Så då är det alltså okej att i Sverige begå mord om man är två personer som skyller på varandra? Så tolkar jag denna dom iallafall.
Det som är klart är att båda pojkarna har varit i huset och haft kniv med sig för att hota. Någon av dessa pojkar spårar, troligtvis Zaid som jag fått uppfattningen av efter ha läst förhören. Sedan får gubben två hugg i halsen och ett i ryggen av någon av grabbarna.
Självklart ska båda pojkar dömas för mord och få maximala straff. Spelar ingen som helst roll att de är 13, för är man 13 och begår ett sånt här brott är man mogen att dömas som en vuxen.
Pissland till Sverige
Citat:
I det nya Sverige är det allas ansvar att beväpna sig och se till att ha ett försvar hemma. Ingen annan försvarar dig och blir du mördad så…
Helt rätt! Varje människas rätt att få försvara sig i sitt hem. Väljer man att gå in i någons hem så ska man fan få ta konsekvenserna av det, för ingen annan än man själv väljer att gå in i huset.
Om någon ens försöker ta ett steg innanför min dörr så åker min lilla leksak fram som är bakom tapeten
Citat:
Skulle inte förvåna mig om det är ensamkommande som är inblandad i detta, för i så fall har vi svaret på den friande domen.
Svensk + Invandrare är GMs. Invandraren verkar ha haft något otalt med gubben iaf av vad jag läst mig till