2016-04-10, 21:44
Medlem
Rodimusprimes avatar
Inte en chans att DIF kommer ligga annat än i mitten efter de nästa tre matcherna. Två övertygande förluster och en oavgjort. Man kommer inte vinna i derbyt för man vinner inte derbyn längre. Malmö borta blir kross och kan inte minnas senast vi vann borta mot ellos, det är väl lika vanligt som en solförmörkelse.
Citera
2016-04-10, 21:47
Medlem
ArneIIIs avatar
Äh, vad ni snackar. Dif var ju typ riktigt bra förra året. Bara en tidsfråga innan det skulle lossna.
Citera
2016-04-10, 21:51
Bannlyst
Det är alltså kaos i Helsingborg efter 3 omgångar?

OK!
Citera
2016-04-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Inte en chans att DIF kommer ligga annat än i mitten efter de nästa tre matcherna. Två övertygande förluster och en oavgjort. Man kommer inte vinna i derbyt för man vinner inte derbyn längre. Malmö borta blir kross och kan inte minnas senast vi vann borta mot ellos, det är väl lika vanligt som en solförmörkelse.

Självfallet bryts sk derbyspöken förr eller senare. Det är ändå Hammarby det handlar om och inte svenska mästarna eller något historiskt storlag. Dock gäller stenhårt kämpande från matchminut 1 om vi ska vinna. Och att Ranégie kan lira.

Vinst nu i detta derby eller lägg ned är det som gäller.
Citera
2016-04-10, 22:22
Medlem
Har inte Ellos lärt sig spela på gräs än?
Citera
2016-04-10, 22:31
Medlem
Losec.Muppss avatar
Tre vinster av tre möjliga är bra, men det riktiga testet kommer nu för DIF. Kommande sex matcher är brutala, med ett möjligt andrum i mitten (ÖFK hemma).
Det är alltså:
DIF - Bajen
MFF - DIF
Elfsborg - DIF
DIF - ÖFK
IFK Göteborg - DIF
AIK - DIF

Inom loppet av dessa sex matcher spelas kanske våra fyra svåraste bortamatcher samt derbyt mot Hammarby, som vi haft oerhört svårt för. Att vi tar fyra poäng eller färre de kommande sex matcherna är verkligen inte omöjligt, även om jag givetvis hoppas på fler.
Citera
2016-04-10, 22:44
Medlem
KimpaKepss avatar
Kritisera för fan inte ert lag när dom underpresterar som mest, då är man respektlös tydligen. Jävla fjant!

http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article22604075.ab
Citera
2016-04-10, 22:46
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Kritisera för fan inte ert lag när dom underpresterar som mest, då är man respektlös tydligen. Jävla fjant!

http://unvis.it/http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article22604075.ab
Tack för Unvislänken!
Citera
2016-04-10, 23:24
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
IFK Norrköping kallar till "kommersiell presskonferens".

http://ifknorrkoping.se/nyheter/arkiv/ifk-norrkoeping-kallar-till-presskonferens4

Troligtvis har arenanamnet sålts, vilket det snackats och (som jag har förstått det) förhandlats om länge. Hoppas det hostas upp rejält med miljoner för det otyget. Jag kommer då aldrig sluta kalla det Parken, och det kommer dröja många generationer innan arenan slutar vara allmänt känd under det namnet.
Citera
2016-04-10, 23:31
Medlem
csts avatar
Som dedikerad chaffis idag fick kosta på sig en ordentlig middag plus några bira på stan efter hemkomsten. Helt sjukt vad snabbt det går att bränna Stockholm-Gävle nuförtiden. Tog ca 1h 20min upp

Nu är det inte helt lätt att bedöma spelet från kortsidan (även om det var jävligt gött i solen) men jag tycker vi gör en riktigt stabil första halvlek. Förstår inte alls varför spelarna tyckte den var slö och dålig. Vi ser formstarka ut och släpper i princip inte till någonting. Vi skapar dessutom ett par chanser som borde varit mål. Det man kan önska från första halvlek är väl att spelarna vågar chansa mer och slå svårare pass sista tredjedelen för att hitta igenom Gefles försvar. Vi blir lite för bekväma i spelidén och glömmer bort att det ibland kan krävas något oväntat och irrationellt för att få till målchanser.

Andra halvlek blir väldigt märklig iom Gefles mål och att de sedan parkerar köttmuren. Av någon anledning börjar vi slå långt vilket Gefle klarar av att försvara sig mot utan problem. Sen verkar spelarna få ny energi och återigen utnyttja kanterna och då kommer även farligheterna. Det är en enorm trygghet att vi är så enormt bra på fasta situationer i år. Det är verkligen snällt av Gefle att bjuda oss på så många hörnor, till slut kommer bollen att hitta rätt. Stark karaktär hos spelartruppen som verkligen jobbar 90+övertid för att säkra tre poäng och en bibehållen serieledning.

