2016-04-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Har förbundet fattat ett beslut kring Gbg-Malmö-matchen ännu?
Känns inte som om det är ett allt för svårt beslut att fatta sett till hur stor händelsen är..

Tror inte det. Brukar väl ta ett tag?
Citera
2016-04-28, 23:02
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Har förbundet fattat ett beslut kring Gbg-Malmö-matchen ännu?
Känns inte som om det är ett allt för svårt beslut att fatta sett till hur stor händelsen är..
Nästa vecka!
Citera
2016-04-28, 23:03
Medlem
Finns det någon större chans att Göteborg inte tilldelas förlust,vad tror ni?
Citera
2016-04-28, 23:07
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losec.Mupps
Tre vinster av tre möjliga är bra, men det riktiga testet kommer nu för DIF. Kommande sex matcher är brutala, med ett möjligt andrum i mitten (ÖFK hemma).
Det är alltså:
DIF - Bajen
MFF - DIF
Elfsborg - DIF
DIF - ÖFK
IFK Göteborg - DIF
AIK - DIF

Inom loppet av dessa sex matcher spelas kanske våra fyra svåraste bortamatcher samt derbyt mot Hammarby, som vi haft oerhört svårt för. Att vi tar fyra poäng eller färre de kommande sex matcherna är verkligen inte omöjligt, även om jag givetvis hoppas på fler.

Citerar det jag skrev efter bortasegern mot Gefle. Östersund hemma blir oerhört jävla viktig för DIF. Jag tror att Djurgården max tar en poäng i matcherna mot Göteborg och Gnaget. Jag anser fortfarande att Djurgården fotboll är på rätt väg som förening, men stockholmsklubbarna fungerar ju så att en tuff period kan få supportrarna att gå in en negativ spiral som får hela jävla föreningen att spåra ur. För DIF som lag skulle det säkert vara bättre om vi supportrar kunde se nyktert på perioden vi är inne i och acceptera att det skulle bli skralt med poäng, men så kommer det aldrig vara. Visst kommer det vara urusel stämning kring Djurgården om de torskar mot Göteborg och AIK, men om man även spelar lika eller förlorar mot ÖSK så kan det verkligen bli stökigt.
Citera
2016-04-28, 23:14
Medlem
Citat:
Citerar det jag skrev efter bortasegern mot Gefle. Östersund hemma blir oerhört jävla viktig för DIF. Jag tror att Djurgården max tar en poäng i matcherna mot Göteborg och Gnaget. Jag anser fortfarande att Djurgården fotboll är på rätt väg som förening, men stockholmsklubbarna fungerar ju så att en tuff period kan få supportrarna att gå in en negativ spiral som får hela jävla föreningen att spåra ur. För DIF som lag skulle det säkert vara bättre om vi supportrar kunde se nyktert på perioden vi är inne i och acceptera att det skulle bli skralt med poäng, men så kommer det aldrig vara. Visst kommer det vara urusel stämning kring Djurgården om de torskar mot Göteborg och AIK, men om man även spelar lika eller förlorar mot ÖSK så kan det verkligen bli stökigt.

Håller med. Viktigt att vinna mot Östersund för att bryta den negative trenden DIF hamnat i nu. Poängen i sig är inte så viktiga.
Citera
2016-04-28, 23:43
Medlem
snillet_1s avatar
Niclas Eliasson. Vad händer? Jag kan inte minnas ett enda framträdande från honom sedan han gick till AIK som hypad stortalang. Utanför matchtruppen ikväll.
Citera
2016-04-29, 00:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Det är en jävla skillnad på att acceptera tuffa perioder med skral poängskörd och acceptera gamnackeinställningen som många av spelarna lagt sig till med. Känns meningslöst att peka ut enskilda individer eftersom att inställningen verkar vara ett kollektivt problem i truppen. Lägg där till en bollbehandling av vissa spelare som inte ens är värdigt ett lag två veckor in på försäsongen så har man fan mer än rätt att knorra kring de senaste veckornas resultat.

