2016-04-28, 17:40
Medlem
nu har jag aldrig hört att man skall godkänna abomang på anstalt bara vilka han får ringa till och regsterat kontant kort godkänns då om du inte anses olämplig
Citera
2016-04-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jessicaidaa
Hej!
Min man har nyligen kommit till Anstalten där han ska vara. Han har skickat hem papper om telefontillstånd som jag ska fylla i. Dock har jag inget abbonemang på min mobil utom bara ett kontantkort som är registrerat på mitt personnummer, blir telefontillståndet godkänt då? ngn som vet?

stämer bra håller med
Citera
2016-04-28, 20:11
Medlem
Ok . Tack för svar allihopa!
Citera
2016-04-29, 12:30
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessicaidaa
Hej!
Min man har nyligen kommit till Anstalten där han ska vara. Han har skickat hem papper om telefontillstånd som jag ska fylla i. Dock har jag inget abbonemang på min mobil utom bara ett kontantkort som är registrerat på mitt personnummer, blir telefontillståndet godkänt då? ngn som vet?

Så länge de kan knyta ditt namn till telefonnumret borde det gå. Jag, som däremot har abonnemang, fick skicka in den senaste fakturan (i original) för att bevisa att numret står på mig. Detta gällde klass 1.
Citera
2016-05-01, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Är det våldtäkter eller frivilligt?
- Både och.

Om båda, hur är fördelningen?
- Ingen aning för det är helt omöjligt att svara på.

Homosexuella kontakter är vanligare än man tror även bland de stora killarna som "hatar" homosexuella.

Oftast sitter dessa personer på en längre volta.

En ung man som skulle göra en länge volta, som hade gjort något på utsidan som han inte skulle ha gjort, blev snabbt en trasdocka för en högre uppsatt inom sin ras mot att få beskydd. Tragisk historia.

Vissa blir homosexuella när dom sitter inne och sen vips så blir dom straighta när dom kommer ut till flickvänner och fruar.

Homosexuella löper större risk att bli våldtagna än straighta. Men blir oftast våldtagna av just straighta.

Vissa homosexuella/transar blir fruar åt andra men brukar oftast vara åt livstidare. Rena slagsmål kan utbryta om någon annan stöter på någon annans fru.

Transar kan vara riktigt eftertraktade och blir väl omhändertagna av mannen i förhållandet.

Frun lagar mat och städar som i vilket vanligt förhållande som helst.

Hela systemet är som Disneyland. Upp är ner och ner är upp.

Var en hel del relationer mellan fångvaktare och interner också som hela tiden sopas under mattan med olika typer av förflyttningar.

Jag kan utan tvekan säga att bland kvinnliga intagna så är det rena vilda västern där det är väldigt mycket homosexualitet.

Men där är det helt accepterat så det extremt mycket action där.

På ett ställe där jag satt så var det mycket sk phone sex mellan de manliga och kvinnliga intagna.

Hur det gick till går jag inte in på just nu.

Men där gick det många timmar i tidsfördriv

Det var säkerligen ett riktigt våp på andra sidan linjen men det sket man i just då

Då varierar det då. Har avtjänat 6 år på Lompoc och där får du spö för att ens yttra en tanke om homosexualitet.
Citera
2016-05-01, 09:43
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteAnonymitet
Då varierar det då. Har avtjänat 6 år på Lompoc och där får du spö för att ens yttra en tanke om homosexualitet.

Så är det på de flesta ställena ja men vad som sker bakom lykta dörrar är oftast en helt annan.

Jag kan inte uttala mig om Lompoc men träffade folk som hade suttit där som berättade en del.

Vad jag också märkte var att det var väldigt varierande från fängelse till fängelse vad som gällde och på vilken nivå det gällde.

Lompoc sågs för övrigt som ett av dom bättre federala ställena att avtjäna sin tid på enligt några old timers som jag träffade under min resa i systemet.
Citera
2016-05-01, 09:51
Medlem
Novus4212s avatar
Jag tror att jag förväxlade Lompoc med Sheridan.

Sheridan ansågs vara ganska bra förhållandevis mot andra federala fängelser.

Iallafall på västkusten.
Citera
2016-05-04, 08:48
Medlem
DonSalass avatar
Vid egen inställelese vet jag det bara är att åka och sätta sig på första bästa ställe, men när man fått placering till en specifik anstalt är det fortfarande okej att åka vart som helst och säga hej får jag sova över här, eller måste jag då ta mig till där jag blivit placerad?
Citera
2016-05-04, 15:31
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonSalas
Vid egen inställelese vet jag det bara är att åka och sätta sig på första bästa ställe, men när man fått placering till en specifik anstalt är det fortfarande okej att åka vart som helst och säga hej får jag sova över här, eller måste jag då ta mig till där jag blivit placerad?

Nej, det måste du inte. Du kan inställa dig på vilken KV-anstalt som helst, och t o m på häkte, och du börjar avtjäna från dag 1. Däremot är det mycket troligt att du får skjuts till anstalten där du blivit placerad. Vill de dessutom jävlas så kan de skjutsa dig till valfritt skitställe med samma säk-klass.

Har stött på en hel del när jag satt på öppen som chansade på att KV skulle låta dem sitta kvar där. Oftast tog det ett ett par dagar upp till en vecka innan transporten vidare gick.
Citera
2016-05-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Så länge de kan knyta ditt namn till telefonnumret borde det gå. Jag, som däremot har abonnemang, fick skicka in den senaste fakturan (i original) för att bevisa att numret står på mig. Detta gällde klass 1.
Det skall fungera då det är registrerad på dig
Citera
2016-05-08, 19:24
Medlem
Tjena! Inväntar en volta på 1 år, blir Borås anstalten. Kan någon berätta om tillvaron där?
Citera
2016-05-11, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleragnar
Tjena! Inväntar en volta på 1 år, blir Borås anstalten. Kan någon berätta om tillvaron där?
Nja, har aldrig haft så mycket tjafs med plitar som på den anstalten. Fick sitta i isol i 1 månad och uppklassad till en klass 1 pga de tillslut. Men jag satt på ungdomsavdelningen men de är ju alltid sämre än en normalavdelning. Vilket det finns två utav och en långtidsavd om jag ej minns fel. Hekt ok anstalt. Dåliga plitar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in