2016-05-04, 14:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Är väl bara att kolla horans bankutdrag och se om och när ev. utbetalningar till polismannen gjorts. Tvivlar på att dessa finns före avslöjandet. Avsätt charlatanen NU!
Citera
2016-05-04, 14:50
Medlem
dark horses avatar
I allt slarv med obetalda räkningar, ombesiktigade bilar frågar man sig var fanns den där maken, det var ju trots allt Mona som var den verkliga "bread winner" i familjen. Men han hade förstås fullt upp med Solvalla. Aldrig någonsin att hon försökt skylla ifrån sig på den slarvige maken som kunde ha skött räkningar och besiktningar när hon trots allt hade ett jobb som var mer än heltid.
Citera
2016-05-04, 14:54
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja är det så att det bara rör privatlivet och lite pi_pa i sidan om så är det väl inte så allvarligt i folks ögon. Då lär väl den här historien dö ut ganska fort.

Jag har dock en känsla av att det nog finns något allvarligare ekonomiskt bakom detta.

Jag tror inte heller på "sex"-spåret.

Vilken vettig man född 1970 med tillgång till en Audi R8 Spyder och en barre på Solsidan väljer att sätta på Mona Sahlin? Ens för 120 000 i månaden?

Notera:

H Labbé Solinas är folkbokförd i Huddinge. Där bor han i en villa ihop med en jämnårig kvinna med svenskt förnamn , troligtvis hans fru. Villans värde uppskattar jag grovt till cirka 5-6 miljoner maj 2016.

Villan köptes av H och fru (då ej gifta) av dödsbo 2012 för 3 600 000 kr.
http://arkiv.mitti.se:4711/2012/16/huddinge/MIHU-20120417-A-051-A.pdf

Dvs inte omöjligt att om denna säljs så skulle en hel del pengar kunna frigöras. Dock, hur stor blir vinsten, hur mycket blir kvar efter vinstskatt? Skulle de sedan kunna köpa bostadsrätten?

OCH

I Saltsjöbaden bor en annan kvinna med en ålder som liknar H, exakt samma efternamn. Hon har ett latino-klingande förnamn. Gissningsvis H:s syster. (Eller svägerska) Vad jag kan se bor hon i en mycket fin villa med sjöutsikt. Borde inte kosta under 10-15 miljoner kr.

Om jag tillåter mig att göra en så givmild version som möjligt:

H är uppvuxen i Danderyd. Detta är ett ställe där man skall HA pengar (psykologi). Låt oss anta att H inte kommer från allt för knappa förhållanden, och att han och hans syster ärver en hel del pengar - pengar som hans syster köpt sitt hus för. H kan därmed för sitt arv, sina vinster från villan i Huddinge, samt ihop med sin fru köpa bostadsrätten på Solsidan. Allt som krävs är att pressa upp månadsinkomsten lite, så han blir godkänd av bostadsrättsföreningen, och med detta får han hjälp av sin trofasta chef, Mona Sahlin.

Detta är den snällaste versionen jag kan tänka mig. Men då åsterstår ju lite att förstå:

- H:s föräldrar var invandrare, hur tjänade de ihop så mycket pengar, så de kunde lämna så mycket i arv till sina barn?
- Hur kan H på bara 4 år spara ihop pengar att köpa en 3 gånger dyrare bostad? Om när kom arvet? Nyss?

Men det finns ju så mycket man inte förstår:
- verklig inkomst 43 000 kr per månad
- 2012 medelklassliv i Huddinge
- 2016 Audi R8 Spyder
- 2016 bostadsrätt på 10 000 000 kr
- syster i villa för 15 000 000 kr
- försöker H bräcka sin syster? Gifte hon sig rikt? Karriär? H:s prestationsångest?
- Genvägar?
- Arv?
- Att låta Mona Sahlin skriva på ett uppenbart felaktigt papper, som dessutom lämnas in hos en myndighet och blir offentlig handling. Varenda svensk vet ju hur hårdgranskad Mona Sahlin är efter allt som hänt, varför då detta idiotiska papper? Om allt annat är "vitt" och ärligt?

Och vad har H egentligen jobbat med inom det statliga? Här benämns han pressekreterare:
http://avpixlat.info/2016/04/11/mona-sahlin-kovander-vill-nu-bekampa-jihadismen/
Har H gått från att vara livvakt, till att sköta Monas korrespondens?
Senast redigerad av Jagvioss 2016-05-04 kl. 15:05.
Citera
2016-05-04, 15:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Känns troligt att det handlar om "kompisrelationer". Åtaganden, löften, fördelar, tjänster/gentjänster, privilegium etc fram o tebaks.
Sen är väl dessa blaskor och Mona lierade i ett stort härligt nätverk med Researchgruppen, Expo och Monas egen stab. Alla skyddar alla.

