2016-05-01, 02:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linewizard2
Jag förstår inte riktigt vad du menar ?

Den krypterade linjen som inte ens polis har rätt att ta del av är väl till för särskilt känsliga uppgifter ur försvarshänseende, där kan väl rimligtvis inte ingå att försvarsanställda ringer och kollar om deras tonårsdotter gör gott kaffe? Om hon inte tillhör kungafamiljen eller liknande?
2016-05-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den krypterade linjen som inte ens polis har rätt att ta del av är väl till för särskilt känsliga uppgifter ur försvarshänseende, där kan väl rimligtvis inte ingå att försvarsanställda ringer och kollar om deras tonårsdotter gör gott kaffe? Om hon inte tillhör kungafamiljen eller liknande?

SH och hans dotter LH pratade ju via ett vanligt telia abbonemang, vad jag vet? Vet du annat, vill jag nog att du bevisar det.
2016-05-01, 02:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Signalement på personen om man slår ihop Adrianas och Jannes uppgifter och leker med tanken.
Östeuropeisk utseende
25 -40 år gammal
Medellängd mellan 175 – 185
Normalbyggd
Bröt kraftigt på engelska
Raka drag
Ganska blek
Skäggstubb
Mörkt rufsigt hår av medellängd
Blå jeans
Blå jacka av midjemodell

En ljus skåpbil med ev. text eller logga.

Går det att få ett bättre signalement utan bild?
Så, vem är denne man i ruffsig hår, kanske med en ljus skåpbil med dekaler på?

Han har inte gett sig till känna och det ser ju inte ut att vara NB.

Aha, det är det beskrivna "ruffsiga" håret som stör ordningen? För det övriga stämmer ju väldigt väl in på NB (som också var ute i farten vid denna tidpunkt). Som du själv märker är A*rianas och J*nnes vittnesmål väldigt samstämmiga. Detta trots den viktiga skillnaden i fråga om avstånd och observationstid.
Ett vittne som kör förbi ladan - hur många sek kan det röra sig om? Kan blåsiga vindar ha gett intrycket av hår som spretar åt olika håll och därmed uppfattas som ruffsigt? Hur många cm behöver ett hår vara för att få ses som "ruffsigt". Kort hår kan också vara ruffsigt.
Ingen av vittnena beskriver håret som axellångt.

Så klart att "han" inte har gett sig till känna då det var NB.

Bilen var ljus, det var det enda A*riana var helt säker på. Sedd bakifrån kan NB´s bil tas för en Caddy.
Var realistisk - endast ett fotografiskt minne kan memorera samtliga detaljer i en situation.

A*rianas beskrivning av mannen hon mötte stämmer inte in på NB enligt dig - kom igen nu och ge oss en mera träffsäker beskrivning av NB.
Senast redigerad av Reviews 2016-05-01 kl. 03:06.
2016-05-01, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Han hävdar själv att han är en vanlig mekaniker inom försvaret.

Det har florerat rykten om SOG och Afganistan men jag har inte sett några officiella uttalande om det.

OK

(Skrev fel, menade SOG)

Jag har väl misstolkat ?
Men jag kan ju säga att några officiella uttalande kommer aldrig att dyka upp.

Det här uppgraderades snabbt till "Särskild händelse" - det var inte någon slump.
Och vilka tog över ledningen så snabbt ?
Senast redigerad av Linewizard2 2016-05-01 kl. 02:42.
2016-05-01, 02:30
Medlem
Citat:

Har inte hunnit läsa vad som skrivits under dagen men hur har ni lyckats koka ihop en en hemlig telefonlinje. Vem använder den?

Är det influenser från deckarvärlden, eller.
2016-05-01, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linewizard2
OK

(Skrev fel, menade SOG)

Jag har väl misstolkat ?
Men jag kan ju säga att några officiella uttalande kommer aldrig att dyka upp.

Det här uppgraderades till "Särskild händelse" - det var inte någon slump.
Och vilka tog över ledningen ?

Det var ingen slump.Pga att pappan var där tidigt och sökt av området kring Blomberg-Martorp, busstationer i Källby, pratat med arbetsgivaren, arbetskamraterna, hennes kompisar mm var mycket redan gjort.

Därför blev det snabbt en "särskild händelse" - enligt mig.
2016-05-01, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SH och hans dotter LH pratade ju via ett vanligt telia abbonemang, vad jag vet? Vet du annat, vill jag nog att du bevisar det.

Det var uppgifter i tråden om vilket nät som användes.
2016-05-01, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Aha, det är det beskrivna "ruffsiga" håret som stör ordningen? För det övriga stämmer ju väldigt väl in på NB (som också var ute i farten vid denna tidpunkt). Som du själv märker är A*rianas och J*nnes vittnesmål väldigt samstämmiga. Detta trots den viktiga skillnaden i fråga om avstånd och observationstid.
Ett vittne som kör förbi ladan - hur många sek kan det röra sig om? Kan blåsiga vindar ha gett intrycket av hår som spretar åt olika håll och därmed uppfattas som rufsigt? Hur många cm behöver ett hår vara för att få ses som "rufsigt". Kort hår kan också vara rufsigt.
Ingen av vittnena beskriver håret som axellångt.

Så klart att "han" inte har gett sig till känna då det var NB.

Bilen var ljus, det var det enda A*riana var helt säker på. Sedd bakifrån kan NB´s bil tas för en Caddy.
Var realistisk - endast ett fotografiskt minne kan memorera samtliga detaljer i en situation.

A*rianas beskrivning av mannen hon mötte stämmer inte in på NB enligt dig - kom igen nu och ge oss en mera träffsäker beskrivning av NB.

Fast de bilder man sett av NB så ser han ut att ha väldigt platt hår, stämmer uppgiften om att han inte tvättade sig och så särskilt ofta låter det konstigt om han är den typen som fixar håret. Hon kan ju ha avsett "okammat" dock.
2016-05-01, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Har inte hunnit läsa vad som skrivits under dagen men hur har ni lyckats koka ihop en en hemlig telefonlinje. Vem använder den?

Är det influenser från deckarvärlden, eller.

Deckarvärlden?!?! Uppgiften står i tråden ett par sidor ovan.
2016-05-01, 02:59
Medlem
Citat:
Det var uppgifter i tråden om vilket nät som användes.

SH hade en tjänstetelefon men med en vanligt telia-abbonemang. Inget annat nät användes.
2016-05-01, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nä jag vet inte om det var hans fru som använder försvarsabonnemanget ( och han "mammalinjen")?
Är han en av de där dårarna som anser att han ska ha rätt att handla skattefritt om han vistas utomlands under tjänstgöringen som utsänd av försvaret eller var det frun som inte ville vara bosatt i Sverige?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-05-01 kl. 03:09.
2016-05-01, 03:07
Medlem
Citat:
Nä jag vet inte om det var hans fru som använder försvarsabonnemanget ( och han "mammalinjen")?

Dom använde Telia. Samtliga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in