Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-03, 11:02
  #1
Medlem
Händelsen inträffade för snart 3 år sedan, och den har ofta gjort sig påmind sedan dess. Jag har ingenting att tjäna på att skriva det här så jag ber därför ointresserade att lämna åsikter åt sidan även om jag fullständigt förstår och respekterar er åsikt som jag själv tidigare har delat.

Jag varför övrigt förstås öppen för att det kunde finnas liv där ute i rymden men trodde knappast på sånt som spöken, änglar eller så kallade ufos. Tvärtom brukade jag göra narr utav vissa vänner som gjorde det, genom att fälla dom med logiska argument.

En helt vanlig kväll är jag ute och promenerar med min barndomsvän, eftersom att det var klar himmel så bestämde oss för att titta på stjärnor, vi gick till den högsta punkten, vilket var ett närliggande klippa och den promenaden tog oss ca 20 minuter. Jag hade nyligen träffat en tjej så jag smsade titt som tätt under hela kvällen, och höll därför lite koll på tiden på mobilen.

Vi ligger nu på berget med ansiktet uppåt och stirrar på det stora himla valvet, det är bäck svart runt om oss och universums storhet får en genast att känna sig liten och obetydlig. Det går ca 1 timme utan att något märkvärdigt händer, vi ser satelliter, flygplan, och stjärnfall förstås. Sedan tar jag tar upp mobilen för en sista gång i samband med att jag delar ut en cigarett till min vän, klockan är nu 22:15.

Plötsligt ser vi en stjärna som rör på sig, den hade tidigare stått still på himmelen och jag trodde vid ett tidigare tillfälle att det var just polstjärnan. Den var i storlek med polstjärnan och utmärker sig direkt med sitt starkare ljus. Den följer en rak bana och rör sig i samma fart hela tiden. Ett typiskt mönster för en satellit. Jag försätter att hålla ögonen på den medans min vän spanar på något annat. Plötsligt börjar den röra på sig väldigt snabbt och ändrar riktning, det ser nu plötsligt ut som en fluga i himmelen, fast den lyser som en stjärna på jätte långt håll. Jag ropar genast till min vän, och jag befinner mig i schock tillstånd, vad är det för något?! TITTA!!

*Vi skriker ungefär 100 olika fraser i extas medans vi tittar på*

Den rörde sig runt på himlavalvet i konstiga och hastiga mönster, och i en sådan hastighet att detta uteslöt att det kunde vara någonting som jag tidigare kände till. Jag blev helt jävla ställd, ungefär som om en indian hade sätt tv:n för första gången. Helt plötsligt kände jag hur den närmade sig oss, ljuset blev starkare och större samtidigt som den pulserade rött/orange, ljuset var så starkt men ändå inte bländande. Den hade gått från att vara i storlek med polstjärnan till x4 gånger större.

Det hade nu gått cirka 30 sekunder sedan hade börjat röra på sig. Och ytterligare 5 sekunder som den verkade närma sig oss och det började nu bli riktigt obekvämt. Exalteringen ändrades snabbt till ångest och rädsla och jag skrek till min vän "vad som än händer, spring inte" jag ville knappast bli lämnad själv mitt ute i skogen. Ljuset verkade avta igen och man fick känslan av att den var påväg ifrån oss, sedan försvann stjärnan snabbt tillbaka över landskpet bort i fjärran.

Vi fick nu tillbaka modet när den var borta och vi var fulla uttav adrenalin, vi hoppade runt och kunde inte fatta vad som precis hade hänt, mitt hjärta dunkde som om jag hade sprungit ett maraton. Plötsligt så är stjärnan tillbakastrax över trädtopparna långt långt fram i horisonten. Det fanns en klippsats precis bakom oss, och vi började genast klättra upp i hopp om att kunna se lite mer över horisonten. Jag kommer nu på att jag har en ficklampa i jackfickan och börjar signalera mot stjärnan, min vän säger samtidigt "den är för långt bort". I samma stund reagrar stjärnan på ljuset och börjar genast röra sig mot oss.

Den går precis som tidigare från att vara en vit prick till att bli större och pulsera orange/rött ljus på bara några sekunder samtidigt som man kände att den närmade sig oss riktigt snabbt. Jag uppskattar att den lika stor som en gatulykta och rörde sig så snabbt att jag direkt uteslöt mänsklig technologi. Och min sista tanke är att det kanske inte var så bra idé att anta att det var ofarligt.