Jo kanske lite oroliga själva om man nu börjar kolla på detta med tjänster och gentjänster. Har man nu skott sig själv så. Detta är dock lite mer av det allvarliga slaget då det handlar om en politisk utnämning och då skattemedel. Bara en sådan sak att skriva på papper från regering typ är en sak i sig om hur illa detta nu är.
Citera
2016-05-04, 15:08
Medlem
ace_secs avatar
Citat:

Dvs inte omöjligt att om denna säljs så skulle en hel del pengar kunna frigöras. Dock, hur stor blir vinsten, hur mycket blir kvar efter vinstskatt? Skulle de sedan kunna köpa bostadsrätten?

Reaavinstskatten för småhus är 22%.

Visst har de kunnat lägga en del kontant som insats. Majoriteten är dock stort lån på det nya huset!

Hans fru hette Ståhl som ung och ogift. Sedermera Öman, och nu sin mans namn.
Hon föddes i Solna och är uppvuxen i Danderyd, Diskusen 16.
Citera
2016-05-04, 15:08
Medlem
konstits avatar
Det här luktar pengatvätt... Någon spekulerade i arv och husförsäljning och vad vet jag, det ger ju i så fall ingen mening med falska intyg ?

Kvarstår bara möjligheten någon haft behov av att förklara många pengar, fler än man annars kan visa på skattsedeln. Labb*s fb-profil liknar också en glidares, typisk "Tuffa Viktor" som inte är rädd att plocka åt sig av vad som faller ned.

Det här kan bli väldigt kul, kanske exploderar det kraftigare än vi ens kan föreställa oss ? Monas kryptiska tal om att hon kan "tala om allt om alla" låter lite som ett illa dolt hot om att fler skall med i fallet när det här briserar i sin fulla prakt
Citera
2016-05-04, 15:09
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Jag tror inte heller på "sex"-spåret.

Vilken vettig man född 1970 med tillgång till en Audi R8 Spyder och en barre på Solsidan väljer att sätta på Mona Sahlin? Ens för 120 000 i månaden?

Notera:

H Labbé Solinas är folkbokförd i Huddinge. Där bor han i en villa ihop med en jämnårig kvinna med svenskt förnamn , troligtvis hans fru. Villans värde uppskattar jag grovt till cirka 5-6 miljoner maj 2016.

OCH

I Saltsjöbaden bor en annan kvinna med en ålder som liknar H, exakt samma efternamn. Hon har ett latino-klingande förnamn. Gissningsvis H:s syster. Vad jag kan se bor hon i en mycket fin villa med sjöutsikt. Borde inte kosta under 10-15 miljoner kr.

Om jag tillåter mig att göra en så givmild version som möjligt:

H är uppvuxen i Danderyd. Detta är ett ställe där man skall HA pengar (psykologi). Låt oss anta att H inte kommer från allt för knappa förhållanden, och att han och hans syster ärver en hel del pengar - pengar som hans syster köpt sitt hus för. H kan därmed för sitt arv, sina vinster från villan i Huddinge, samt ihop med sin fru köpa bostadsrätten på Solsidan. Allt som krävs är att pressa upp månadsinkomsten lite, så han blir godkänd av bostadsrättsföreningen, och med detta får han hjälp av sin trofasta chef, Mona Sahlin.

Detta är den snällaste versionen jag kan tänka mig. Men då åsterstår ju lite att förstå:

- H:s föräldrar var invandrare, hur tjänade de ihop så mycket pengar, så de kunde lämna så mycket i arv till sina barn?
- Hur kan H på bara 4 år spara ihop pengar att köpa en 3 gånger dyrare bostad? Om när kom arvet? Nyss?

Men det finns ju så mycket man inte förstår:
- verklig inkomst 43 000 kr per månad
- 2012 medelklassliv i Huddinge
- 2016 Audi R8 Spyder
- 2016 bostadsrätt på 10 000 000 kr
- syster i villa för 15 000 000 kr
- försöker H bräcka sin syster? Gifte hon sig rikt? Karriär? H:s prestationsångest?
- Genvägar?
- Arv?
- Att låta Mona Sahlin skriva på ett uppenbart felaktigt papper, som dessutom lämnas in hos en myndighet och blir offentlig handling. Varenda svensk vet ju hur hårdgranskad Mona Sahlin är efter allt som hänt, varför då detta idiotiska papper? Om allt annat är "vitt" och ärligt?

