Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-04, 15:09
  #13
Medlem
Nej din första tanke är inte att börja filma, varför skriver jag detta nu? Jo eftersom jag har varit med om en en liknande upplevelse där jag stod som "förstelnad" och jag stod där som ett "frågetecken" och det sista jag tänkte på var att dra upp telefonen och börja filma.
Nä du det är lätt att skriva när man sitter vid datorn och läser vad någon skriver.
Hoppas att ni som tycker att vi som inte filmar eller tar foto av något vi upplever också får uppleva något som stör eran syn på det ni tror på, jag garanterar ni blir helt enkelt så förbluffade att filma är inte det första alternativet som kommer upp.
Citera
2016-05-05, 02:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaky
Nej din första tanke är inte att börja filma, varför skriver jag detta nu? Jo eftersom jag har varit med om en en liknande upplevelse där jag stod som "förstelnad" och jag stod där som ett "frågetecken" och det sista jag tänkte på var att dra upp telefonen och börja filma.
Nä du det är lätt att skriva när man sitter vid datorn och läser vad någon skriver.
Hoppas att ni som tycker att vi som inte filmar eller tar foto av något vi upplever också får uppleva något som stör eran syn på det ni tror på, jag garanterar ni blir helt enkelt så förbluffade att filma är inte det första alternativet som kommer upp.

Det är ju iofs inte så jättemärkligt med tanke på att betydligt vardagligare saker får personer att rycka upp mobilen och börja filma idag. I princip allt som är det minsta uppseendeväckande tenderar att ha den responsen hos folk. Alla kan vi göra missar när det går snabbt men visst tusan är det en jävla tabbe.
Citera
2016-05-05, 02:55
  #15
Avstängd
Filmen på flygande föremål är onekligen intressant. Än mer intressant blir det när en av de bästa på att avslöja sådant här, Clas Svahn, säger att filmen är äkta och en av få ingen kunnat förklara.

Men det finns naturligtvis en förklaring och den kommer en vacker dag. Liknande fenomen är vardagsmat i Hessdalen, Norge. Sedan många år tillbaka far det fram lysande föremål i dalen. Nu är forskare svaret på spåren.

Här är projekt Hessdalen:
http://www.hessdalen.org/index_e.shtml

Finns bilder på fenomenet där.
__________________
Senast redigerad av Ackeson 2016-05-05 kl. 02:59.
Citera
2016-05-05, 13:24
  #16
Medlem
Enligt skeptiker är det en pelikan på filmen...

Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Filmen på flygande föremål är onekligen intressant. Än mer intressant blir det när en av de bästa på att avslöja sådant här, Clas Svahn, säger att filmen är äkta och en av få ingen kunnat förklara.

Men det finns naturligtvis en förklaring och den kommer en vacker dag. Liknande fenomen är vardagsmat i Hessdalen, Norge. Sedan många år tillbaka far det fram lysande föremål i dalen. Nu är forskare svaret på spåren.

Här är projekt Hessdalen:
http://www.hessdalen.org/index_e.shtml

Finns bilder på fenomenet där.
Citera
2016-05-05, 16:36
  #17
Medlem
Onödigt att berätta något för omgivningen. Fortsätt observera som du gör. En dag kanske du också får sen en farkost på nära håll som jag fick. Blir en wow effekt första gången men eftersom det inte går forska i det och dom dyker bara upp när det passar dom själva så orkar jag inte bryr mig längre.
Citera
2016-05-05, 18:20
  #18
Medlem
stom72s avatar
Vänl lyssna på dessa vittnesbörd:
www.dogmanencounters.com
Citera
2016-05-05, 21:59
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Enligt skeptiker är det en pelikan på filmen...
Eftersom jag tillhör skeptikerna, en konstruktiv sådan, så håller jag med om att det är en pelikan på bilderna. En pelikan kan gott och väl symbolisera att det inte är något psykfall från yttre rymden som fått för sig att åka fram och åter i en liten dal i Norge.

