Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Nej, jag hoppar inte över att svara på inlägg annat än sådana som går till personangrepp, förolämpar, tramsar o.likn. Jag svarar i den takt jag hinner. Har annat att göra också så det kanske kan ta några dagar ibland. Får väldigt många att svara på i den här tråden.
Gränskontroller, gällde det?
Sådana är fullt möjliga att ha givetvis. Nej, jag anser inte att vi ska ta efter Nordkorea i allt. Det har jag redan svarat på. Jag tog upp det landet och några andra som ex. på att man kan ha god kontroll över sina gränser.
Andra ex. kan vara t.ex. Australien, Ryssland, Japan, Kanada, Irland, Schweiz m fl.
De allra flesta länder i världen släpper inte in människor hur som helst, ja t.o.m. utan giltiga papper, utan att personen ens kan bevisa vem han är som man gör i Sverige.
Andelen av ett lands befolkning i fängelse?
Tja, en viss andel av en befolkning är alltid kriminella. Jag anser att det är bättre att de är inlåsta och då inte kan begå brott än ute i samhället. I Sverige behöver straffen skärpas. Minst sagt. Gäller inte bara narkotikabrott. Alltså så ska en större andel av befolkningen sitta inlåst.
Jo, du hoppar alltid över de som ger dig frågor du vet du inte har nått svar på.
Det sker varje gång du är här, allt du förmåga är att slänga ut floskler som aldrig besvaras när de är utmanade.
Du har en enkel fråga att svara på, vart ska vi hitta all personal +2-300000 personer och ett par biljoners kostnad.
Australien där låter det du har tittat på för mycket Borders security Australia.
Det finns gott om droger i Australien.
Ryssland har gott om droger, och stängda gränser, sedan när?
När dom också minera sina gränser?
Kanada har inga stängda gränser och mycket gott om droger.
Irland Schweiz, de har ingen större brist på droger dom heller, och inte speciellt stängda gränser.
Tänker du efter på nån av dina exempel?
Sen är du väl medveten om att Sverige har ID-kontroll, vart har du varit dom senaste månaderna?
Sen att straff skärps, vad ska du uppnå med detta?
Att vi får en större fängelsebefolkning och till vilket syfte?
Och vem ska betala för detta?
antar du säger knarkaren, men ta pengar från en knarkare som inte har pengar.
Så ska du betala fängelsepersonalen med dessa icke existerande pengar?
Skulle du få driva detta lands narkotikapolitik.
Så skulle du ge oss en fasciststat med polis med obegränsade befogenheter.
Det låter som ett land där den oskyldiga delen av befolkningen kommer få lida extremt.