Jag tror att den här tråden
egentligen handlar om att bearbeta en fruktansvärd händelse. Och vi gör det på olika sätt
Ett brutalt mord på en ung kvinna
Och hennes föräldrar har drabbats av det absolut värsta tänkbara scenario som kan hända en förälder - deras lilla flicka är död. Mördad
Jag skummar i tråden och läser den ena tänkbara teorin efter den andra om vad som kan ha hänt denna sommarkväll i juni:
- polisen har inte följt upp just det spåret, eller man har inte dna-testat där eller dom eller...och bla bla bla...osv osv
Polisen har gjort en mycket gedigen och omfattande förundersökning
Dock är det en omöjlighet att ta DNA prov på varenda kotte som har varit på platserna där Lisa mördades och där hennes kropp hittades
Man har säkerligen också missat någon bil som har passerat denna kväll. Det kan vara människor som inte vill uppge, av olika anledningar, att dom passerat - men som inte har någonting att göra med Lisa Holms död
Tack vare Lisas pappa började man snabbt genomsöka området - och som det skulle visa sig sedan: platsen där man till sist hittade den döda flickan
Då kan även en glad chimpans
räkna ut att mördaren har både lokalkännedom och kort om tid
Och platsen som polis och Missingpeople genomsökte och knackade dörr - det är ingen storstad med autobahn utanför dörren
Det är en liten by där dom flesta känner eller vet om varandra. En så pass liten by så att polisen kan topsa alla som håller till där
Så får man upp vittring på Familjen B och förhören börjar...
Dessa tre: fru B, NB, och lillebror B är inte överens om vem som var hemma eller inte hemma den aktuella timmen när mordet skedde
Och så får polisen svar från Tekniska där man har hittat färska blodfläckar från NB på den döda Lisa
Blodfläckar som han förklarar med att "jag har aldrig träffat henne. Jag vet ingenting"
Sedan åker frun och lillebror hem till Litauern och kommer aldrig mer att komma tillbaka till Sverige.
Inte ens för att hjälpa NB som idag är dömd i två instanser för mordet på Lisa Holm
Till er som tvivlar - är det någon hemme?