Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-01, 23:22
  #31729
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Vad är det som är dumt?

Det är bestämt 85 v 85 och blåvitt kommer utan snut till tre olika platser, firman lyckas inte alls.

FB ställde in i våras och de senaste gångerna strulat.

WM verkar vara de enda som vill köra idag.

Kan ju vara polistaktik också att bara markera 1 av firmorna. Det tar ju mindre resurser på det viset och slagsmålet kan ändå inte bli av.
Ingen aning. Bara en tanke.
Mvh
Citera
2016-10-02, 00:11
  #31730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Sorry att jag missat ditt svar men angående de mindre aktionerna beror det väl på att Bajen tackade nej från första början? DFG som har väldigt akiva även i de mindre uppgörelserna om jag inte hört fel?

Till viss del men en del aktiva är/var villiga att köra. (Kanske till och med kört beroende på dem du frågar). "Order är dock satta.

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Vad är det som är dumt?

Det är bestämt 85 v 85 och blåvitt kommer utan snut till tre olika platser, firman lyckas inte alls.

FB ställde in i våras och de senaste gångerna strulat.

WM verkar vara de enda som vill köra idag.

När Sthlmpolisen är morgonpigga och hänger med hack i hällarna redan från avresa är det sedan svårt att finta bort de, även i de värmländska skogarna. Att man lägger resurser på folk som vill slå på varandra och inte på "vanliga brott" är bara helt fantastiskt".
Citera
2016-10-02, 00:27
  #31731
Medlem
Dessa stora bataljer blir ju mer och mer sällan av. Borde man inte inse att det inte fungerar längre?

Och en annan detalj, över 200 startklara huliganer och ett par polispatruller. Vad hade polisen kunnat göra om det brakade lös? Bajen v/s Gnaget i Gnesta var polisen åskådare.
Citera
2016-10-02, 04:28
  #31732
Medlem
Det finns bara tre sett detta inte blir av enligt mig. Antingen sköter ni komunikationen osnyggt och babblar över avlyssnade lurar, Eller samlas ni alla på ett jävligt korkat ställe innan avfärd, Eller har Firman Boys en golare i leden.
Citera
2016-10-02, 04:39
  #31733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Svensson väljer att slåss med varandra medans Muhammed våldtar deras döttrar, rånar deras söner och misshandlar deras mor och far föräldrar...
Nordiska Motståndsrörelsen sätter upp klistermärken..
Svenskar i ett nötskal, ingen vill göra något och ingen förtjänar snart att räddas heller..

Fast det har väl hänt förut och ganska nyligt att kriminella svartingar, s.k "gatubarn" blivit attackerade av personer från olika firmor? Under husby-kravallerna dessutom vill jag minnas att 200(?) svenskar samlades i enad trupp för att rensa gatorna.
Citera
2016-10-02, 08:20
  #31734
Medlem
http://www.gd.se/blaljus/brott/stort...ades-av-banger

Elfsborg - Djurgården, större vev i Gävle.
Citera
2016-10-02, 09:01
  #31735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Kan ju vara polistaktik också att bara markera 1 av firmorna. Det tar ju mindre resurser på det viset och slagsmålet kan ändå inte bli av.
Ingen aning. Bara en tanke.
Mvh
Korrekt!
Citera
2016-10-02, 10:53
  #31736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GFNGBG
Bara håll käften när du inte vet

Berätta gärna sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Visomvet123
Synd att ni inte fick till de! Om min källa stämmer angående Gnagets nummer är de beklagligt.

Att beskylla en liga för att dra på sig snuten i dagens läge är bara dumt. Vi har ju alla sett mönstret dom senaste åren. Att pumpmarkera en liga är ju betydligt effektivare än att fördela resurserna. Den här dagen var de Gnagets tur.

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Vad är det som är dumt?

Det är bestämt 85 v 85 och blåvitt kommer utan snut till tre olika platser, firman lyckas inte alls.

FB ställde in i våras och de senaste gångerna strulat.

WM verkar vara de enda som vill köra idag.


Golare i Firman?
Citera
2016-10-02, 13:01
  #31737
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolakaka
http://www.gd.se/blaljus/brott/stort...ades-av-banger

Elfsborg - Djurgården, större vev i Gävle.


Någon mer info?
Citera
2016-10-02, 14:57
  #31738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KH87
Det finns bara tre sett detta inte blir av enligt mig. Antingen sköter ni komunikationen osnyggt och babblar över avlyssnade lurar, Eller samlas ni alla på ett jävligt korkat ställe innan avfärd, Eller har Firman Boys en golare i leden.

Själv skulle jag tippa att oftast ett storbox inte blir av så är det pga en kombination av dina tre alternativ. Det är ju den stora nackdelen med dessa monsterligor där kreti och pleti ska fylla ut leden. Det blir oundvikligen många underliga typer varav en del egentligen inte ens vill vara där utan hakar på av grupptryck och att de inte vill bli stämplade som kycklingar. Om hela ligan dessutom ska fraktas 30 mil med alla telefonsamtal om bilar, tider, mötesplatser etc etc så är det upplagt för fiasko..

Helt ärligt så tror jag att snuten ytterst sällan blivit fullständigt tagna på sängen av ett större box mellan STHLM och GBG ute i obygden. Ibland har dom bara släppt det av olika anledningar. Kanske fått info lite för sent för att kunna styra upp en ordentlig helgkommendering eller att det är dags för budgetförhandlingar och dom behöver något färskt storbox att kunna slänga upp på bordet..
Citera
2016-10-02, 16:30
  #31739
Medlem
Egentligen kan det här i säkerhet synpunkt vara ganska dåligt. Att man inte lät FB & WM göra upp. Visst. Jag fattar rent principiellt att polisen inte kan skita i att agera. Men nu är risken nog större att det stökar till rejält den 24e i Gbg istället. Bättre dom hade fått göra upp i en skog där alla inblandade är där av egen fri vilja.
Citera
2016-10-02, 18:04
  #31740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Någon mer info?


Ett bråk bröt ut mellan ett femtiotal Djurgårds- och Elfsborgssupportrar i centrala Gävle under natten mot söndag.

Artikel från Borås Tidning:
http://www.bt.se/boras/agare-elfsbor...festdeltagare/
Artikel från GD:
http://www.gd.se/blaljus/brott/stort...ades-av-banger

Står mycket om händelsen i länkarna ovan.

Sägs även röra sig om flertalet DFG på plats igår natt? Hel del blod på gatan utanför, då ett Djurgårdsfan krossat en glasflaska i huvudet på en Elfsborgssupporter.
Ryktats om bra vev innan Polisen kom till platsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback