2016-05-01, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä jag vet inte om det var hans fru som använder försvarsabonnemanget ( och han "mammalinjen")?

Det är uppgiften om att Lisas far hade tjänstetelefon och det råkade vara försvaret som var ägare som har skapat ryktet. Allt för mystikens skull.

Hade han jobbat på Volvo hade det stått Volvo som ägare till abonnemanget men det hade förmodligen inte varit lika spännande.

Att någon går omkring med hemliga ej sökbara telefoner existerar inte. Det är bara i deckarnas värld detta förekommer.
2016-05-01, 03:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det är uppgiften om att Lisas far hade tjänstetelefon och det råkade vara försvaret som var ägare som har skapat ryktet. Allt för mystikens skull.

Hade han jobbat på Volvo hade det stått Volvo som ägare till abonnemanget men det hade förmodligen inte varit lika spännande.

Att någon går omkring med hemliga ej sökbara telefoner existerar inte. Det är bara i deckarnas värld detta förekommer.

Det var inte det som skrevs heller.
2016-05-01, 03:21
Medlem
Citat:

Vad var det då för hemliga telefoner som var i bruk.
2016-05-01, 03:45
Medlem
Citat:

Det ÄR något du tycker. Eller hur?

Då måste du också påvisa att det är en trolig händelse?

Det lyser med sin frånvaro.
2016-05-01, 04:31
Medlem
Citat:
Nä jag vet inte om det var hans fru som använder försvarsabonnemanget ( och han "mammalinjen")?
Är han en av de där dårarna som anser att han ska ha rätt att handla skattefritt om han vistas utomlands under tjänstgöringen som utsänd av försvaret eller var det frun som inte ville vara bosatt i Sverige?

Inser du vilken hal is, du beträder? Detta är ett inlägg som inte kan hänvisas till någon annan, detta är enbart din egen inlaga.

Att försäkra sig med "Är han ...". Övertygar inte mig.

Speciellt inte dom följande raderna, som blir till stycken av fördomar av de värsta slag.
Senast redigerad av Remark 2016-05-01 kl. 04:36.
2016-05-01, 04:37
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Vad var det då för hemliga telefoner som var i bruk.

Men hur kommer det sig att du har tillgång till alla dessa intressanta upplysningar, som du postade i går ****, och att inga av dessa upplysningar finns med i utredningen/FUP ?

Och hur kommer det sig att du så här sent i fallet plötsligt postar dessa,
som du själv skriver "känsliga", upplysningar?

****:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

2016-05-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Han hävdar själv att han är en vanlig mekaniker inom försvaret.

Det har florerat rykten om SOG och Afganistan men jag har inte sett några officiella uttalande om det.

Du tror väl inte att han ska stå och säga att han ingår i SOG
Sveriges hemligaste förband.

Om det nu är så, jag vet inte, så passar det bra med ett cover
som mekaniker.

Officiella uttalanden kan du bara glömma.

Varken bekräftar eller dementerar, är på sin höjd det du skulle få höra.
2016-05-01, 06:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jag har också svårt att riktigt förstå precisionen i positioneringen som det talas om.
Jag inser inte hur så precis positionering kan göras i efterhand, men en gissning är att det inte handlar om klassisk triangulering mellan master utan någon slags analys av signalstyrkor och riktningar som framgår av mastdata. Möjligvis kombinerat med mätning på plats för att kartlägga hur signalstyrkan förändras i och mellan olika byggnader.
Istället för signalstyrka --> nåt om den tid för signal som tillhör samtalet att nå mobilen.
Vilket samtal?
Fattar inte ens meningens innebörd men du kanske kan förklara som förstod? Hahahaha.
2016-05-01, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Istället för signalstyrka --> nåt om den tid för signal som tillhör samtalet att nå mobilen.
Vilket samtal?
Fattar inte ens meningens innebörd men du kanske kan förklara som förstod? Hahahaha.
Singnal, nu menar jag romingsingnal ( handskakning mellan mobil och mast, populärt utryckte här är jag vad vill du) om jag gör det enklare och åskådligare och säger att det är ett enkelt pip, pipet tar en viss tid att nå masten från mobilen och tvärt om, hastigheten är samma som ljusets hastighet, 300 000 km/ sec, denna tid kan mätas och man får fram vilket avståndet är. Att inte exakt avstånd på cm kan erhållas beror på att pipet har en förmåga att stutsa mot berg, byggnader mm. Med andra ord man kan få fram avståndet mellan mobil och mast via romingsingnalen, romingsingnal avges i princip så fort mobilen rör på sig, det behöver inte vara någon pågående kommunikation.
Senast redigerad av Fnero52 2016-05-01 kl. 07:53. Anledning: Ķ
2016-05-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Han Fnös åt ett påstående att hon inte kände igen honom eller något sådant, har förgäves försökt hitta det

Här tas det upp lite om Nerijus reaktion. Efter en så känslokall tid i rätten så fnyser han till plötsligt. [b]Jag har inte tolkat färdigt riktigt där och behöver lite mer input om varför han tänkbart fnyser. Jag tycker det är talande.

Någon som har mer info om exakt när det var, i rättegången? Fnissar han verkligen?

Vad som rör sig i huvudet på denna kvinnomördare vet bara han själv

Men jag låter fantasin flöda och då kommer jag fram till att hans tankar är inte speciellt komplicerade

Han har som sagt sina egna lagar och regler som han följer
Han hatar kvinnor och behandlar dom som skit för att döva sin egen ångest för en stund

Och dom som inte förstår att kvinnor förtjänar att hatas är mesar - och dom föraktar han

När han fnyser i rättssalen åt henne kanske han tänkte något i stil med: "ditt korkade luder, du ska nog fan komma ihåg mig i fortsättningen...

Jag hörde att fransmännen återigen vill öppna det gamla ökända fängelset på "Djävulsön"
Ett fängelse som var omöjligt att rymma ifrån

Jag tycker att man ska skicka kvinnomördaren NB dit - han kommer att passa alldeles utomordentligt bra på denna ö:
mycket frisk luft, hårt arbete och ingen kvinna i synhåll på flera mils radie
Och "kompisarna" han får på ön delar hans kvinnohat
2016-05-01, 09:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du tror väl inte att han ska stå och säga att han ingår i SOG
Sveriges hemligaste förband.

Om det nu är så, jag vet inte, så passar det bra med ett cover
som mekaniker.

Officiella uttalanden kan du bara glömma.

Varken bekräftar eller dementerar, är på sin höjd det du skulle få höra.

I bifogad länk till Skyttevärn-bloggen framgår en del kring officiella/icke-officiella uttalanden och konsekvenserna av att dylika uppgifter kommer till allmänhetens kännedom:

Intressant är också att detta skrevs ganska tidigt i LH-fallet. Man kan därför undra hur mycket det - efter den åthutning som GT uppenbarligen fick - även påverkade övriga medias rapportering (samt "källor från polisen") när det visade sig att just faderns yrke var en känslig fråga.
2016-05-01, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I bifogad länk till Skyttevärn-bloggen framgår en del kring officiella/icke-officiella uttalanden och konsekvenserna av att dylika uppgifter kommer till allmänhetens kännedom:

Intressant är också att detta skrevs ganska tidigt i LH-fallet. Man kan därför undra hur mycket det - efter den åthutning som GT uppenbarligen fick - även påverkade övriga medias rapportering (samt "källor från polisen") när det visade sig att just faderns yrke var en känslig fråga.

Vad Lisas pappa har för yrke spelar lika mycket roll som att fråga en våldtäktsman hur hans kalsonger såg ut när han utförde våldtäkten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in