Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Möjligt men jag tror på att Sd låg på för hög nivå i den ursprungliga mätningen. Diskrepansen mellan YouGov och Sifo/Ipsos hade ökat ytterligare. Nu kommer kanske en ny reviderad upplaga i morgon, eller så kommer ingen alls.
Japp! I snart 1,5 års tid har Metro/Yougov redovisat sanslösa siffror för SD. Men
just denna månaden känner Metro/Yougov att enough is enough. Dessutom vid en tidpunkt då just Ipsos visar på en nästintill rekordökning för SD och då det rimligtvis vore enklare än någonsin att hantera diskrepansen mellan Ipsos/Yougov.
Jag vet inte heller om det krävs någon längre tid för att revidera opinionssiffror? Hur lång tid tror du det krävs för att ändra SD:s siffror från 28 till 24? Mig tog det 2 sekunder att göra det i föregående mening.
Du verkartro att det krävs ett 50-tal personer inlåsta i ett war-room för att ändra ett tvåsiffrigt tal.
Så varför skulle en sådan justering fördröja resultatet? Sofistikerade illuminatiorgainsationer som Metro/Yogov borde väl rimligtvis veta att det finns Palmespanare som Returpapper som tar just själva fördröjningen som inteckning för att fuffens är i görningen.
De borde veta att det faktum att deras opinionsundersökningar allt sedan Hedenhös kommit antingen onsdagar
eller torsdagar inte kommer att hindra Herr Returpapper från att dra ner brallorna på dem.