2016-05-02, 08:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grissly
Länka gärna en bild på det ihoppusslade planet.

Vem har påstått att någon har pusslat ihop planen? Behåll gärna dina halmdockor.
Citera
2016-05-02, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vem har påstått att någon har pusslat ihop planen? Behåll gärna dina halmdockor.
Man pusslar alltid ihop dom bitar man hittar.
Citera
2016-05-02, 08:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Man pusslar alltid ihop dom bitar man hittar.

Jaså? Källa på det tack!

Man gör haveriutredning och rekonstruktion om man inte känner till haveriorsaken...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-05-02 kl. 08:37.
Citera
2016-05-02, 08:35
Bannlyst
Citat:
Jaså, källa på det tack!
Googla lockerbie plane rebuilt, t ex.
Citera
2016-05-02, 08:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Googla lockerbie plane rebuilt, t ex.

Nej tack, jag är fullt medveten om att man gör haveriutredning när man inte känner till haveriorsaken. Jag bad om källa på ditt påstående att man alltid pusslat ihop bitarna man hittar.
Citera
2016-05-02, 08:49
Bannlyst
Citat:
Nej tack, jag är fullt medveten om att man gör haveriutredning när man inte känner till haveriorsaken. Jag bad om källa på ditt påstående att man alltid pusslat ihop bitarna man hittar.
Det kan jag naturligtvis inte bevisa att man ALLTID gör, men jag vet ingen gång som det INTE gjorts.
Men nån gång ska ju vara den första...visst är det bekvämt med icke falsifierbarhet!

Men snälla, kalla det inte för vetenskap.
Citera
2016-05-02, 08:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det kan jag naturligtvis inte bevisa att man ALLTID gör, men jag vet ingen gång som det INTE gjorts.
Men nån gång ska ju vara den första...visst är det bekvämt med icke falsifierbarhet!

Men snälla, kalla det inte för vetenskap.

Vem har kallat det för vetenskap att man inte försökt rekonstruera flygplanen? Vad babblar du om?
Citera
2016-05-02, 08:57
Bannlyst
Citat:
Vem har kallat det för vetenskap att man inte försökt rekonstruera flygplanen? Vad babblar du om?
Jaha, jag trodde ni diskuterade vetenskapliga fakta angående 9/11. Jag hade tydligen missuppfattat.
Sorry.
Citera
2016-05-02, 09:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jaha, jag trodde ni diskuterade vetenskapliga fakta angående 9/11. Jag hade tydligen missuppfattat.
Sorry.
Vi diskuterar allt om 9/11 men att diskutera varför du vill kalla dina halmdockor för vetenskap är väl inte särskilt relevant för ämnet.
Citera
2016-05-02, 09:06
Bannlyst
Citat:
Vi diskuterar allt om 9/11 men att diskutera varför du vill kalla dina halmdockor för vetenskap är väl inte särskilt relevant för ämnet.
Som sagt, att pussla ihop ett plan görs i vetenskapligt syfte.
Citera
2016-05-02, 09:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som sagt, att pussla ihop ett plan görs i vetenskapligt syfte.

Och det syftet är att ta reda på haveriorsaken när den är okänd. Knappast relevant i detta fall...
Citera
2016-05-02, 09:18
Bannlyst
Citat:
Och det syftet är att ta reda på haveriorsaken när den är okänd. Knappast relevant i detta fall...
Icke falsifierbarhet. Amerikanarna insåg för läääänge sedan att man kan lura i folk vad som helst så länge motsatsen inte går att bevisa.
Pseudovetenskap i sitt esse. Och visst, folk kan tro vilka stolligheter som helst men när det handlar om 9/11 brukar det hävdas att vetenskap är inblandat i förklaringsmodellen och så är givetvis inte fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in