Anfallsspelet är som bortblåst, försvarsspelet darrar ordentligt och mittfältet är helt inkapabelt till att spela vettiga bollar framåt eller täcka yta hemåt.

Helt jävla hopplöst.
Citera
2016-04-29, 00:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Niclas Eliasson. Vad händer? Jag kan inte minnas ett enda framträdande från honom sedan han gick till AIK som hypad stortalang. Utanför matchtruppen ikväll.
Han petas gång på gång pga konkurrenssituationen, Alm väljer hellre Blomberg/Ishizaki/Brustad/Yasin och nu tog han inte ens plats i truppen trots att Affane är skadad. Har både trott och hoppats att han ska få sitt genombrott i år och ifjol men dessvärre blir det mer och mer uppenbart att hans genombrott aldrig kommer komma. För bådas skull är det nog bäst att gå skilda vägar.

Han är en genomsympatisk kille som aldrig ens yttrat minsta antydan till gnäll trots sin situation och han är verkligen ingen dålig fotbollsspelare men han faller i sina defensiva brister. Bara å önska honom all lycka för jag tror inte han stannar kvar så länge till i AIK.
Citera
2016-04-29, 00:16
Medlem
Losec.Muppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Det är en jävla skillnad på att acceptera tuffa perioder med skral poängskörd och acceptera gamnackeinställningen som många av spelarna lagt sig till med.
Självfallet. Men trots att jag tycker att Djurgården som förening gör mycket rätt jämfört med sorgeperioden efter guldåren så förväntade jag mig inte mer än såhär i de svåraste bortamatcherna (MFF, IFE, IFK G, AIK). Vad som kan vara DIF:s fyra svåraste matcher i hela serien kommer alltså inom en period på sex matcher, dessutom tidigt in på säsongen. Det är en vansinnigt tuff start, men jag är övertygad att om truppen och supportrarna inte tappar hoppet under den här perioden så kan Djurgården fortfarande göra en godkänd säsong.
Citera
2016-04-29, 00:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Självfallet. Men trots att jag tycker att Djurgården som förening gör mycket rätt jämfört med sorgeperioden efter guldåren så förväntade jag mig inte mer än såhär i de svåraste bortamatcherna (MFF, IFE, IFK G, AIK). Vad som kan vara DIF:s fyra svåraste matcher i hela serien kommer alltså inom en period på sex matcher, dessutom tidigt in på säsongen. Det är en vansinnigt tuff start, men jag är övertygad att om truppen och supportrarna inte tappar hoppet under den här perioden så kan Djurgården fortfarande göra en godkänd säsong.
Spelarna har ju redan gett upp, baserat på deras agerande på planen de senaste tre matcherna.
Citera
2016-04-29, 00:40
Medlem
Jordan Larsson, vad tror ni om honom?
Det blev bara 3 mål förra året men förhoppningsvis tar han ett rejält kliv denna säsongen. 3 mål redan och det är inga skitmål heller.
10+ mål i år och proffs nästa år? För tidigt?
Hur är han jämfört med Henke?

Och Carlos Strandberg. Redan varit proffs men lyckades inte slå sig in. Dock inget kapitalt misslyckande, han gjorde några mål i ryska ligan som verkar vara ganska målsnål.
3 mål på 6 matcher han med.
Har en väldigt bra fysik.
Citera
2016-04-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Jordan Larsson, vad tror ni om honom?
Det blev bara 3 mål förra året men förhoppningsvis tar han ett rejält kliv denna säsongen. 3 mål redan och det är inga skitmål heller.
10+ mål i år och proffs nästa år? För tidigt?
Hur är han jämfört med Henke?

Och Carlos Strandberg. Redan varit proffs men lyckades inte slå sig in. Dock inget kapitalt misslyckande, han gjorde några mål i ryska ligan som verkar vara ganska målsnål.
3 mål på 6 matcher han med.
Har en väldigt bra fysik.

Han blir nog inte lika stor som farsan hans som vissa vill påstå.
Men han lär göra ca 10 mål denna säsong & tror han drar till Holland förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in