Vidare är det oerhört kul att se hur mycket bättre Käck och Falle har blivit inför den här säsongen. Käck flyger återigen förbi motståndarna på sin kant och samspelet med Berntsen är riktigt bra. De täcker ytor för varandra och överlappar fint. Faltsetas har marginalerna på sin sida i år, det som förra året blev gula kort och frisparkar åt fel håll är i år klockrena brytningar som leder till spelvändningar. Tycker vi stoppar ner även denna matchen i "gottepåsen". Mittlåset ser återigen stabilt ut och Walker verkar bli mer och mer bekväm som spelfördelare.

Olunga ser väldigt bra ut i luftrummet och tycker han plockar ner många bollar som underlättar för övriga offensiva spelare. Däremot måste han sluta försöka jaga egna mål och fokusera mer på laget som helhet. Förstår att han vill få igång målskyttet men som vi spelar för tillfället räcker det gott och väl om han plockar ner bollarna åt Sam. Sam å andra sidan tycker jag går från klarhet till klarhet, även om han fortfarande bommar en del så har han ökat effektiviteten ordentligt. Med sina fysiska egenskaper och nuvarande målsnitt ligger en försäljning i sommar tyvärr nära, tror dock vi kan casha in riktigt bra där.

Överlag en jävligt trevlig dag att vara Djurgårdare.

Mvh
Serieledarna
Citera
2016-04-10, 23:58
Medlem
Sådär, nu har man brutit ihop & kommit igen
Positivt att Mårtensson var så katastrofalt dålig så att man förhoppningsvis slipper se honom i den röda tröjan igen...
Trots allt ett ungt lag & kan vi bara hänga kvar så har alla fått värdefull rutin på relativt hög nivå.
Svårt att bedöma Henkes insats som coach när man inte vet vilka skavanker spelare dras med och om sådant påverkat startelvan. Men rent spontant tycker jag att det finns en del att kritisera. Bröderna Wede värvades in efter att ha varit bra & tongivande i Falkenberg under Henkes ledning. I HIF har de inte fått någon chans att agera tillsammans på plan ännu. Det kan inte bli sämre av att börja med Anton i mitten och Calle på kanten bredvid honom.
Bojanic roll känns för "luddig", ska han vara en regista som aldrig gör löpningar i maxfart men som fördelar boll på ett fint sätt. Eller ska han vara en "box till box" spelare a´la Hiljemark? Eller ska han användas som offensiv mittfältare/släpande anfallare. Jag tror inte HIF hade skapat mindre med en 4-4-1 idag, där Bojanic får en mer framskjuten roll bakom en ensam anfallare.
Skadan på Andreas Landgren har verkligen visat sig vara dyr. Nog den enda riktiga HIF:grabben med kunnandet och viljan för att vara en ledargestalt på plan.
Jag hävdar trots en 1-5 i baken att backlinjen är bra. Adam Eriksson visar bra sidor. Calle Johansson är en jättetalang. Helstrup är en duktig mittback. Jag tror att backlinjens problem uppstår pga att mittfältet är totalt under isen, med otydliga roller och bristande kunnande (Mårtensson). Atakora vet jag fan inte hur jag ska bedöma: det ser kantigt ut och mitt otränade öga tycker att han har brister defensivt. Men ibland kommer det någon fin action framåt och man tänker att den grabben kanske har något ändå.

Slutligen anfallet: Svårbedömt när de får så lite att jobba med. Rusike borde få chansen från start. Jordan får alldeles för mycket förtroende utifrån vart han ligger i sin utveckling. Hallenius kämpar på i matcherna, men får verkligen ingenting uträttat.

"Kill your darlings" känns som ett ordspråk som Henke skulle behöva ta till sig: Testa Bojanic som släpande anfallare samtidigt som Anton Wede eller Rusike börjar som ensam anfallare (borta i vart fall och när man leder matcher.) Sätt inte in en otränad Peter Larsson som i förra matchen utan att han fått ett par matcher i reservlaget.

Nåväl, det kan inte bli sämre nu - eller vänta - det kan ju bli 0-2 mot Falkenberg nästa omgång
Citera
2016-04-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Att tro att det ska bli en kross från vår sida, med tanke på hur det har gått de senaste mötena, känns ganska dumt. Jag tror att det blir en jämn tillställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in