2016-05-04, 09:54
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror inte bilden är manipulerad. Men att den är arrangerad & planerad i förväg verkar ganska uppenbart. Speciellt när dom uppenbarligen känner varandra sedan tidigare.

Undrar om Expo-David har drabbats av lite "djungelfeber" & kanske rent av är ihop med henne.
Jag tror att ovan är en trolig förklaring.
Citera
2016-05-04, 09:56
Medlem
Somatons avatar
Så här gick det till när bilden togs.

https://www.youtube.com/watch?v=fcBmWAk8v-k
Citera
2016-05-04, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag ser den aldrig längre och varje gång någon börjar prata om den så slutar det alltid med en diskussion om varför vissa anser sig ha rätt att parasitera på andra länders välfärd.

Anledningen till att den syns mer sällan är naturligtvis eftersom en bild på en död pojke på en strand är glödhet medan nyheten är glödhet. När nyheten svalnar och ersätts med andra nyheter så svalnar även intresset för bilden. Jag har sett den några gånger de senaste månaderna och tvärtemot sluten på dina diskussioner om honom så får jag ofta höra honom användas som ett argument, fortfarande.

Att du tror att folk som brydde sig om honom när bilden först kom omedelbart ska ha slutat göra det för att alternativmedia spred bilden av hans familj som parasiter som riskerade Aylans liv så att pappan skulle snygga till tänderna innebär att du saknar verklighetsförankring.
Citera
2016-05-04, 10:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psrab
Mailväxling

Marléne Dahlin, SVT skrev en artikel om Tess som jag protesterade mot. Vi har haft lite mailväxling om artikeln, se nedan. (Obs!! "vi köpt loss" säger hon om bilden. Hur mycket provis fick Tess?)

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/nagon-maste-vaga-saga-ifran

Hur orkar du blåljuga? Tess förekommer på massor av bilder från fotografen David L. T o m porträttet du lagt ut till artikeln har han tagit. Fast du har beskurit bort hans namn från porträttet (fiffigt).
/T

Hej Torbjörn, vi skriver i ingressen att Expo tagit bilden. Vi ringde dem igår morse och köpte bilden av dem. Daniel Lagerlöf hade inte ens något telefonnummer till Tess, så jag letade upp henne på egen hand. I min intervju med Tess kan du läsa att hon inte visste att bilden tagits och skulle publiceras förrän Expo kontaktade henne igår. Hon känner inte till fotografen som tog bilden och han har inte tagit någon porträttbild på henne. Den bild du syftar på togs inför en publicering av Tess debattartikel i Metro. Jag vet inte varifrån du får din information, om det är flashback eller annat, men du borde kanske själv göra lite research och vara lite källkritisk. Jag lade en hel dag på att göra bakgrundsresearch på henne. Hon är en enskild, ostraffad aktivist som ofta demonstrerar och inte har några kopplingar till extrema organisationer.
Med vänlig hälsning, Marléne

Porträttbilden har hans namn. Vidare finns flera bilder på henne tagna av honom. Gå in på flashback får du se.
/T

Hur kan du använda Flashback din källa? Där förekommer rena lögner och fotomontage. En hel del sanningar också förstås, men här har jag verkligen gjort mitt jobb och gjort research.
Ja, Tess har demonstrerat tidigare. Det är inte konstigt att hon fastnat på bild. Om Lagerlöf fotat Tess tidigare är det helt i sin ordning. Han reser runt och fotar på demonstrationer och hon är med på demonstrationer. Sverige är litet och det är mycket möjligt att de varit på samma ställe tidigare. På vilket sätt det förtar den bild vi köpt loss, är för mig obegripligt.
Med vänlig hälsning, Marléne

(Obs!! "vi köpt loss")

Ser du att det står "privat" under bilden också? Bilden på Tess är den privata. Redan bevisat i tråden, bilden kommer från Metro. Leta i tråden.
Citera
2016-05-04, 10:11
Medlem
blowns avatar
Man kan ju undra om hon är 42 eller 43 år gammal:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22748977.ab

"Tess, 42, stod upp mot nazisterna"

