Citat:
Ursprungligen postat av
murder_u
Vill jag har rejäla verktyg går jag till Jula som är stället att gå för riktiga karlar numera.
När det gäller verktyg så säljer Jula samma usla kvalité som Biltema och Clas Ohlson.
Dom duger för hobbyverksamhet men inte på en bilverkstad, inte ens verktygen med tio års garanti duger för bruk varje dag på en bilverkstad, deras blocknycklar med spärr och spärrhandtag går oftast sönder inom ett år är min erfarenhet. Både Biltema, classe och Jula...
Det har hänt att jag köpt lite prylar på Biltema för eget privat bruk, men jag håller med om att Biltema inte längre är prisvärt, sist köpte jag bakre bromsskivor till min bil men det var mest för att jag stod och behövde dom på en söndag. Några månader senare blev en bromsskiva skev efter en hård inbromsning.
När jag handlar bildelar till kunders bilar i min verkstad så gör jag det oftast från Mekonomen eller ABR, just på grund av enkelheten och smidigheten och att det alltid blir rätt delar.
Att handla från Tyskland tar för lång tid och det ställer dessutom till problem om kunden ringer återbud.
Allt fler kunder köper idag egna delar från Biltema eller från Tyskland, Fine det är väl okej, men köp för fan rätt delar då. Jag vet inte hur många gånger varje månad kunder kommer dragandes med delar som inte passar på deras bil.
Lite surt när man rivet bort en växellåda för kopplingsbyte när man inser att kundens medhavda kopplingspaket inte alls passar på bilen, då ska man försöka få saker och ting på plats igen och putta ut bilen ur verkstaden med allt vad det innebär med att boka in en ny tid någon vecka senare.