Mitt nästa minne är att jag står på klippsatsen och stirrar ut över horisonten, jag känner mig kraftigt desorienterad och vänder mig till min vän som står vänster om mig. Exakt samtidigt överlappar vi varandras röster; "vad hände nyss?" Vi hade ingenaning om vad som precis hade hänt, det var som om jag precis hade blivit väckt, och känslan av att jag inte visste vad jag precis hade gjort. Jag kunde inte komma ihåg hur det "Orb" liknande ljuset hade försvunnit tänkte jag för mig själv samtidigt som min vän upprepade samma vers för mig. Jag tog nu upp mobilen och såg att den där tjejen hade skrivit att hon skulle lägga sig, klockan var nu 23:45. Vad som kändes 10minuter hade helt plötsligt blivit över 1.5 timme och vi var förvirrade och blev genast rädda över detta.

Jag kan än idag inte förstå vad som hände den kvällen och hur ljuset försvann, men jag är oerhört tacksam för upplevelsen eftersom att jag nu VET att det finns mer där ute vare sig det är änglar, andra livsformer eller "ufos". Det finns mer där ute än vad dom berättar för oss, och jag är övertygad om att många fler vet om detta.

Jag är också tacksam för att jag fick uppleva detta med en vän som jag har kunnat prata om händelsen med, hade jag varit själv så hade jag förmodligen trott att jag var mentalt sjuk. Upplevelsen har dessutom stärkt vår vänskap och gjort att vi kommit varandra ännu närmare efter många,många långa samtal om vår upplevelse tillsammans. Jag är öppen för fler saker i livet och det känns verkligen som att allt är möjligt.

Jag känslan av att "orben" som vi kallar den är något levande snarare än något slags skäpp eller liknande , eftersom att det var helt tyst och pulserade ljuset och färgerna på ett skiftande sätt, typ som plankton ute i rymden är den bästa jämförelsen vi har kommit på.

Jag förväntar mig inte att alla ska ta detta seriöst och jag inser själv när jag skriver hur konstigt och otroligt allt måste låta men gör detta endast för att veta om det finns fler som haft liknande upplevelser, för då skulle jag gärna vilja ta del uttav dessa.

Ber om ursäkt ifall det är en dålig beskrivning då det är väldigt svårt att sätta ord på enormt starka känslor och upplevelser.
Citera
2016-05-03, 11:11
  #2
Medlem
Angelripper4s avatar
Ficklampan kom du på att du hade, men "technology" som mobiltelefon kom aldrig på fråga för att filma skådespelet. Men den är ju bra att ha när man ska kolla hur lång tid det tog.
Citera
2016-05-03, 12:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Ficklampan kom du på att du hade, men "technology" som mobiltelefon kom aldrig på fråga för att filma skådespelet. Men den är ju bra att ha när man ska kolla hur lång tid det tog.

Good point.

TS vid vilket årtal inträffade detta?
Citera
2016-05-03, 13:00
  #4
Avstängd
Låt folk skriva som de gör, hatar ordpoliser.

För det första är det helt fel att lägga frågan om UFO i en kategori om ockultism mm. UFO betyder på svenska "oidentifierat flygande föremål" och det har inget med ockultism att göra.

Jag, och numera de flesta rymdforskare, tror att det finns liv i rymden. På den frågan finns ingen tvekan. Frågan är numera "när kommer vi att hitta dem". Eller som en del säger "vill vi bli hittade", det kan bli roligare än vi önskat.

Så till frågan vad folk ser som ser UFO:s.
Jag tror inte en civilisation som har kunskapen och ekonomi att resa mellan stjärnorna börjar leka "gömma" när de kommer hit. Jag tror inte heller att den förste de kontaktar vid sin ankomst är ett original i djupaste Småland med bilder på flygande tefat på väggarna. Jag tror på mycket goda grunder att de helt enkelt inte gör på det viset. Därmed faller idén om kontakter mellan rymdfolk och enskilda personer på jorden.

Vad är det då som dessa människor ser eller upplevt. Förmodligen blandar hjärnan ihop syner mellan olika föremål. Polstjärnan börjar plötsligt röra sig därför att en satellit passerar förbi och hjärnan väljer att följa den istället. En insekt på nära håll flyger förbi i synfältet mot sateliten och ögat följer insekten istället. Vid detta lag är åskådarna så uppspelta att hjärnan är mottaglig för både det ena och andra. Det ena faller på det andra och plötsligt återgår hjärnan till sitt lugn. Man fattar inte vad som hände då hjärnan var uppskruvad, tiden gick fort, det känns som att det fattas tid.

