Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-26, 16:07
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Är det så? Trodde Max var från Orminge och Dario från Fibban.

Max är ifrån Finntorp.
Han har hängt både i Orminge och Fisksätra.
Citera
2016-04-26, 20:49
  #230
Medlem
efedrinkungens avatar
Läst FUPEN...vilken jävla pajas "Madmax" är.

Säger till brudarna att han är från Montenegro för att verka hård.

Gör man ett namnbyte till Madmax som vuxen så är man så
jävla pajjig att man inte finns.

Och hans jävla utläggningar i förhören visar hur smart han är.

Han kommer komma upp som första träff på Google
när man googlar White Trash.

En till misslyckad förortskille som vill vara Mangas och hålla
på med kriminella affärer som identitet.
Men det blev inte bättre än att man börjar punda
och fortsätter åka tunnelbana som en liten 14-åring, men
man kräver RESPEKT, för man är Gängster

Hoppas han hamnar på en riktig anstalt där det
sitter lite bra tungt folk som tar och berättar lite för Sebbe Snaxx kopian
om det där med att vilja vara Gängster men inte vara det...
Citera
2016-04-27, 12:32
  #231
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen

Hoppas han hamnar på en riktig anstalt där det
sitter lite bra tungt folk som tar och berättar lite för Sebbe Snaxx kopian
om det där med att vilja vara Gängster men inte vara det...
Denna Max verkar definitivt mer "riktig gangster" än den där Sebbe Stax.

Att han drar en massa valser för ett gäng tjejer på en ravefest tycker jag låter lustigt och lite fånigt, men inte särskilt konstigt eller ovanligt. Tycker faktiskt han verkar väldigt mycket skönare i Fupen än mängder med andra ormiga gärningsmän man läst förhör utav. Visst, han är en total jävla dåre vars rätta plats är i finkan, men i förhören kör han ändå med mer raka rör och simpel ärlighet än många andra kriminella dårar man läst om här på Flashback.
Citera
2016-04-28, 01:24
  #232
Medlem
fulgarvets avatar
Den där Dario...tycker inte han berättade något relevant alls. Rädd för gm? Rädd för att bli dömd för knarkbrott? Var det han som fick stålarna? Bo hade väl inga pengar på sig vad som nämts i fupen?
Vad säger ni om saken?
Och han som sprang och gömde sig bakom disken på donken. Var han med dom eller bara en noja när han såg slagsmålet med kniv? Eller är det en helt annan historia?

Enligt ett vittne började tjafset mellan gm o bo redan inne på donken.

Men det jag mest undrar vart tog pengarna vägen. Och slutar en röding med mord?
Citera
2016-04-28, 20:05
  #233
Medlem
albysotarens avatar
Helskön snubbe Madmax Langar Jugge flyger på och börjar mata in slag på svennen som plöstligt hugger med kniv... Madmax är ta mig fan min hjälte, Äntligen nån som börjar säga ifrån. En Friande dom vore naturligtvis helt på sin plats.
Mera Max åt Folket
Citera
2016-04-29, 13:45
  #234
Medlem
fulgarvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albysotaren
Helskön snubbe Madmax Langar Jugge flyger på och börjar mata in slag på svennen som plöstligt hugger med kniv... Madmax är ta mig fan min hjälte, Äntligen nån som börjar säga ifrån. En Friande dom vore naturligtvis helt på sin plats.
Mera Max åt Folket

Träffat Max ett antal ggr. Han sätter kniven i sidan på dig vare sig du e svenne el babbe. Garva du. Med du hade skitit på dig om du träffat han på riktigt. Det kan vara hur lungt som helst och helst plötsligt sitter du med en pistol mot pannan helt utan anledning.
Labil så det skriker om det.
Citera
2016-04-29, 15:46
  #235
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Rättelse: Gadnert uppger att han stämt träff med Sasha på donken för att köpa ladd. Sasha uppger vid mötet att han vill ha 4000 för en femma istället för dom 3500 man kommit överens om från början. Gadnert säger då sig vilja strunta i att köpa något öht vilket gör att Sasha börjar mata slag mot Gadnert, som då helt sonika sticker ner juggen.

Bizznizz as usual in WT-town!

Frågan är om inte GM kan komma undan med dråp i detta fall då även vittnesuppgifter från Sashas egen kompis gör gällande att det var den MMA-tävlande Sascha som startade med att attackera GM med slag. Någon mer juridiskt kunnig i tråden som läst igenom Fupen som kan säga sin mening?

Hörru bruschan! Du kan väl skriva så att en vanlig svensson förstår. Vad fan är "ladd"? Amfetamin eller? Verkar överpriser om det handlar om hash va.
Man kan alltid hävda självförsvar, och som du säger verkar det ju knappast vara överlagt mord det handlar om. Men jag kan ju ha fel.
Citera
2016-04-29, 16:08
  #236
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Hörru bruschan! Du kan väl skriva så att en vanlig svensson förstår. Vad fan är "ladd"? Amfetamin eller? Verkar överpriser om det handlar om hash va.
Man kan alltid hävda självförsvar, och som du säger verkar det ju knappast vara överlagt mord det handlar om. Men jag kan ju ha fel.
Är verkligen ingen "bruscha", men vill man suggestera fram den rätta diskbänksrealismen i WT-land i textform, så måste man också använda sig av det rätta sociolingvistiska tugget, vettu!

"Ladd" = kokain.
Citera
2016-04-29, 16:23
  #237
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Träffat Max ett antal ggr. Han sätter kniven i sidan på dig vare sig du e svenne el babbe. Garva du. Med du hade skitit på dig om du träffat han på riktigt. Det kan vara hur lungt som helst och helst plötsligt sitter du med en pistol mot pannan helt utan anledning.
Labil så det skriker om det.
Han är helt klart ett osmakligt psycho, men jag förstår ändå vad Albysotaren menar.

Det kan vara nedslående att gång på gång, år efter år läsa om hur blatte nr.30684 slår på, våldtar, rånar eller mördar svenneoffer nr.40325. Att då för en gångs skull få läsa om när en jugge slår på en svensk och svensken helt sonika dödar juggen som svar, så upplevs det som uppfriskande på ett härligt och sjukt flashback-aktigt sätt – även om GM även han är obehaglig i det verkliga livet.

I vilket sammanhang träffade du Max?
Citera
2016-05-03, 05:29
  #238
Medlem
fulgarvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Han är helt klart ett osmakligt psycho, men jag förstår ändå vad Albysotaren menar.

Det kan vara nedslående att gång på gång, år efter år läsa om hur blatte nr.30684 slår på, våldtar, rånar eller mördar svenneoffer nr.40325. Att då för en gångs skull få läsa om när en jugge slår på en svensk och svensken helt sonika dödar juggen som svar, så upplevs det som uppfriskande på ett härligt och sjukt flashback-aktigt sätt – även om GM även han är obehaglig i det verkliga livet.

I vilket sammanhang träffade du Max?

Gemensamma vänner.
Citera
2016-05-04, 00:18
  #239
Medlem
fulgarvets avatar
Hur länge tror ni han får sitta? Lär ju bli dråp...
Citera
2016-05-04, 00:45
  #240
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Hur länge tror ni han får sitta? Lär ju bli dråp...
Straffet för dråp ligger mellan 6 till 10 års fängelse. Jag höftar på sju års fängelse för Mad Max.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback