2016-04-17, 17:38
Medlem
Det här gäller finska fängelser och hur det var förrut. Vet inte hur det är i dagens läge och på hur stort allvar man skall ta detta. Alltså jag vet inte om min kompis skämtade eller menade allvar när han berättade detta så därför så tänkte jag av ren nyfikenhet fråga om dylikt någon gång inträffat.

Fången kan nog har spar kapital på sitt konto om han t.e.x. har fått ett arv heller har sålt någonting t.e.x. sitt hus eller om hans kompisar t.e.x. säljer droger och regelbundet betalar in pengar på hans konto.

Tror dock inte det är så många som skulle vilja köra på fast dom skulle få en motorcykel eller ljudanläggning. Om dom har ett kort straff så kan dom börja och köra med motorcykeln genast dom slipper ut och ljudanläggningen kan dom ha i sin cell.

Många har tröttnat på att jobba och betala räkningar när inget blir över till nöjen och längtar till ett fängelse liv. Därför så rekomenderar jag dem och börja och lyssna på musik som en hobby för man har i alla fall utanför fängelset betydligt större möjliheter och välja och plocka ihop en bra ljudanläggning och detta är bara en en gång investering som man har nytta av i en lång tid framöver och har man en lång betalnings tid så betalar man bara lite per månad.

MVH: Loymardz.
Citera
2016-04-17, 18:38
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteAnonymitet
Jag har däremot en seriös följdfråga på det.

Är det våldtäkter eller frivilligt?

Om båda, hur är fördelningen?

I Amerikanska fängelser alltså.

- Både och.

- Ingen aning för det är helt omöjligt att svara på.

Homosexuella kontakter är vanligare än man tror även bland de stora killarna som "hatar" homosexuella.

Oftast sitter dessa personer på en längre volta.

En ung man som skulle göra en länge volta, som hade gjort något på utsidan som han inte skulle ha gjort, blev snabbt en trasdocka för en högre uppsatt inom sin ras mot att få beskydd. Tragisk historia.

Vissa blir homosexuella när dom sitter inne och sen vips så blir dom straighta när dom kommer ut till flickvänner och fruar.

Homosexuella löper större risk att bli våldtagna än straighta. Men blir oftast våldtagna av just straighta.

Vissa homosexuella/transar blir fruar åt andra men brukar oftast vara åt livstidare. Rena slagsmål kan utbryta om någon annan stöter på någon annans fru.

Transar kan vara riktigt eftertraktade och blir väl omhändertagna av mannen i förhållandet.

Frun lagar mat och städar som i vilket vanligt förhållande som helst.

Hela systemet är som Disneyland. Upp är ner och ner är upp.

Var en hel del relationer mellan fångvaktare och interner också som hela tiden sopas under mattan med olika typer av förflyttningar.

Jag kan utan tvekan säga att bland kvinnliga intagna så är det rena vilda västern där det är väldigt mycket homosexualitet.

Men där är det helt accepterat så det extremt mycket action där.

På ett ställe där jag satt så var det mycket sk phone sex mellan de manliga och kvinnliga intagna.

Hur det gick till går jag inte in på just nu.

Men där gick det många timmar i tidsfördriv

Det var säkerligen ett riktigt våp på andra sidan linjen men det sket man i just då
Citera
2016-04-17, 21:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Det stämmer bra det. Om du ser en grupp män på Harley Davidson motorcyklar så vet du att de sålt sin stjärt till andra fångar när de satt i fängelse. Tala om för dem att du vet så får du massa respekt.

Ingen har insyn i en fånges bankkonto förutom fången själv. Kallas för banksekretess och är stadgad i lag. Kan man inte skilja på en fånges konto inom Kriminalvården och ett riktigt bankkonto kanske man inte ska yttra sig.
Kriminalvården har inte insyn i privata konton menar du möjligen - kronofogden har det, och de flesta långsittare har skadestånd att betala.
Citera
2016-04-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
- Både och.

- Ingen aning för det är helt omöjligt att svara på.

Homosexuella kontakter är vanligare än man tror även bland de stora killarna som "hatar" homosexuella.

Oftast sitter dessa personer på en längre volta.

En ung man som skulle göra en länge volta, som hade gjort något på utsidan som han inte skulle ha gjort, blev snabbt en trasdocka för en högre uppsatt inom sin ras mot att få beskydd. Tragisk historia.

Vissa blir homosexuella när dom sitter inne och sen vips så blir dom straighta när dom kommer ut till flickvänner och fruar.

Homosexuella löper större risk att bli våldtagna än straighta. Men blir oftast våldtagna av just straighta.

Vissa homosexuella/transar blir fruar åt andra men brukar oftast vara åt livstidare. Rena slagsmål kan utbryta om någon annan stöter på någon annans fru.