Min förklaring är förmodligen inte exakt överensstämmande med ts beskrivning, kanske lång därifrån, men det är ungefär så dessa verkliga erfarenheter bränns in i huvudet. Erfarenheter som snabbt och omedvetet förändras för att passa in i den rådande världsbilden.

Hade ts levt för några hundra år sedan hade det varit jesus uppenbarelse eller möjligen älvors dansande.

Hur som helt var ts berättelse både spännande och inlevelsefull, jag tackar för en stunds god underhållning.
Citera
2016-05-03, 13:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Ficklampan kom du på att du hade, men "technology" som mobiltelefon kom aldrig på fråga för att filma skådespelet. Men den är ju bra att ha när man ska kolla hur lång tid det tog.

Vid det första tillfället var hela händelsen så oväntad och tog oss med sån shock att tanken inte ens slog mig och vid det andra tillfället strax efter jag tog upp ficklampan så var den så långt bort, och vi visste ju förstås inte att den skulle komma tillbaka igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Getsnopp
Good point.

TS vid vilket årtal inträffade detta?

Hej, det hände för ca 3 år sedan, alltså 2013.
Citera
2016-05-03, 13:07
  #6
Medlem
udons avatar
Ursäkta, men polstjärnan är faktiskt inte speciellt utmärkande. De flesta människor kan inte ens peka ut polstjärnan.
__________________
Senast redigerad av udon 2016-05-03 kl. 13:10.
Citera
2016-05-03, 13:21
  #7
Avstängd
2013 filmades en händelse som till och med forskare och vetenskapsmän gått bet på att förklara. Det som gör denna film extra intressant är att den filmades av ett militärt övervakningsflygplan med välutbildade på området. Ingen expert har kunnat förklara vad det är och filmen är egentligen hemligstämplad men har läckt ut.

Föremålet kom upp ur havet för att flyga in över land. Det lyste rött men plötsligt upplöstes det. Det amerikanska spaningsplanet gick över till infraröd filmning och då såg de det igen. Föremålet hade gjort sig osynligt när det flög nära beboeliga trakter. Fortsätt att se filmen och läs gärna texten också.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hem...r-puerto-rico/

Är det något sådant här ts sett?

Jävligt spännande och förklaringen kanske är ännu mer spännande eller inte alls spännande.
Citera
2016-05-03, 14:42
  #8
Medlem
Vilken tid på året var detta? Antar att det var på hösten/tidig vår eller vinter. Då det på sommaren knappast är kolsvart ute redan 22.00

Annars tänker jag, vem går o lägger sig på en kall klippa den årstiden ? Hade ni tagit något kanske?
Citera
2016-05-03, 17:53
  #9
Medlem
MaxDLs avatar
Inte alla som får vara med om att bli abducted.

Om du inte trollar, ja då är det nog så att du blivit det om du varit nykter osv. Din historia låter väldigt lik mångas upplevelse som påstår sig blivit bortförda.
Var en psykolog som var skeptiker, som förhörde en mängd människor som påstått sig blivit bortförda av ufos, som efter intevjuerna insåg att alla berättade ungefär samma sak. Folk som inte haft någon kontakt med varandra. Detta innan ufo filmerna etc då också. Den logiska slutsatsen kan då lätt bli att dom faktiskt berättar något som dom upplevt i verkligheten.

För alla som inte tror på ufos, ni är dåligt pålästa. Canadas försvarsminister och flera austronauter etc etc har erkänt ufons existens. Det finns radarobservationer från flera olika stationer som följt samma ufo. Informationen finns där.
http://www.ufoevidence.org/documents/doc342.htm
Ufon existerar, otroligt nog.
__________________
Senast redigerad av MaxDL 2016-05-03 kl. 17:56.
Citera
2016-05-04, 01:28
  #10
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
2013 filmades en händelse som till och med forskare och vetenskapsmän gått bet på att förklara. Det som gör denna film extra intressant är att den filmades av ett militärt övervakningsflygplan med välutbildade på området. Ingen expert har kunnat förklara vad det är och filmen är egentligen hemligstämplad men har läckt ut.

Föremålet kom upp ur havet för att flyga in över land. Det lyste rött men plötsligt upplöstes det. Det amerikanska spaningsplanet gick över till infraröd filmning och då såg de det igen. Föremålet hade gjort sig osynligt när det flög nära beboeliga trakter. Fortsätt att se filmen och läs gärna texten också.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hem...r-puerto-rico/

Är det något sådant här ts sett?

