Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Nu bör vi väl kunna slå fast att NB hade en dryg timma på sig att utföra sitt värv. Om NB anslöt sig först i slutet av skypesamtalet; upp till en timme och en kvart, på ett ungefär.
Absolut och med tanke på de tidpunkter som han setts i sin ilfart från Martorp så lutar det ju åt att det var i slutet av skype-samtalet han anslöt sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Ska bli intressant att höra Felix förklaringar sen. Jag tycker att händelseförloppet har klarnat avsevärt nu. Vi kan stryka Lisas kollegor vid fickringningen och kan anta att NB inledde ett samtal med Lisa innan han skred till verket.
Håller med. Jag har länge trott att kollegorna redan åkt när fickringningen kom för tiden för fickringningen överensstämmer ju inte med tiden för stängningen, d.v.s de hade redan begett sig iväg en stund innan fickringningen kom. Lisa var alltså helt ensam kvar i några minuter och det var väl ett sånt läge som NB hoppats på. Givetvis slår han till där då när han fick chansen. Man tänker många
om. Om inte Lisa hade varit ensam kvar utan åkt strax innan kollegorna hade hon nog levt idag. Tyvärr hade nog någon annat blivit Nerijus offer då, det var som förutbestämt att det skulle ske. Förutbestämt men oförutsägbart.
Ja, blir intressant att höra Felix förklaringar. Jag skulle önska att man hittade resten av Lisas mobil så att man kunde återskapa något ur den.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Från det ena till det andra; tycker att den här låten speglar NB's komplicerade relation till sin mor:
https://www.youtube.com/watch?v=IdX_FfxlxdU
Japp, det har du rätt till, låten speglar en sån komplicerad relation bra. Dock är Manson själv en tämligen trevlig och okomplicerad natur om man jämför med Nerijus
´Putting Hole In Happiness´ har också några rader där man får lite NB/mamman-vibbar.
The sky was blonde like her, It was a day to take the child..
Putting holes in happiness, We'll paint the future black..
https://www.youtube.com/watch?v=Hx2r41WmrOs