Citat:
Ursprungligen postat av
Broder-Tuck
En av dom mest korkade inlägg jag överhuvudtaget läst här på FB. Oavsett om man inte kan sätta dessa två misslyckade ynglingar i fängelse pga dess låga ålder så måste man ju ändå konstatera att dom är en fara för sin omgivning både nu och för lång tid framöver. Och för att vårda eller straffa dom så måste man väl konstatera att dom är skyldiga till ett avskyvärt brott, och jag tror inte att majoriteten av vanligt folk vill ha dessa i sin omgivning. Man kan inte förlåta vad som helst pga förövares låga ålder.
Jag undrar hur många sådana här som går runt i samhället som vi aldrig får kännedom om. Jag håller med dig, oavsett om de döms för mord eller ej och om de inte kan sättas i fängelse eftersom de är under 14 så kan man ju inte släppa ut dessa i samhället igen. De kommer ju göra samma sak igen. Dessutom, hur säker är uppgiften att de är under 14 år?
Att gå runt i Sverige idag är som rysk roulette.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mummeldjuret
Fy fan säger jag bara.
Denne man var så vänlig, han bodde ensam, sedan frun dog i cancer för något åt sedan, med sina djur och gjorde inte en fluga förnär. Han var väldigt smal och hade dessutom så svårt förvärkta händer att han knappt kunde hantera sin plånbok i affären ens. Detta borde ses som ett extra hänsynslöst mord då han förmodligen varit en lätt match och inte har kunnat värja sej mot pojkarna..
Jag vet inte vad jag ska ta mej till med dagens dom.. jag har mått så dåligt sedan detta hände och tänk bara då på vad familjen måste känna.. Får en klump i halsen varje gång man åker förbi..
Spärra in dom små asen i en skrubb med mögliga skorpor och förorenat vatten.. Fy fan för jävliga snorungar som tror dom kan göra vad som helst utan konsekvenser.
Dessa två är riktigt låga individer och jag utgår från att de kommer fortsätta sin bana tills de möter sitt öde.
De riktiga svinen i hela historien, de riktiga asen är de som möjliggjort att dessa två (bland annat) getts möjlighet att befinna sig i Sverige till att börja med SAMT de som friar dem från mord. Det är här man ska rikta ilskan och utdela kritik. De två invandrarna kan tillsammans med hundratusentals andra återvända hem. Naturligtvis interneras dem tills avresa.
Kanalisera ilska och frustrationen rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flufffen
Pinsamt att lagen tillåter någon undkomma en morddom genom att de åtalade kan skylla på varandra, trots bevisning att de agerat i samförstånd. Det visar på låg standard och inkompetens inom rättsväsendet och ger mig ytterligare en anledning att använda dödligt våld den dagen jag själv blir utsatt för brott. Jag hoppas att anhöriga tar lagen i egna händer. Helst ser jag att man är 2-3 st, åker man fast så skyller man bara på varandra.

Mannen som sannolikt slängde handgranat på polisbil friades trots att hans fingeravtryck återfanns på sprinten. En person som sannolikt mördat RB frias eftersom man inte kan bevisa att det är han som hållit i kniven under de dödande huggen. Jag tycker man spärrar in båda två, för inte fasen kan dessa få lov att gå lösa i samhället!