2016-04-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Japp.

Kan även tillägga att KV inte brukar godkänna telefontillstånd till fasta telefoner som använder sig av IP-telefoni.

KV har inte anpassat sig efter den nya världen där folk som är anslutna till den gamla koppartråden är förbi.

Det finns till och med fall som har gått upp till Regeringsrätten där intagna överklagat KV`s beslut där Regeringsrätten gick på KV`s linje.

Sorgligt.

Men räkna med avslag.
Även på öppen anstalt? Trist. Tackar för svaret!
Citera
2016-04-21, 16:31
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kelp
Även på öppen anstalt? Trist. Tackar för svaret!

På öppen anstalt är det fritt blås och man kan ringa vem man vill. Av någon anledning vill KV dock att myndighetssamtal rings i närvaro av snokande plit, men det kan man skita i.

Ska tilläggas att många telefontillstånd på sluten återkallas pga fel i skitsystemet INTIK som hör hemma på ett museum. Ibland indikerar det utan anledning vidarekoppling hos mottagaren och då ryker tillståndet. Riktigt jävligt för folk som sitter på långa voltor och inte kan ringa sin tjej/kille.
Citera
2016-04-26, 12:05
Medlem
Skog-mans avatar
Kanske lite löjlig fråga, men är nyfiken.

Om man har mycket tatueringar, "granskas" de typ av andra intagna? Då menar jag inte direkta gängtatueringar, mer att de granskas ifall de är det eller om man har dem av någon särskild anledning. Och om diverse symboler, säg upp-och-ned vända kors, politiska symboler mm, blir ifrågasatta?
Citera
2016-04-26, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Kanske lite löjlig fråga, men är nyfiken.

Om man har mycket tatueringar, "granskas" de typ av andra intagna? Då menar jag inte direkta gängtatueringar, mer att de granskas ifall de är det eller om man har dem av någon särskild anledning. Och om diverse symboler, säg upp-och-ned vända kors, politiska symboler mm, blir ifrågasatta?

Jag satt i tidaholm nyligen ( sitter på öppen nu har permissioner osv ) där kom det in en kille som drog tröjan över handen, när vi skulle äta såg jag hans hakkors, han var bara på avd i ksk 5 timmar sen skickade grabbarna han på isol
Citera
2016-04-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
På öppen anstalt är det fritt blås och man kan ringa vem man vill. Av någon anledning vill KV dock att myndighetssamtal rings i närvaro av snokande plit, men det kan man skita i.

Ska tilläggas att många telefontillstånd på sluten återkallas pga fel i skitsystemet INTIK som hör hemma på ett museum. Ibland indikerar det utan anledning vidarekoppling hos mottagaren och då ryker tillståndet. Riktigt jävligt för folk som sitter på långa voltor och inte kan ringa sin tjej/kille.

Du kan absolut inet ringa hur du vill på öppen anstalt, de e samma skit där, bara att dom godkänner lite lättare mobil osv om det är reggat osånt.
Citera
2016-04-26, 13:04
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzlin
Jag satt i tidaholm nyligen ( sitter på öppen nu har permissioner osv ) där kom det in en kille som drog tröjan över handen, när vi skulle äta såg jag hans hakkors, han var bara på avd i ksk 5 timmar sen skickade grabbarna han på isol

Ja, att hakkorset är extra laddat kan jag förstå :P Men förövrigt av det jag skrev, och andra politiska/religiösa symboler?
Citera
2016-04-26, 13:38
Medlem
Citat:
Ja, att hakkorset är extra laddat kan jag förstå :P Men förövrigt av det jag skrev, och andra politiska/religiösa symboler?

jag vet inte vad du menar egenltigen, jag har tatueringar och de klart folk frågar vad står de där osv om man har text med svår stil osv, men det gör ju normalt folk ute också`?
Citera
2016-04-26, 18:16
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
jag vet inte vad du menar egenltigen, jag har tatueringar och de klart folk frågar vad står de där osv om man har text med svår stil osv, men det gör ju normalt folk ute också`?

Okej. Nä tänkte mer om det var mer misstänksamhet eller "granskande" över vad det är för något. Typ "vad betyder den symbolen?" (om man har någon symbol som inte är särskilt vanlig), eller vad diverse bilder betyder, fast med mer misstänksamhet typ. Somsagt, lite dum fråga kanske, mest nyfiken på hur mycket tatueringar analyseras.

edit: och inte bara texter och symboler. Även hur de ser på olika bilder. Tex ormar, döskallar etc, som eventuellt kan likna ett gängmotiv eller något annat.
Citera
2016-04-26, 19:42
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Okej. Nä tänkte mer om det var mer misstänksamhet eller "granskande" över vad det är för något. Typ "vad betyder den symbolen?" (om man har någon symbol som inte är särskilt vanlig), eller vad diverse bilder betyder, fast med mer misstänksamhet typ. Somsagt, lite dum fråga kanske, mest nyfiken på hur mycket tatueringar analyseras.

edit: och inte bara texter och symboler. Även hur de ser på olika bilder. Tex ormar, döskallar etc, som eventuellt kan likna ett gängmotiv eller något annat.

Det analyseras inte så värst vad jag har märkt men ett hakkors är ganska extremt och på fel avdelning, beroende på den sociala sammansättningen, så blir det nog ett problem.

Det kan givetvis frågas vad något betyder men mer ur genuint intresse och inte med misstänksamhet.
Citera
2016-04-27, 12:05
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Du kan absolut inet ringa hur du vill på öppen anstalt, de e samma skit där, bara att dom godkänner lite lättare mobil osv om det är reggat osånt.

Det kunde man på den som jag satt på, men det är säkert olika även där mellan klass 3or. KV är ju inte direkt konsekvent med regler.
Citera
2016-04-28, 17:33
Medlem
Telefontillstånd Anstalt

Hej!
Min man har nyligen kommit till Anstalten där han ska vara. Han har skickat hem papper om telefontillstånd som jag ska fylla i. Dock har jag inget abbonemang på min mobil utom bara ett kontantkort som är registrerat på mitt personnummer, blir telefontillståndet godkänt då? ngn som vet?
Citera
2016-04-28, 17:38
Avstängd
Det godkänns, om Krim får fram ditt namn, då de söker hos upplysningstjänsten. Dvs, både ditt namn och personnummer måste vara tillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in