Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
Ja är det så att det bara rör privatlivet och lite pi_pa i sidan om så är det väl inte så allvarligt i folks ögon. Då lär väl den här historien dö ut ganska fort.
Jag har dock en känsla av att det nog finns något allvarligare ekonomiskt bakom detta.
Jag tror inte heller på "sex"-spåret.
Vilken vettig man född 1970 med tillgång till en Audi R8 Spyder och en barre på Solsidan väljer att sätta på Mona Sahlin? Ens för 120 000 i månaden?
Notera:
H Labbé Solinas är folkbokförd i Huddinge. Där bor han i en villa ihop med en jämnårig kvinna med svenskt förnamn , troligtvis hans fru. Villans värde uppskattar jag grovt till cirka 5-6 miljoner maj 2016.
Villan köptes av H och fru (då ej gifta) av dödsbo 2012 för 3 600 000 kr.
http://arkiv.mitti.se:4711/2012/16/huddinge/MIHU-20120417-A-051-A.pdf
Dvs inte omöjligt att om denna säljs så skulle en hel del pengar kunna frigöras. Dock, hur stor blir vinsten, hur mycket blir kvar efter vinstskatt? Skulle de sedan kunna köpa bostadsrätten?
OCH
I Saltsjöbaden bor en annan kvinna med en ålder som liknar H, exakt samma efternamn. Hon har ett latino-klingande förnamn. Gissningsvis H:s syster. (Eller svägerska) Vad jag kan se bor hon i en mycket fin villa med sjöutsikt. Borde inte kosta under 10-15 miljoner kr.
Om jag tillåter mig att göra en så givmild version som möjligt:
H är uppvuxen i Danderyd. Detta är ett ställe där man skall HA pengar (psykologi). Låt oss anta att H inte kommer från allt för knappa förhållanden, och att han och hans syster ärver en hel del pengar - pengar som hans syster köpt sitt hus för. H kan därmed för sitt arv, sina vinster från villan i Huddinge, samt ihop med sin fru köpa bostadsrätten på Solsidan. Allt som krävs är att pressa upp månadsinkomsten lite, så han blir godkänd av bostadsrättsföreningen, och med detta får han hjälp av sin trofasta chef, Mona Sahlin.
Detta är den snällaste versionen jag kan tänka mig. Men då åsterstår ju lite att förstå:
- H:s föräldrar var invandrare, hur tjänade de ihop så mycket pengar, så de kunde lämna så mycket i arv till sina barn?
- Hur kan H på bara 4 år spara ihop pengar att köpa en 3 gånger dyrare bostad? Om när kom arvet? Nyss?
Men det finns ju så mycket man inte förstår:
- verklig inkomst 43 000 kr per månad
- 2012 medelklassliv i Huddinge
- 2016 Audi R8 Spyder
- 2016 bostadsrätt på 10 000 000 kr
- syster i villa för 15 000 000 kr
- försöker H bräcka sin syster? Gifte hon sig rikt? Karriär? H:s prestationsångest?
- Genvägar?
- Arv?
- Att låta Mona Sahlin skriva på ett uppenbart felaktigt papper, som dessutom lämnas in hos en myndighet och blir offentlig handling. Varenda svensk vet ju hur hårdgranskad Mona Sahlin är efter allt som hänt, varför då detta idiotiska papper? Om allt annat är "vitt" och ärligt?
Och vad har H egentligen jobbat med inom det statliga? Här benämns han pressekreterare:
http://avpixlat.info/2016/04/11/mona-sahlin-kovander-vill-nu-bekampa-jihadismen/
Har H gått från att vara livvakt, till att sköta Monas korrespondens?