Jävligt spännande och förklaringen kanske är ännu mer spännande eller inte alls spännande.

Även om jag inte tror ett ord på vad ts säger, så är det där klippet bland det märkligaste jag har sett.
Citera
2016-05-04, 11:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
2013 filmades en händelse som till och med forskare och vetenskapsmän gått bet på att förklara. Det som gör denna film extra intressant är att den filmades av ett militärt övervakningsflygplan med välutbildade på området. Ingen expert har kunnat förklara vad det är och filmen är egentligen hemligstämplad men har läckt ut.

Föremålet kom upp ur havet för att flyga in över land. Det lyste rött men plötsligt upplöstes det. Det amerikanska spaningsplanet gick över till infraröd filmning och då såg de det igen. Föremålet hade gjort sig osynligt när det flög nära beboeliga trakter. Fortsätt att se filmen och läs gärna texten också.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hem...r-puerto-rico/

Är det något sådant här ts sett?

Jävligt spännande och förklaringen kanske är ännu mer spännande eller inte alls spännande.

Tack för länken. Föremålet passar mycket väl in på beskrivningen, storleksmässigt och hur den bara gled harmoniskt i luften. Dom nämner även ett rött ljus. Vi har forskat vidare väldigt mycket och hittat ett forum där människor beskriver liknande upplevelser med samma beskrivniningar.

Dom går under namnet "orbs" och även där vittnar många personer till att det har försunnit tid vid olika tillfällen. Mer parten uttav dessa rapporter utspelade sig på kusten och oftast nära eller i anslutning till vatten, även vissa sightings som varit direkt ute i öppna havet. Det verkar som att dom kommer upp från havet eller har någon slags koppling till det.

Vi letade för övrigt upp platsen för händelsen på google earth och till vår stora förvåning såg vi att det låg en väldigt stor vattenkälla i närheten, just i den exakta riktningen där "stjärnan" eller den s.k "orben" hade kommit upp från horisonten. Sammanträffande? Ingen vet.

Citat:
Ursprungligen postat av SaiGOon
Vilken tid på året var detta? Antar att det var på hösten/tidig vår eller vinter. Då det på sommaren knappast är kolsvart ute redan 22.00

Annars tänker jag, vem går o lägger sig på en kall klippa den årstiden ? Hade ni tagit något kanske?

Vi hade absolut inte tagit något.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Inte alla som får vara med om att bli abducted.

Om du inte trollar, ja då är det nog så att du blivit det om du varit nykter osv. Din historia låter väldigt lik mångas upplevelse som påstår sig blivit bortförda.
Var en psykolog som var skeptiker, som förhörde en mängd människor som påstått sig blivit bortförda av ufos, som efter intevjuerna insåg att alla berättade ungefär samma sak. Folk som inte haft någon kontakt med varandra. Detta innan ufo filmerna etc då också. Den logiska slutsatsen kan då lätt bli att dom faktiskt berättar något som dom upplevt i verkligheten.

För alla som inte tror på ufos, ni är dåligt pålästa. Canadas försvarsminister och flera austronauter etc etc har erkänt ufons existens. Det finns radarobservationer från flera olika stationer som följt samma ufo. Informationen finns där.
http://www.ufoevidence.org/documents/doc342.htm
Ufon existerar, otroligt nog.

Jag lägger inte så mycket vikt på försvinnandet av tid, det blir bara att man tänker fram och tillbaka på vad som hände eller vad som kan ha hänt. Jag lägger fokus på själva skådandet och försöker hålla minnet levande, det var en helt sjuk upplevelse som jag är tacksam för. Min vän å andra sidan är betagen av den tidigare delen och är inne på att anlita en hypnotisör för att ta reda på om vi har några minnesbilder i det undermedvetna, om någoting hände under den tiden som vi inte minns så finns det tydligen i vårt undermedvetna.

För övrigt, väldigt bra länk och kan inte säga mer än att, allt är möjligt. Bara faktum att den förblir fullkomligt ignorerad uttav världens politiker och talesmän förbryllar och får en att fundera, varför.
Citera
2016-05-04, 13:42
  #12
Medlem
Min första tanke hade varit att direkt börja filma. Visserligen vet jag inte hur bra det hade blivit då iallafall iphones kamera är värdelös under dåliga ljusförhållanden men vafan TS... Är du inte arg på dig själv att du gjorde en sån dundertabbe?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback