Är det våldtäkter eller frivilligt?
- Både och.
Om båda, hur är fördelningen?
- Ingen aning för det är helt omöjligt att svara på.
Homosexuella kontakter är vanligare än man tror även bland de stora killarna som "hatar" homosexuella.
Oftast sitter dessa personer på en längre volta.
En ung man som skulle göra en länge volta, som hade gjort något på utsidan som han inte skulle ha gjort, blev snabbt en trasdocka för en högre uppsatt inom sin ras mot att få beskydd. Tragisk historia.
Vissa blir homosexuella när dom sitter inne och sen vips så blir dom straighta när dom kommer ut till flickvänner och fruar.
Homosexuella löper större risk att bli våldtagna än straighta. Men blir oftast våldtagna av just straighta.
Vissa homosexuella/transar blir fruar åt andra men brukar oftast vara åt livstidare. Rena slagsmål kan utbryta om någon annan stöter på någon annans fru.
Transar kan vara riktigt eftertraktade och blir väl omhändertagna av mannen i förhållandet.
Frun lagar mat och städar som i vilket vanligt förhållande som helst.
Hela systemet är som Disneyland. Upp är ner och ner är upp.
Var en hel del relationer mellan fångvaktare och interner också som hela tiden sopas under mattan med olika typer av förflyttningar.
Jag kan utan tvekan säga att bland kvinnliga intagna så är det rena vilda västern där det är väldigt mycket homosexualitet.
Men där är det helt accepterat så det extremt mycket action där.
På ett ställe där jag satt så var det mycket sk phone sex mellan de manliga och kvinnliga intagna.
Hur det gick till går jag inte in på just nu.
Men där gick det många timmar i tidsfördriv
Det var säkerligen ett riktigt våp på andra sidan linjen men det sket man i just då