2016-05-03, 14:32
Medlem
Nytt Lindomefall med andra ord.

Det trodde man inte.

Jämför med Uddevalla-morden.
Citera
2016-05-03, 14:44
Medlem
VW.Hydris avatar
Detta är det tydligaste exemplet på att svensk lag är bortom räddning.

Hur kan vi, folket, göra något åt detta?
Jag är redo att åka och protestera, bor i närheten.
Citera
2016-05-03, 14:53
Medlem
Helt galet att det får gå till såhär!
Kan man inte reda ut vem som har begått brottet, skall bägge två ha straff.
Skall inte spela någon roll om man är minderårig eller inte.
Dags att införa fängelsestraff för barn i Sverige.
Citera
2016-05-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VW.Hydri
Detta är det tydligaste exemplet på att svensk lag är bortom räddning.

Hur kan vi, folket, göra något åt detta?
Jag är redo att åka och protestera, bor i närheten.

Om det är någon stake i åklagaren så begärs prövning i HR gällande morddelen även om det är bevistalan. Någon jävla ordning måste det bli i landet.
Citera
2016-05-03, 14:59
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naale
Helt galet att det får gå till såhär!
Kan man inte reda ut vem som har begått brottet, skall bägge två ha straff.
Skall inte spela någon roll om man är minderårig eller inte.
Dags att införa fängelsestraff för barn i Sverige.

I det nya Sverige är det allas ansvar att beväpna sig och se till att ha ett försvar hemma. Ingen annan försvarar dig och blir du mördad så…
Citera
2016-05-03, 15:05
Medlem
Schlaktarnns avatar
Så då är det alltså okej att i Sverige begå mord om man är två personer som skyller på varandra? Så tolkar jag denna dom iallafall.

Det som är klart är att båda pojkarna har varit i huset och haft kniv med sig för att hota. Någon av dessa pojkar spårar, troligtvis Zaid som jag fått uppfattningen av efter ha läst förhören. Sedan får gubben två hugg i halsen och ett i ryggen av någon av grabbarna.
Självklart ska båda pojkar dömas för mord och få maximala straff. Spelar ingen som helst roll att de är 13, för är man 13 och begår ett sånt här brott är man mogen att dömas som en vuxen.

Pissland till Sverige

Citat:
I det nya Sverige är det allas ansvar att beväpna sig och se till att ha ett försvar hemma. Ingen annan försvarar dig och blir du mördad så…

Helt rätt! Varje människas rätt att få försvara sig i sitt hem. Väljer man att gå in i någons hem så ska man fan få ta konsekvenserna av det, för ingen annan än man själv väljer att gå in i huset.

Om någon ens försöker ta ett steg innanför min dörr så åker min lilla leksak fram som är bakom tapeten

Citat:
Skulle inte förvåna mig om det är ensamkommande som är inblandad i detta, för i så fall har vi svaret på den friande domen.

Svensk + Invandrare är GMs. Invandraren verkar ha haft något otalt med gubben iaf av vad jag läst mig till
Senast redigerad av Schlaktarnn 2016-05-03 kl. 15:13.
Citera
2016-05-03, 15:08
Medlem
Helt jävla otroligt, två snorungar bryter sig in hos Rolf. När dom blir upptäckta så börjar man misshandla Rolf såpass illa att han avlider. Tingsrätten kan inte utreda vem som gjorde vad i misshandeln och därför friar valparna helt av sin skuld i brottet.
Vad är det för fel på Sverige, förr när man gick på röd-gubbe blev man haffad men nu kan man göra mord och bli friad.. Skulle inte förvåna mig om det är ensamkommande som är inblandad i detta, för i så fall har vi svaret på den friande domen.
Citera
2016-05-03, 15:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2016-05-03, 15:23
Medlem
Nej, domstolen säger inte att någon av dessa måste ha begått mordet, utan domstolen menar att åklagaren inte kunnat visa att inte någon helt annan utomstående var mördaren
Citera
2016-05-03, 15:28
Medlem
S.Kandals avatar
Hörde precis på nyheterna att dna från en av "strulputtarna" fanns på mordvapnet (kniven). Dock gick det trots detta inte att styrka att det var just den pojken som begick handlingen, han nekade ju..herregud!!!

Hade jag varit anhörig till offret hade jag kokat av ilska.
Citera
2016-05-03, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Så då är det alltså okej att i Sverige begå mord om man är två personer som skyller på varandra? Så tolkar jag denna dom iallafall.

Det som är klart är att båda pojkarna har varit i huset och haft kniv med sig för att hota. Någon av dessa pojkar spårar, troligtvis Zaid som jag fått uppfattningen av efter ha läst förhören. Sedan får gubben två hugg i halsen och ett i ryggen av någon av grabbarna.
Självklart ska båda pojkar dömas för mord och få maximala straff. Spelar ingen som helst roll att de är 13, för är man 13 och begår ett sånt här brott är man mogen att dömas som en vuxen.

Pissland till Sverige

Helt rätt! Varje människas rätt att få försvara sig i sitt hem. Väljer man att gå in i någons hem så ska man fan få ta konsekvenserna av det, för ingen annan än man själv väljer att gå in i huset.

Om någon ens försöker ta ett steg innanför min dörr så åker min lilla leksak fram som är bakom tapeten

Svensk + Invandrare är GMs. Invandraren verkar ha haft något otalt med gubben iaf av vad jag läst mig till

Dessa är 13-14 år men man kan läsa av i förhören att ljuga har de definitivt lärt sig, de är t.o.m. drivna av erfarenhet från tidigare förhör för detta är inte första gången de sitter hos länsman.

Jag fattar inte hur ÅK inte kunde ro detta i hamn, det är ju i uppenbart att dessa två har utfört dådet i samförstånd, allt annat är bara trams. Hörde idag kommentar på radion av en ungdomspsykolog gällande tidig våldsdebut, återfallsrisken är överhängande.
Dessa får en batikhäxa och bullar, glider ut om max två-tre år och är som tickande bomber, så lite kostade det att mörda en helt oskyldig man i sin bostad.
Citera
2016-05-03, 15:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Nytt Lindomefall med andra ord.

Det trodde man inte.

Jämför med Uddevalla-morden.

Det händer ju ibland och det är priset rättvisan får betala för att inte döma oskyldiga. Beklagligt, men alternativet är värre.

Vad man möjligen skulle kunna göra är att införa lagar som gör inblandade till medbrottslingar i efterhand och döma båda för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in