"Jag är 43 år, 163 centimeter lång och väger 50 kilo, det är inte mycket men tillsammans kan vi alla kämpa mot rasismen."
Citera
2016-05-04, 10:17
Medlem
hm, kvinnan står ju faktiskt upp för sina åsikter så de ju jättebra att hon visar de. Men bilden är fortfarande uppgjord. De inte så att han so fotograf tog bilden av slumpen. Utan detta var planerat. Därför tycker ja de är fusk för bilden är inte tagen "in the moment" som folk tror.
Citera
2016-05-04, 10:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
hm, kvinnan står ju faktiskt upp för sina åsikter så de ju jättebra att hon visar de. Men bilden är fortfarande uppgjord. De inte så att han so fotograf tog bilden av slumpen. Utan detta var planerat. Därför tycker ja de är fusk för bilden är inte tagen "in the moment" som folk tror.

Kan inte du visa mig en bild tagen av en fotograf som är tagen av slumpen?
Citera
2016-05-04, 10:23
Bannlyst
Ser verkligen 100% arrangerat ut. De hade en agenda - ville ta ett politiskt korrekt foto med en neger kontra nazzar och köra upp i ansiktet på folk.

Tyvärr går ingen på detta. De kunde lika gärna gjort det i en studio eller photoshoppat in tjejen med nazzarna eller tvärtom.

Har inget emot folk som visar känslor men gillar inte fejkbilder som ska ge sken av äkthet.
Citera
2016-05-04, 10:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Ser verkligen 100% arrangerat ut. De hade en agenda - ville ta ett politiskt korrekt foto med en neger kontra nazzar och köra upp i ansiktet på folk.

Tyvärr går ingen på detta. De kunde lika gärna gjort det i en studio eller photoshoppat in tjejen med nazzarna eller tvärtom.

Har inget emot folk som visar känslor men gillar inte fejkbilder som ska ge sken av äkthet.

Ingen går på detta? Du menar bland 20 flashbackare? Bilden finns ju och cirkulerar som en judebög på sociala- och vanliga medier. Spelar roll om den är arrangerad. Finns många sk ikoniska bilder som varit arrangerade, men som inte tappar något alls i slagkraft.

Dessutom undrar jag hur du fick med nassarna på arrangemanget.
Citera
2016-05-04, 10:33
Bannlyst
Citat:

Står upp för sin åsikter genom att störa en demokratisk demonstration? Tjena! Om jag ställer mig framför VPKs demonstrations tåg på 1 Maj, står jag då också för mina åsikter? Jonas Sjöstedt, den alkoholiserade kommunistkärringen Gudrun och Lars Ohly parti har mördat ca 150 miljoner människor med sin ideologi, så de finns anledning att stå upp emot dem, men frågan är att störa den allmänna ordningen är det korrekta sättet.
Senast redigerad av Niggers 2016-05-04 kl. 10:35.
Citera
2016-05-04, 10:33
Medlem
burialhexs avatar
Citat:

David är fotograf anlitad av expo för att dokumentera marchen, han följer hela marschen vid sidan av, som fotograf tar man som vid detta tillfälle upp till säkert 500 bilder.

Tess är en aktivist, hon ställer sig framför de marscherade nazisterna - David som vid tillfället står där en Professionell fotograf ska stå tar bilden.

Bilden på kvinnan framför nazisterna är alltså troligtvis 1 av ca. 500 bilder tagna under marschen.

Detta är, tills ovanstående är motbevisat det mest troliga scenariot.

Det är redan motbevisat att david inte tagit några bilder av kvinnan tidigare.
Citera
2016-05-04, 10:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Står upp för sin åsikter genom att störa en demokratisk demonstration? Tjena! Om jag ställer mig framför VPKs demonstrations tåg på 1 Maj, står jag då också för mina åsikter? Jonas Sjöstedt, den alkoholiserade kommunistkärringen Gudrun och Lars Ohly parti har mördat ca 150 miljoner människor med sin ideologi, så de finns anledning att stå upp emot dem, men frågan är att störa den allmänna ordningen är det korrekta sättet.

Med tanke på att du enligt din signatur vill avrätta marxister känns din självpåtagna kränkthet över att en liten kvinna stör 'en demokratisk demonstration' rätt hycklande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in