Citat:
Ursprungligen postat av
murder_u
Jag har totalt övergett både Biltema och Clas Ohlson till förmån för Jula pga att sortimentet har gått åt helvete. Biltemas sortiment består numera till 90% av plastskit och hushållsmaskiner och clabbe har verkligen tappat stinget sedan expansionen. Tycker båda har en likadan blandning skit och försöker vara något de inte är. Det är med tungt hjärta jag skriver det här om clabbe.
Ska jag ha plastamög och gadgets går jag väl för fan till teknikmagasinet och ska jag har elektronik går jag till Kjell och company. Vill jag har rejäla verktyg går jag till Jula som är stället att gå för riktiga karlar numera. Bilen låter jag någon annan mecka åt mig.
Precis detta kunde jag ha skrivit själv. Om jag över huvud taget överväger Biltema så är det för att jag måste ha nått omgående och som sista utväg. Att personalen är så jävla ointresserade, okunniga och ibland otrevliga (iaf i Örebro) är även det en anledning till varför jag undviker dom till varje pris. Deras reservdelar är så jävla dåliga så jag har till och med plockat delar (med osäker livslängd kvar) på returbilen för att hålla bilvrak igång tills den oundvikliga skrotningen inträffat. Pendlarbilar ska vara billiga, kosta lite att underhåll.
Jula har allt jag behöver i verktygs- och maskinväg. Bildelar köper jag på nätet eller i närmsta mekonomen/ad bildelar/meca.
Och Clas Ohlson.... lampor, ramar o annat inredningsskit har gjort det till en inredningsaffär. Tyvärr. Numera botaniserar jag på Jula eller Bauhaus, när kärringen min ska storhandla på det hemska Marieberg.
//SS