Och vad har H egentligen jobbat med inom det statliga? Här benämns han pressekreterare:
http://avpixlat.info/2016/04/11/mona-sahlin-kovander-vill-nu-bekampa-jihadismen/
Har H gått från att vara livvakt, till att sköta Monas korrespondens?
Alla invandrare är inte fattiglappar, kan även vara en välbeställd familj från Chile, diplomatfamilj som "hoppat av". Uppväxt i Danderyd kan tyda på det. Men om det är som han säger på Linkedin att han bara har gymnasieutbildning känns det inte direkt som en bättre bemedlad borgarfamilj.

HS enl Linkedin:
Etiketterar sig med: Säkerhet och utredning
Inspektör RPS från jan 2002
Tjänsteman Regeringskansliet feb 2015 – jun 2015
Utbildning:
Danderyds gymnasium 1989 Natur

Vad innebär det att vara "inspektör" på RPS?
Citera
2016-05-04, 15:12
Medlem
Jagviosss avatar
Systern köpte sitt hus 2009 för
4 250 000 kr
ihop med latino-person
http://arkiv.mitti.se:4711/2009/39/nacka/MINA21A20090922NAV1.pdf
https://www.booli.se/bostad/2030114
Citera
2016-05-04, 15:12
Medlem
bombaccis avatar
Blir irriterad på polittrucker som inte anser att det är så farligt om just de bryter mot reglerna. Det är väl någon form av urkundsförfalskning? Nu fick polisen köpa den där lyxbostaden och någon annan fick inte det.

Som journalisten och ni andra skriver så hur kan Sahlin ha råd att avlöna någon med 60-100 000 kr i månaden?

Vad har hon för dolda inkomster egentligen?

Man kan gott byta ut henne efter juni.
Citera
2016-05-04, 15:13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Det är nästan lika intressant att följa Aftonbladet (och i viss mån DN:s) totala tystnad. Givetvis är de ytterst medvetna om att deras trovärdighet som nyhetsförmedlare naggas i kanten ytterligare vid dylika mörkanden. Tippar på att det råder full aktivitet på redaktionen, "hur fan ska vi lägga upp detta...!?"

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Skulle vara kul att höra deras argument om varför de inte publicerar

Men slappna av lite... För att det är Expressens knäck? Det är knappast så att andra tidningar är sugna på att ge uppmärksamhet åt sina konkurrenters scoop utan att först ha ställt sig frågan "vad har vi på Mona?".

Jämför Kaplan-spektaklet: Det var först när det stod tydligt att det rådde jaktsäsong på MP som SvD kastade sig i bilen och åkte i ilfart till den där pastorn för att få tag i filmen man hade ratat två år tidigare. Grävs nog i en hel del gamla byrålådor runt om i landet nu...
Citera
2016-05-04, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
MS verkar ju inte ha något företag men om jag fattat det hela rätt så behöver man inte ha ett företag för att kunna anställa någon. Däremot så måste man anmäla sig till SKV. Detta hade MS naturligtvis inte gjort.

"När du första gången ska betala ut ersättning för arbete ska du göra en anmälan till Skatteverket så att du blir registrerad i arbetsgivarregistret".
http://www.skatteverket.se/foretagorganisationer/arbetsgivare/registrering.4.18e1b10334ebe8bc80003496.html

Jag undrar om HLS verkligen varit anställd av MS eller var den delen av hennes intyg som rörde hennes ersättning till HLS bara taget helt ur luften för att det skulle se bättre ut? Kan det vara så att MS egentligen gjort 2 fel i sitt intyg dvs dels den felaktiga lönesumman och dels att felaktigt ange att hon själv gav honom ersättning? Kan det vara så att alla hennes inbetalningar till SKV bara varit för att få det att se ut som att hon inte ljög mer uppenbart?
VA? Menar du att hon inte gjort en anmälan till skatteverket som arbetsgivare??? Ja i så fall handlar det om svartarbete.

Det är åtalbart, att hon aldrig lär sig. Bristande kunskaper i statsvetenskap?
Citera
2016-05-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Blir irriterad på polittrucker som inte anser att det är så farligt om just de bryter mot reglerna. Det är väl någon form av urkundsförfalskning? Nu fick polisen köpa den där lyxbostaden och någon annan fick inte det.

Som journalisten och ni andra skriver så hur kan Sahlin ha råd att avlöna någon med 60-100 000 kr i månaden?

Vad har hon för dolda inkomster egentligen?

Man kan gott byta ut henne efter juni.

Man kan ju fråga sig vilken hållhake han har på kärringen när hon i sin ställning går med på att skriva falska intyg. Kanske är något sexuellt med i bilden ändå (Kräks lite när jag tänker på det...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in