovat någon något jobb, jag har berättat vart det är brist. Ta din fittiga attityd någon någon annanstans. Jag är ointresserad av att utbyta otrevligheter med någon liten tonåring.
Citat:
Ursprungligen postat av
plastgubben
Du talar emot dig själv. Det är svårt att få okvalificerade jobb, för mig. Sen om det är lätt för dig, kul för dig. Jag har inga intressen, ingen ambition, utan vill bara ha ett jobb. Dessutom vill jag inte ta studielån. Men jag har funderat på att gå någon kort yrkesutbildning när jag betalat av min nuvarande skuld. Men då skulle jag helst studera och jobba samtidigt, vilket jag dels inte vet om jag klarar av, och dels är det så jävla svårt att få okvalificerade jobb för att göra det.
Anledningen till att du inte får ett jobb är för att det finns folk som har mer driv än dig. Gör dig anställningsbar.