Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Kan jag någonstans hålla med om. Bilden är dock tyvärr för stark för att nån med känsla för feeling inte ska älska den oavsett om den är arrad eller ej.
Är bara så satans till mig i byxorna över att NMRs stora manifestation för året slutar med att en bild som symboliserar kampen mot nazister sprids över världen.
Tack NMR, tack som fan.
För att det i sammanhanget inte spelar någon roll om den är arrangerad eller inte. Vem bryr sig? Man kan dra slutsatsen att hon är antinazist och inte bara poserar som en sådan, och för att bilden ens skulle kunna tas så var hon tvungen att gå fram och ställa sig framför nazisterna så även om det var arrangerat eller ej så stod hon framför nazister och knöt näven. Någon som blir känslomässigt berörd av bilden skiter väl i om den är spontan eller arrangerad?
Själv tycker jag bilden är helt enastående, men själva budskapet känns lite "meh, so what".
Håller verkligen inte med om de som pratar om hur modig hon är - inte bara här utan på kommentarsfält på Facebook hos Aftonbladet och Expressen - då hon mycket väl vet att ingen i tåget kommer röra henne. Om de så gör det så är polisen framme på nolltid. Tror inte något hade gjort henne gladare än om en av de hade slagit till henne, då jävlar hade det blivit att sitta i morgonsoffan och prata om hur förtryckt hon är.