Citat:
Hamilkar delar med sig av sin visdom och jag ifrågasätter hur han kommit fram till den. Jag frågar om det han påstår inte även har en motsats.
Det är ett långt steg att gå från att kritisera en mordutredning på ett internetforum till att göra slag i saken och anmäla en utredning. Speciellt som du ska anmäla den till de som ska utreda den. Speciellt när högsta domstolen består av folk som Göran Lambertz. Jag tror det är få med det civilkuraget. Varför sticka ut hakan så långt? Räcker det inte att ha pöbeln emot sig på internetforumet?
Du tycker man ska va tyst eller anmäla? Det finns inga mellanting?
Jag hävdar ju att utredningen fm gått till som svenskt myndighetsutövande i allmähet gör. Lite slapphänt och med både budget, semester och lathet som ingredienser. Man hade tur att det fanns så gott om DNA som tekninsk bevisning. Att den blev som den blev kan man naturligtvis tycka är en aning förbryllande men det är som det är. Skönt att inte PKK blandades in i alla fall, va nära där när de var i Turkiet och snurrade.
Det är ett långt steg att gå från att kritisera en mordutredning på ett internetforum till att göra slag i saken och anmäla en utredning. Speciellt som du ska anmäla den till de som ska utreda den. Speciellt när högsta domstolen består av folk som Göran Lambertz. Jag tror det är få med det civilkuraget. Varför sticka ut hakan så långt? Räcker det inte att ha pöbeln emot sig på internetforumet?
Du tycker man ska va tyst eller anmäla? Det finns inga mellanting?
Jag hävdar ju att utredningen fm gått till som svenskt myndighetsutövande i allmähet gör. Lite slapphänt och med både budget, semester och lathet som ingredienser. Man hade tur att det fanns så gott om DNA som tekninsk bevisning. Att den blev som den blev kan man naturligtvis tycka är en aning förbryllande men det är som det är. Skönt att inte PKK blandades in i alla fall, va nära där när de var i Turkiet och snurrade.

Lathet skulle du gärna få utveckla i var du ser det? Är du medveten om att Skövde-polisen samtidigt arbetat med ärende Clara?
Budget och semestrar tillåts aldrig stoppa ett utredningsarbete.
Om man av naturen är en individ som ständigt letar små öppningar och har ett 360-gradersomfång på sitt tankesätt, lär det inte vara några bekymmer för densamme att tänka sig att det ibland kan finnas orsaker till att något tar tid. Man lär dock komma ur en låst förutbestämd inställning först.
Måste vara jävligt bekvämt att resonera som du gör. Att löst konstatera att slarv förekommit, sedan luta sig tillbaka och hålla fast utan att kunna förklara vad som föranleder denna inställning.
Skulle nog hävda att det är du som är lat.