Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
Att bilden inte är photoshopad konstaterades redan på första sidan i den här tråden, även av "rasisterna". Men du har väl på vanligt henvänstervis svårt att traggla igenom större mängder text?
Bra och stark bild? Ptja, jag vette fan faktiskt... Råkade se bilden i SvD efter att jag läst den här tråden och jag blev lite överraskad av hur livlös och uppställd den kändes. Måste säga att jag hade väntat mig en bild med betydligt mer "stuns" och magi. Kvinnan på bilden har för korkad och livlös blick och killarna från NMR ser varken hotfulla eller farliga ut. De ser ut som ett par uttråkade killar som jobbar på kontor. Ingen större dramatik. De har inte ens ögonkontakt med kvinnan vilket gör bilden rejält urvattnad. Nej, det där var ingen höjdarbild, och tro mig, jag hade tveklöst kunnat erkänna om det varit en kanonbild trots att jag inte gillar henvänstern. Jag hade väntat mig bättre.
Den gamla bilden från 80-talet med kvinnan som daskar till ett skinhead med handväskan är ju ljusår bättre och har, oavsett vad man tycker om sakfrågan, en helt annan rörelse och nerv. Den bilden var bra på riktigt. Den här bilden var lam och tråkig. Att sedan Tess och fotografen verkat känna varandra och antagligen arrangerat ett bildupplägg gör att den sjunker ytterligare. En besvikelse.
Nej, sorry henvänstern, den här bilden kommer inte att vara någon "gnista" som tänder det svenska folket. Bilden kommer givetvis att hypas i media ett litet tag eftersom den passar henvänsterjournalisterna som hand i handske. En hype för journalister av journalister. Och en och annan lättlurad svenne. Ingenting annat.
Vi andra gäspar lite förstrött och fortsätter med vårt.
Som sagt:
Världen går vidare.
Intressant vilket engagemang folk fick helt plötsligt, och hur tydliga mina icke-existerande politiska åsikter tydligen blev? Jag är en moderat medelålders man som tycker hela grejen är urbota löjlig, från båda sidor, jag bara konstaterade hur det ser ut just nu. Har verkligen inte sett någon, någonstans förutom flashback gnälla på bilden, men det är väl självklart. Och skulle aldrig falla mig in att använda ordet hen, du verkar dock ha lite kåtryck på det?