2016-05-02, 23:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Titta på filmer och bilder från kriget i Syrien, där är det bomber som träffar byggnader som ofta är bra mycket mindre än byggnaderna kring WTC. Ändå är det mycket mer bråte. Hur kan det komma sig att så enorma byggnader som rasat samman knappt har någon bråte

Nej tack, jag vill veta vad du påstår om alla de kolumner som träffade hus runt wtc 1 och wtc 2 - är de bilderna fejkade eller hade du fel när du påstod att det inte fanns något "material"?
Citera
2016-05-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Problemet är fortfarande att du både påstår att saker flärpade iväg och att husen föll perfekt i sina fotspår. Du säger med andra ord emot dig själv...

Det gör jag inte men du har visat ett flertal gånger att det finns begränsade resurser för att förstå mellan öronen.

När byggnader demoleras så sprängs de. När något sprängs så flyger delar runt om på grund av sprägningarna
Citera
2016-05-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej tack

Varför vill du inte titta på hur det ser ut när byggnader förstörs?
Citera
2016-05-02, 23:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det gör jag inte men du har visat ett flertal gånger att det finns begränsade resurser för att förstå mellan öronen.

När byggnader demoleras så sprängs de. När något sprängs så flyger delar runt om på grund av sprägningarna

Här påstår du att WTC 1 och 2 föll i sina egna fotspår:
Citat:
alla demolitions är sina fotspår så ja

Här påstår du att saker flärpade iväg åt sidorna:
Citat:
Då ramlar delen utmed sidan, inte 50 meter utåt
Det finns gott om filmsekvenser där man ser stora delar kastas nästan snett uppåt och som flyger längre åt sidan än bredden på WTC byggnaderna

Dessa påståenden kom på mindre än en timme...
Byggnaderna föll alltså i sina fotspår och flög samtidigt långt åt sidorna enligt dig..
Citera
2016-05-02, 23:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför vill du inte titta på hur det ser ut när byggnader förstörs?

Eftersom jag inte är här för att titta på film, jag är här för att få svar på det du klippte bort nör du citerade mig: jag vill veta vad du påstår om alla de kolumner som träffade hus runt wtc 1 och wtc 2 - är de bilderna fejkade eller hade du fel när du påstod att det inte fanns något "material"?
Citera
2016-05-03, 00:02
Medlem
Citat:
Bara så du vet, det räcker att ett plan träffar en fågel i halva hastigheten för att gå sönder. De enda delar som möjligen skulle kunnat braka igenom byggnaden är motorerna. De är inte "elastiska" för planet som knycklas ihop tar också upp krafter, lite som en gummiboll

Men du.... Hur går det för fågeln, oskadad...?

Men du..... Varför har då flygplan i alla tider lyckats skrota allehanda byggnader, penetrerat dem rejält, om en fågel räcker för att stoppa flygplanen...?

Kanske en uppstoppad duva på väggen skulle ha räckt för att stoppa planet i Pentagon....?
Citera
2016-05-03, 00:04
Medlem
Citat:
Hur kunde delar rasera byggnader som stod bredvid, vad krävs det för krafter för att få flera ton tunga delar att flyga åt åt sidan?

Låt säga att du har ett stålelement som väger 10 ton på 300 meters höjd. Du skall knuffa det åt sidan så det hamnar 50 meter utåt (x-led) från den punkt du knuffar stålelementet

Hur får man till en sådan knuff?

Kraften kommer ju från raset i sig själv, det sker ju liknande mest hela tiden. Varför sprids rasmassor år sidan när det träffar nåt? Om inte så skulle riskera att ske så skulle man ju inte behöva några skydd alls eller säkerhetszoner när man river saker eller bara hanterar saker som kan ramla ner.
Citera
2016-05-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Men du..... Varför har då flygplan i alla tider lyckats skrota allehanda byggnader, penetrerat dem rejält, om en fågel räcker för att stoppa flygplanen...?
Du menar plan försedda med bomber?
Citera
2016-05-03, 00:10
Medlem
Citat:
Kraften kommer ju från raset i sig själv, det sker ju liknande mest hela tiden.

Hur hög fart åt sidan behöver en del ha om den exempelvis skall hamna 75 meter åt sidan och startar från 300 meters höjd?
Citera
2016-05-03, 01:37
Medlem
Citat:
Hur hög fart åt sidan behöver en del ha om den exempelvis skall hamna 75 meter åt sidan och startar från 300 meters höjd?

Det ska väl du som fysikexpert inte behöva fråga om.... Bara att räkna på fallhöjd tiden och sträckan i sidled. Hopp o lek....

Vad man kan konstatera är att i massor av olika ras och kollapser så är det helt vanligt att saker delar etc kan fara iväg ut åt sidorna rätt vad det är, och det oavsett om det är naturliga ras, sprängningar, eller kollapser startade helt utan sprängningar. Det är så enkelt att t o m om man släpper en trave plank rakt ner i backen från säg 50 m så kan plankor fara iväg åt olika håll av de krafterna när de träffar backen rakt ned, och hamna bra många meter åt sidorna. Är det omöjligt menar du om det inte finns sprängmedel inblandade...?
Citera
2016-05-03, 03:57
Medlem
Citat:
Vad man kan konstatera är att i massor av olika ras och kollapser så är det helt vanligt att saker delar etc kan fara iväg ut åt sidorna rätt vad det är, och det oavsett om det är naturliga ras, sprängningar, eller kollapser startade helt utan sprängningar.

Bra, då hoppas jag du kan visa något exempel på ras där delar far iväg så som de gjorde vid WTC
Citera
2016-05-03, 04:53
Medlem
Citat:
Bra, då hoppas jag du kan visa något exempel på ras där delar far iväg så som de gjorde vid WTC

Det är bara för dig att ta dig en stund på YouTube, jag vet att du känner till sidan... Och söka lite på kollapser ras och liknande, så lär du lätt hitta scenarion där saker rasar nedåt med det ändå sprids åt sidorna. Men jag vet hur du kommer att vända det, du kommer att kräva att nåt ska se exakt lika ut som i 9/11, byggnader 300-400 m höga som kollapsar. Men då du är en komplett idiot så klarar du inte att förstå att att proportionerna ändras med storlek massa och fallhöjd. Kollapsar en kåk eller anat på säg 30-50 m och det sprätter iväg bråte säg 20-40 m eller mer ut åt sidan så blir det ju bara ännu mer spridning om fallhöjden och massan ökar.

Du kan ju kolla vid 2:15 in i denna video. Där ser man hur lite det behövs för att nåt som rasar nedåt plötsligt kan ändra riktning och sprätta iväg åt sidan med hög kraft och fart. För att bara ta ett exempel.

http://youtu.be/h5Xn3S_RwIM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in