2016-05-03, 22:21
Medlem
När jag fick höra att GM gick fria blev jag fysiskt illamående. Jag fick ta mig till toaletten i tron att jag skulle kräkas, vilket inte skedde som tur var.
Jag tror inte vi kan ha en ordning i detta landet där socialtanter ska försöka tala dessa GM tillrätta genom att gulla med dem. Vi har tyvärr helt fel strategi när det gäller grov brottslighet.

Kanske skulle polisen och även en inhemsk militär organisation få ta hand om dessa problem utan inblandning från socialvård och flummiga vänsterpolitiker. Kanske en tråkig väg, men vad ska vi göra?
Citera
2016-05-03, 22:29
Medlem
Yxzers avatar
Det är säkert många som vill "gratulera" gossarna efter den friande domen!
Till vilken adress ska man skicka "presenterna"?
Citera
2016-05-03, 22:31
Medlem
"De 14 år gamla pojkarna misstänks ha mördat en man i hans hem i Derome i somras. En av dem påstår i förhör att han flydde ut från huset när kompisen knivhögg offret - för att mata kattungar.
– Sedan såg jag kattungar. Så jag tänkte, va fan, de måste ha mat."

Fanns det kattungar?
Fanns det någon öppnad kattmatsburk?
Fanns det något DNA från burken i så fall från någon av dom?
Citera
2016-05-03, 22:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Det är säkert många som vill "gratulera" gossarna efter den friande domen!
Till vilken adress ska man skicka "presenterna"?
Det lär nog gå via livvakter, skyddad identitet kanske också kommer på tal?
Citera
2016-05-03, 22:40
Medlem
MathiasVonCremes avatar
har inte släktingarna några ungar under 15 år som kan döda dessa Gärningsmän? (Självklart bara en hypotetisk fråga)
Citera
2016-05-03, 22:45
Medlem
bastard666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
"De 14 år gamla pojkarna misstänks ha mördat en man i hans hem i Derome i somras. En av dem påstår i förhör att han flydde ut från huset när kompisen knivhögg offret - för att mata kattungar.
– Sedan såg jag kattungar. Så jag tänkte, va fan, de måste ha mat."

Fanns det kattungar?
Fanns det någon öppnad kattmatsburk?
Fanns det något DNA från burken i så fall från någon av dom?
Ja.
Nej,däremot en sardinburk.
Nej,men Kevin som påstod sig ha matat kattungarna,hans dna och fingeravryck fanns dels på kniven,dels på piassavakvasten som Börjesson blivit slagen med samt på en handslägga.
Så förmodligen kan det stämma att han gett katterna mat,men i vilket skede?
Jag har lusläst FUP:en och pojken ger ett helt kallt och empatilöst intryck i förhören. Förslagen och orädd för polisen men kall som is.
Citera
2016-05-03, 22:47
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Enär det så kallade rättsväsendet återigen visar prov på sin värdelöshet borde civilsamhället ta sitt tydliga ansvar. Röja de framtida, sannolikt hemliga, uppgifterna för att sedan hälsa på i all vänlighet. Något i stil med hur Hagamannen behandlades efter att han muckat ni vet.

Edit:

GM1: Zaid Al-Ani
GM2: Kevin Torstensson

Alltid trevligt om de kommer upp som sökresultat på Google!
Senast redigerad av J0RDGUBBE 2016-05-03 kl. 22:56. Anledning: Edit
Citera
2016-05-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
I det nya Sverige är det allas ansvar att beväpna sig och se till att ha ett försvar hemma. Ingen annan försvarar dig och blir du mördad så…

Bor just nu i ett land där man faktiskt straffar människor som begår såhär pass grova brott, även om dem är under 18år.
Skulle jag någonsin tänka på att flytta hem till Sverige igen ( då jag vill bo ute på landet ) blir det vapenlicens och många stora hundar.
Sorgligt att säga, men Sverige är inte tryggt land längre
Citera
2016-05-03, 22:56
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Begår man brott tillsammans och någon blir mördad, så tycker jag att man har ett kollektivt ansvar. Men så fungerar det inte i Sverige.

Jämför med Annika Östberg, som i USA fälldes för dubbelmord men i Sverige anses vara oskyldigt dömd.
Du ska råna en kille. Ger honom en smäll så hab inte trilskas. Men när han ska ta fram pengarna får din kumpan psykbryt och knivhugger honom flera gånger. Du springer från platsen. Polisen tar dig, du säger vad som skett men din kompis säger att du knivhögg offret. Åklagaren kan inte bevisa vem av er som är skyldig. Ska vi döma er båda för mord?
Citera
2016-05-04, 00:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Du ska råna en kille. Ger honom en smäll så hab inte trilskas. Men när han ska ta fram pengarna får din kumpan psykbryt och knivhugger honom flera gånger. Du springer från platsen. Polisen tar dig, du säger vad som skett men din kompis säger att du knivhögg offret. Åklagaren kan inte bevisa vem av er som är skyldig. Ska vi döma er båda för mord?

Nej. Fast inget hindrar ju att man har väldigt höga straff på rån och att de högsta reserveras för sådana där rånoffret dör, hur det nu än går till, och sedan i en fallande skala. Eller som sagt ser hårt på att någon genom att inte gå till polisen i det läget och istället aktivt hjälper mördaren (eller sig själv) och därigenom blir medbrottsling till mordet i efterhand.
Citera
2016-05-04, 00:37
Medlem
Sperssons avatar
.
Man lyckas binda mordvapnet till både offer och gärningsman.

Trots detta frias mördaren från brottet.
Citera
2016-05-04, 02:14
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Absolut!
Ska förhoppningsvis lära dig att inte utsätta andra människor för övergrepp i maskopi med psykopater.
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Man lyckas binda mordvapnet till både offer och gärningsman.

Trots detta frias mördaren från brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in