Transar kan vara riktigt eftertraktade och blir väl omhändertagna av mannen i förhållandet.

Frun lagar mat och städar som i vilket vanligt förhållande som helst.

Hela systemet är som Disneyland. Upp är ner och ner är upp.

Var en hel del relationer mellan fångvaktare och interner också som hela tiden sopas under mattan med olika typer av förflyttningar.

Jag kan utan tvekan säga att bland kvinnliga intagna så är det rena vilda västern där det är väldigt mycket homosexualitet.

Men där är det helt accepterat så det extremt mycket action där.

På ett ställe där jag satt så var det mycket sk phone sex mellan de manliga och kvinnliga intagna.

Hur det gick till går jag inte in på just nu.

Men där gick det många timmar i tidsfördriv

Det var säkerligen ett riktigt våp på andra sidan linjen men det sket man i just då

Tack för intressant läsning!

Du och exconvict bidrar med 80% till denna tråd och jag har saknat era längre utläggningar men kul att det kom lite intressanta storys nu igen.

Skriv gärna fler även om det inte kommer frågor

Mvh
Citera
2016-04-17, 22:24
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kriminalvården har inte insyn i privata konton menar du möjligen - kronofogden har det, och de flesta långsittare har skadestånd att betala.
Det var du som inte kunde skilja på bankkonton och på konton som kriminalvården för åt fångar.
Citera
2016-04-18, 08:04
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Tack för intressant läsning!

Du och exconvict bidrar med 80% till denna tråd och jag har saknat era längre utläggningar men kul att det kom lite intressanta storys nu igen.

Skriv gärna fler även om det inte kommer frågor

Mvh

Tackar för intresset.

Det är nog mer så att både jag och ExConvict svarar på frågeställningar när de dyker upp och om vi kan svara på frågan utifrån våra erfarenheter.

Jag har helt sjuka historier att berätta men gör det inte av olika orsaker.

Dels så hade jag nog blivit anklagad för att överdriva eller ljuga och dels blivit anklagad för att jag inte ens har suttit i USA vilket jag redan har blivit från en mindre intelligent person på Flashback.

Sen river det upp ganska många minnen som jag kanske helst vill gå vidare ifrån.

Men det var helt bisarra händelser hela tiden non-stop så det blev vardag till slut.

Och det är ingen bra grej att en sådan våldsam miljö blir en ny vardag och standard för när du kommer ut så tvekar du inte en sekund att anfalla först och ställa frågor sedan för det är det nya normala.

Än idag har jag problem med att tygla denna instinkt men det börjar bli bättre.
Citera
2016-04-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Man behöver inte förvara pengarna på sitt eget konto utan man kan t.e.x. förvara dom på t.e.x. flickvännens eller kompisarnas konton...

MVH: Loymardz.
Senast redigerad av Loymardz 2016-04-18 kl. 08:43.
Citera
2016-04-18, 10:10
Medlem
johanness avatar
tråden Fångar köper motorcyckel och ljudanläggning som belöning för förhållande i fängelset sammanfogad med huvudtråden
/mod
Citera
2016-04-18, 18:10
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
tråden Fångar köper motorcyckel och ljudanläggning som belöning för förhållande i fängelset sammanfogad med huvudtråden
/mod

Homoförhållanden finns inte på kartan i svenska fängelser. Möjligen på kåkar för snabbknullare, men det kan jag inte uttala mig om.

Vad gäller pengar på kontot "omhändertagna medel" som KV så generöst tillhandahåller, så är det inte en bra idé att ha för mycket innestående.

Dels för att fogden kan komma springande men även för att KV låter en betala precis allt själv om det finns medel att ta av. Kontot ska tömmas varannan vecka och läggas över på kioskkortet, sen börjar man om.

Själv såg jag alltid till att få in exakt rätt belopp via straffarbete (11kr/tim senast jag satt, nu 13) och fylla upp med insättning från utsidan. Automatisk överföring till kioskkort och inget kvar för varken fogde eller plithoror.
Citera
2016-04-18, 18:36
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Själv såg jag alltid till att få in exakt rätt belopp via straffarbete (11kr/tim senast jag satt, nu 13) och fylla upp med insättning från utsidan. Automatisk överföring till kioskkort och inget kvar för varken fogde eller plithoror.
är kioskkortet personligt eller kan man sälja det vidare?
Citera
2016-04-18, 18:50
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Då jag på goda grunder misstänker att jag kommer att bli fattigpensionär om några år, och med största sannolikhet bostadslös, så har jag redan börjat se fängelse som ett sätt att få tak över huvudet.

Hur är det med tandvård och läkarvård när man sitter inne ?
Citera
2016-04-19, 07:49
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
är kioskkortet personligt eller kan man sälja det vidare?

Det är personligt men folk dealar med telefonkort, cigg och snus som de köper i kiosken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in