2016-04-27, 21:58
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Metro har surnat till. Och när SD inte håller överraskar trötta resenärer orkar man inte ens publicera den.

Sista chansen i natt.

Tror de brukar släppa tidningen som PDF 02:00 på natten. Så den som är vaken då kan ju hålla koll.
Senast redigerad av usb3 2016-04-27 kl. 22:48.
2016-04-27, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Metro har surnat till. Och när SD inte håller överraskar trötta resenärer orkar man inte ens publicera den.

Sista chansen i natt.
Varför just denna månad? Om Metro ändå håller på att fiffla, varför inte "beställa" en mätning, där SD sjunker som en sten?
2016-04-27, 22:58
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Tror de brukar släppa tidningen som PDF 02:00 på natten. Så den som är vaken då kan ju hålla koll då.

Intressanta mätresultat och konsekvenser kan redan förnimmas!

Endast 4 av 21 distrikt stöder nuvarande språkrören i Mp.

I kombination med ett opinionsstöd, omkring eller under riksdagsspärren, blir konsekvenserna med stor säkerhet i slutändan nyval!

Det politiska landskapet förändras därmed i grunden med ett mycket starkt SD...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2016-04-27 kl. 23:22.
2016-04-27, 23:01
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag brukar inte göra mig lustig över förståndshandikappade, men för dig gör jag ett undantag eftersom du förefaller ha en IQ i trakten av antalet kalorier i en burk Coke Zero.

YouGov har i 1,5 år levererat SD-siffror som fått Sentio och övriga att blekna, och Metro/TT har publicerat dem utan knussel. Man tänker att det borde ha byggt upp en viss resistens mot de mest infantila konspirationsteorierna. Men icke. Det räckte uppenbarligen att en enda mätning inte dök upp på förväntat datum för att skicka utvecklingen tillbaka till stenåldern. Snark.

Tackar, men jag tror jag förlänger semestern från tråden ett tag till. Jag trodde jag var utvilad men uppenbarligen inte tillräckligt för att stå ut.

Du har inte modet att vara kvar så du slipper bli påkommen med cykelåkning. Som alla troll för eller senare oavsett hur försiktiga de är.

YouGov/Metro har helt klart brutit sitt mönster och till det finns en orsak som inte är så trevlig.
2016-04-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
YouGov/Metro har helt klart brutit sitt mönster och till det finns en orsak som inte är så trevlig.
Kan det inte helt enkelt vara för att en mätning med avstamp före mpk-drevet är så gott som värdelös?
2016-04-27, 23:28
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Varför just denna månad? Om Metro ändå håller på att fiffla, varför inte "beställa" en mätning, där SD sjunker som en sten?
Jag är inget fan av Metro i sig. Men, de har använt Yougov länge nu och publicerat allt.
Yougov är ett stort internationellt företag där en OU i Sverige är någon promille av deras omsättning.
De skiner fullständigt i ev pk-korrigeringar.
Om Metro vill driva någon agenda mot SD så byter de institut. Kanske har Metro avslutat samarbetet, eller så kommer det en mätning i morgon. Det senare är troligast.
Glöm att Yougov friserar åt Metro. Även om jag själv kan vara lite konspiratorisk ibland
2016-04-27, 23:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Kan det inte helt enkelt vara för att en mätning med avstamp före mpk-drevet är så gott som värdelös?

Möjligt men jag tror på att Sd låg på för hög nivå i den ursprungliga mätningen. Diskrepansen mellan YouGov och Sifo/Ipsos hade ökat ytterligare. Nu kommer kanske en ny reviderad upplaga i morgon, eller så kommer ingen alls.
2016-04-27, 23:36
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper

Intressant information, särskilt som vi just nu med spänning inväntar mätresultatet - och om den dessutom visar sig vara korrekt...
2016-04-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jag brukar inte göra mig lustig över förståndshandikappade, men för dig gör jag ett undantag eftersom du förefaller ha en IQ i trakten av antalet kalorier i en burk Coke Zero.

YouGov har i 1,5 år levererat SD-siffror som fått Sentio och övriga att blekna, och Metro/TT har publicerat dem utan knussel. Man tänker att det borde ha byggt upp en viss resistens mot de mest infantila konspirationsteorierna. Men icke. Det räckte uppenbarligen att en enda mätning inte dök upp på förväntat datum för att skicka utvecklingen tillbaka till stenåldern. Snark.

Tackar, men jag tror jag förlänger semestern från tråden ett tag till. Jag trodde jag var utvilad men uppenbarligen inte tillräckligt för att stå ut.

Ge inte upp så fort, tråden behöver sina kvalitets skribenter. Annars slutar det bara med troll som avslutar alla svar med

Ont nu är det inte långt kvar till Yougov kommer, oavsett om det presenteras ikväll eller imorgon. Ska bli spännande!
2016-04-28, 00:22
Medlem
Varför är yougov just spännande imr?
2016-04-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Varför är yougov just spännande imr?

Kan bara svara för mig själv men är en kombination av följande faktorer,
1 det är en opinionsundersökning, jag följer alla mer eller mindre
2 det är webbaserad undersökning vilket har bättre trackrecord när det kommer till SD än telefon intervjuer
3 det är den sista opinionsundersökningen för denna månad, men kanske den första som kan få med stora delar av MP-skandalen, SDs nya tuffare linje gällande repatriering osv
4 det finns en antydan till att den nedåtgående trenden som SD varit i de senaste månaderna är på väg att brytas, kommer denna nya trend att förstärkas eller bryts den?

Finns säkert ett gäng till men räcker nog där!
2016-04-28, 01:07
Medlem
Trodde för ett år sedan SD:s uppgång skulle leda till förändring inom kort, med regering nyval och sånt.

Det har visat sig SD:s uppgång bara lett till S och M närmat sig SD:s politik.

SD måste profilera sig mycket tydligare än nu, med t.ex. Polens flyktingpolitik;
Endast de som kan bevisa man är förföljda i landet man reser in från kan söka asyl, och endast asylansökning vid gränsövergång godtages.
För Polens del innebär detta att endast oppositionella ryssar över huvud taget kan söka asyl.
Alla övriga behandlas som olagliga migranter, med låsta förvar och billigast möjliga mat.
Deras enda rättighet är att kontakta sin ambassad för att ordna hemfärd.

Undrar hur många av Sveriges asylanter som kan bevisa man är förföljda i t.ex Danmark eller Tyskland?
Man måste givetvis visa böcker eller tidningsartiklar man skrivit i Danmark eller Tyskland, som gör att man är förföljda där!

Och som sagt var, kan man endast söka asyl vid en gränsövergång till Sverige.
Senast redigerad av Hultabultan 2016-04-28 kl. 01:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in