Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Nu har hon ju tecken på att leva i ett sorts förnekande och önskan att hålla fasaderna uppe via sina uttalanden - även om jag rent generellt ställer mig något reserverad till blame-the-mother-theory rakt av (tror det är mer komplext än så).
Däremot finner jag det märkligt med tanke på hennes krampaktiga utspel i media att hon inte åkte till Sverige under rättegång. Restriktionerna släppte väl efter TR om jag inte minns fel. Undrar om hon besökt honom nåt i häktet?
Självklart är det mer komplext än så, men mammans roll har nog varit tongivande i det han blev.
Förnekelse, självbedrägeri samt att hålla fin fejk-fasad ingick nog i deras uppfostran.
Känslomässiga störningar, kärlekslöst hem. Har nog hänt en hel del där i barndomen där förmodligen båda föräldrarna gjort sitt till för att ge barnen en otrygg och ohälsosam uppväxt. För att en människa ska utvecklas till en Nerijus krävs nog en maximalt olycksalig blandning av flera faktorer som påverkat honom under uppväxten.
Inte en chans att mamman besökt honom, hon pratade ju inte ens med honom i telefon när restriktionerna hävdes, däremot så pratade hon med Rönnbäck(!) Mamman sa ju i media att "vi är nöjda med advokaten och vi vill behålla henne i HR". Vilka hon syftade på med "vi" framkom inte, däremot att hon inte hade pratat med Nerijus. Mystiskt.
På avstånd, hemma i Litauen, kunde hon gå på i media om att NB var oskyldig.
Att sitta med på en rättegång - se offrets familj - och försöka hålla god min och stötta sin "oskyldige" son, det hade hon inte pallat, det hade varit alldeles för skamligt. Hon vet att han är skyldig och agerar därefter men låtsas inte om det, utåt.