Ovanstående kan låta som ett skämt men det ligger mycket allvar bakom. Tänk efter själva om en civilisation som gjort sig den enorma mödan att ta sig till Jorden och väl där sitta och åka lysande pulka mellan bergstoppar i en avkrok som Norge!?

Tanken är helt enkelt inte rimlig och därmed inte heller sann. Hessdalenfenomenet har redan fått sina förklaringar som bygger på helt jordisk naturlig elektrokemi.
Citera
2016-05-05, 22:02
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Onödigt att berätta något för omgivningen. Fortsätt observera som du gör. En dag kanske du också får sen en farkost på nära håll som jag fick. Blir en wow effekt första gången men eftersom det inte går forska i det och dom dyker bara upp när det passar dom själva så orkar jag inte bryr mig längre.
Har du någon teori över varför en avancerad civilisation från yttre rymden tar sig ända hit för att visa sig för en ramdom människa i en avkrok utan vittnen?
Citera
2016-05-05, 23:22
  #21
Medlem
att olika tecken visar sig på himlen och i stjärnorna visar att Jesus snart kommer tillbaka

Tecken ska visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden ska folken gripas av ångest och stå rådlösa vid havets och vågornas dån. Människor ska tappa andan av skräck i väntan på det som ska drabba världen, för himlens makter ska skakas. Då ska man se Människosonen komma i ett moln med stor makt och härlighet. /Lukas 21:25
Citera
2016-05-06, 00:17
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Min första tanke hade varit att direkt börja filma. Visserligen vet jag inte hur bra det hade blivit då iallafall iphones kamera är värdelös under dåliga ljusförhållanden men vafan TS... Är du inte arg på dig själv att du gjorde en sån dundertabbe?

Såhär i efterhand med facit i hand så önskar jag självklart verkligen att jag hade filmat och på så sätt haft video bevis för händelsen. Men händelsen var såpass stark och intensiv att jag inte ens funderade på det hur konstigt det än låter. "Orben" var så stark och kom så nära, och vi såg den så klart att vi inte kunde förneka vad våra ögon sätt, inte en gång, utan två gånger, hur mycket vi än försökte.

För att du skall kunna förstå så ska jag erkänna att jag grät, tårarna rann vid ögonblicket när ljuset "Orben" var påväg mot oss, alla hår på min kropp reste sig. Det gick från att kännas som en "helig uppenbarelse" till ren skräck och ångest - vad skulle hända härnäst. Det är något helt utanför mönstret, ungefär som när vissa människor påstod att jorden var runt för ca 400år sedan. En upplevelse på den här magnituden kastar om hela ens livsuppfattning. Även idag när jag tänker på det och speciellt när jag pratar om det med min vän så får jag tillbaka starka känslor, håren reser sig upp och ögonen vattnas.

Citat:
Ursprungligen postat av shaky
Nej din första tanke är inte att börja filma, varför skriver jag detta nu? Jo eftersom jag har varit med om en en liknande upplevelse där jag stod som "förstelnad" och jag stod där som ett "frågetecken" och det sista jag tänkte på var att dra upp telefonen och börja filma.
Nä du det är lätt att skriva när man sitter vid datorn och läser vad någon skriver.
Hoppas att ni som tycker att vi som inte filmar eller tar foto av något vi upplever också får uppleva något som stör eran syn på det ni tror på, jag garanterar ni blir helt enkelt så förbluffade att filma är inte det första alternativet som kommer upp.

Precis, man var helt tagen och förstelnad i ögonblicket. Berätta gärna mer om din upplevelse!


Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Onödigt att berätta något för omgivningen. Fortsätt observera som du gör. En dag kanske du också får sen en farkost på nära håll som jag fick. Blir en wow effekt första gången men eftersom det inte går forska i det och dom dyker bara upp när det passar dom själva så orkar jag inte bryr mig längre.

Berätta gärna mer om din händelse!

Jag pratar inte om det här med andra "vanliga" människor och kände bara för att dela med mig anonymt på internet, även för att se om det finns fler som varit med om något liknande. Även om man vill känna sig speciell så är jag övertygad om att jag är långt ifrån den enda som varit med om det här.

Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Har du någon teori över varför en avancerad civilisation från yttre rymden tar sig ända hit för att visa sig för en ramdom människa i en avkrok utan vittnen?

Jag förstår exakt vad du menar och det där var mitt #1 argument innan jag var med om denna upplevelsen, och måste säga jag delar den delvis än idag eftersom att jag forfarande inte förstår varför. Jag förväntar mig inte att folk ska tro på det, det är bra att ni är skeptiska och kräver bevis, man ska aldrig vara naiv. Man måste helt enkelt uppleva det för att tro på det. Jag har t.ex en familjemedlem som tror på spöken och som berättar om en händelse han varit med om, han är helt övertygad om att dom finns, inte tror jag för en stund att personen ljuger för mig, men samtidigt så tror jag fortfarande inte på spöken, eftersom att all min erfarenhet och mitt sinne talar emot det så starkt. Så jag förstår absolut att allt känns orimligt.

Men jag har i efterhand upptäckt att det finns faktiskt ganska mycket information på nätet, som någon nämnde tidigare så gick canadas försvarsminister ut och pratade öppet om att dom länge haft kontakt med andra livsformer, flera austronauter har erkänt ufons existens. Och det finns väldigt många dokumenterade "sightings" från piloter från t.ex första och andra världskriget som såg farkoster flyga högre och snabbare än någon technologi som fanns.

Samtidigt, det jag har sätt kallar jag för "UFO", alltså en oindentifierad flygande objekt. Med det sagt, så vet jag fortfarande inte exakt vad det var eller dess syfte. Hade en religiös människa sätt vad vi såg så är jag övertygad om att dom hade kopplat det till sin religion. Jag tror hursomhelst att det är någon slags tänkande och medveten livsform eftersom den bl.a reagerade på mitt ljus.
Citera
2016-05-06, 00:17
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ackeson
Eftersom jag tillhör skeptikerna, en konstruktiv sådan, så håller jag med om att det är en pelikan på bilderna. En pelikan kan gott och väl symbolisera att det inte är något psykfall från yttre rymden som fått för sig att åka fram och åter i en liten dal i Norge.

Ovanstående kan låta som ett skämt men det ligger mycket allvar bakom. Tänk efter själva om en civilisation som gjort sig den enorma mödan att ta sig till Jorden och väl där sitta och åka lysande pulka mellan bergstoppar i en avkrok som Norge!?

Tanken är helt enkelt inte rimlig och därmed inte heller sann. Hessdalenfenomenet har redan fått sina förklaringar som bygger på helt jordisk naturlig elektrokemi.

Nu syftade jag visserligen på filmen från sydamerika. Tror inte det flyger så många pelikaner över Norge. Förövrigt är det nog få som har hävdat att fenomenen i Hessdalen har något med utomjordingar att göra, det påminner iallafall inte ett dugg om det föremål på filmen.
Citera
2016-05-06, 00:20
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMA101
Såhär i efterhand med facit i hand så önskar jag självklart verkligen att jag hade filmat och på så sätt haft video bevis för händelsen. Men händelsen var såpass stark och intensiv att jag inte ens funderade på det hur konstigt det än låter. "Orben" var så stark och kom så nära, och vi såg den så klart att vi inte kunde förneka vad våra ögon sätt, inte en gång, utan två gånger, hur mycket vi än försökte.

För att du skall kunna förstå så ska jag erkänna att jag grät, tårarna rann vid ögonblicket när ljuset "Orben" var påväg mot oss, alla hår på min kropp reste sig. Det gick från att kännas som en "helig uppenbarelse" till ren skräck och ångest - vad skulle hända härnäst. Det är något helt utanför mönstret, ungefär som när vissa människor påstod att jorden var runt för ca 400år sedan. En upplevelse på den här magnituden kastar om hela ens livsuppfattning. Även idag när jag tänker på det och speciellt när jag pratar om det med min vän så får jag tillbaka starka känslor, håren reser sig upp och ögonen vattnas.

Ok, låter ju som en häftig upplevelse så får erkänna att jag är avundsjuk. Du får vara glad att du var med om det men självklart synd att så få kommer tro dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback