2016-04-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Om du nu har varit med så bör du veta! Jag bor inte ens i Sthlms och hur fan kan jag veta? Jo för jag vet det.

Det går bra att skicka Pm med namnet på den personen som sänkt han 1 mot 1 i en clean fight.
Som sagt....

Och du babblar om att bajen aldrig lossat en fight hit och dit. Vem fan påstår att Bajen aldrig torskat?

Någon gång i mitten av 2000 talet (exakt år sviker) så torskade vi faktiskt en gång i Trollhättan mot wm på (tror det var Saab Scanias parkeringen) WM 100+ vi i Bajen 35 st.
Ingen som grät över nummer på den tiden precis!
Citera
2016-04-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Man fattar ju hur ofta du själv åker på lite däng när du ser det som en omöjlighet för en riktigt duktig fajter att aldrig blivit riktigt nedslagen 1v1. Det finns fler än denna kille, och som slagits mot hårt motstånd, så visst är det ovanligt, men det existerar.

Din bittra jävla mupp.

Det finns värre snubbar än han och han har åkt 1v1 mot gnaget och annat pack. DU är bara en internetnolla som ingen känner som vill vara tuff på flashback! Du är en liten jävla springpojke har man hört och gör vad folk säger åt dig. Väx upp det är inte coolt att gå med 81 kläder när man är i din ålder haha din lilla jävla mask! Du vet inte ens vem räkåsnan är det vet jag och jag känner 1 som har golvat fanskapet 1v1.. . vem känner du? du känner alla men ingen känner dig. Så gå och fortsätt vad du höll på med istället för att sitta här vad det nu kan vara, just det du knullade din mamma för att hålla igång släkten
Citera
2016-04-25, 22:46
Bannlyst
Citat:
Det finns värre snubbar än han och han har åkt 1v1 mot gnaget och annat pack. DU är bara en internetnolla som ingen känner som vill vara tuff på flashback! Du är en liten jävla springpojke har man hört och gör vad folk säger åt dig. Väx upp det är inte coolt att gå med 81 kläder när man är i din ålder haha din lilla jävla mask! Du vet inte ens vem räkåsnan är det vet jag och jag känner 1 som har golvat fanskapet 1v1.. . vem känner du? du känner alla men ingen känner dig. Så gå och fortsätt vad du höll på med istället för att sitta här vad det nu kan vara, just det du knullade din mamma för att hålla igång släkten

Har precis varit och firat Frölundas SM guld och loggar in här.. samma hets och hitta på hela tiden... vad är poängen att låtsas veta? är inte tråden till för fakta? hetsa gör man öga mot öga..

On T : ngn droppade frågan om bakgrund på huliganer. När vi slogs på 90 talet var vi ganska många vanliga jobbare, medelklass med dåliga familjerelationer. vi hade varandra och vi hade klubben. Polaren som var manodepressiv blev capo jag med empatistörningar slogs typ.
Ingen aning hur det ser ut idag men tror det är fler med domar på sig? kanske för att snuten griper fler?

well för många öl ikväll cheers and good night lads
Citera
2016-04-25, 22:47
Medlem
"Rakoschna" är jävligt skärpt, till skillnad från många "grabbar" jag träffat. Jag har aldrig sett honom utanför ringen, men jag vet att han hade respekt med sig hos många. När han körde med Bajen kan han inte vägt över 80 ens?
Citera
2016-04-25, 22:57
Medlem
Tror alla skriver under på att Lava var tung, och reko kille. Det gänget i bajen var vassa, men känns som de flesta inte är med längre?
Citera
2016-04-25, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av G.Gekko
Vad är hans alias inom MMA om man vill kolla youtubeklipp?

https://www.youtube.com/watch?v=yP0h_tYDs_o

https://www.youtube.com/watch?v=Rrc9kHsXtT8
Citera
2016-04-25, 23:53
Medlem
Doodis avatar
Citat:

Det lät inte som att du snackade om ett tillfälle: "åkte på 1v1 fighter mot gnaget och annat löst folk".

Ingen har påstått att han aldrig åkt i backen, det är det bara grabbar i din tunga klass som lyckas med. Boxas man mycket så åker man således i backen en del, iallafall när det kommer till huliganbox.

Angående torsken mot WM så var det, om jag minns rätt 2003 (eller 2004) när Bajen lirade en cupmatch i Örebro, så valde man en boxplats i en helt annan stad än där själva matchen gick, vilket blev Karlskoga. Det här var, vad jag vet, första gången som en huliganfight blev anordnad på det sättet. Vi blev kallade "kickersgäng" av de andra Stockholmsligisterna, eftersom vi även anordnade box som inte ens var på matchdag. Ganska lustigt med tanke på hur scenen ser ut idag. Efter det boxet så skrev nerikes allehanda den kanske mest äkta rubriken någonsin: "Här slår huliganerna en tunnel på polisen".

Men Martin.1972, som jag gissar är född på 90-talet, har säkert en annan syn på historian.
Citera
2016-04-26, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Det lät inte som att du snackade om ett tillfälle: "åkte på 1v1 fighter mot gnaget och annat löst folk".

Ingen har påstått att han aldrig åkt i backen, det är det bara grabbar i din tunga klass som lyckas med. Boxas man mycket så åker man således i backen en del, iallafall när det kommer till huliganbox.

Angående torsken mot WM så var det, om jag minns rätt 2003 (eller 2004) när Bajen lirade en cupmatch i Örebro, så valde man en boxplats i en helt annan stad än där själva matchen gick, vilket blev Karlskoga. Det här var, vad jag vet, första gången som en huliganfight blev anordnad på det sättet. Vi blev kallade "kickersgäng" av de andra Stockholmsligisterna, eftersom vi även anordnade box som inte ens var på matchdag. Ganska lustigt med tanke på hur scenen ser ut idag. Efter det boxet så skrev nerikes allehanda den kanske mest äkta rubriken någonsin: "Här slår huliganerna en tunnel på polisen".

Men Martin.1972, som jag gissar är född på 90-talet, har säkert en annan syn på historian.

Det var en gång det. Storbuss ifrån Stockholm till Karlskoga. Inför någon träningsmatch i Örebro det stämmer. 5 minuter höll det boxet igång

Har för mig att den gången jag surrar om, det var Handbollsfinal i Skandinavium den gången vi stod 35 man i Trollhättan emot 100+ Wm. Vi i Bajen åkte duktigt, men vem fan brydde sig, det var kul och boxas och inte så jävla mycket snack om nummer och åldrar som det är i dagens läge.
Ååh vilka minnen.

Panios har väl rätt, de som var mest aktiva under Rakoschnas tid har väl blivit "vuxna" och skaffat familj och andra intressen i dagens läge.
Senast redigerad av Horknullarn 2016-04-26 kl. 06:42.
Citera
2016-04-26, 07:41
Medlem
Francos avatar
Mina hjältar kommer för alltid vara RAKOSCHNA & Tuffe-Nuffe. Vad blev det med Nabbe?
Citera
2016-04-26, 10:22
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duelagodu
jävlar fick nästan puls av dessa äckel.. och dialekten.. fy fan.. hoppas dom tas hårt av er firmaBoys för det kan väl inte gå obemärkt förbi.. Nköping är ju inte större än att man hittar pervosvinen som kör på folk.

Om jag minns rätt så blev deras firma tvingade att lägga ner efter det där.
Citera
2016-04-26, 10:52
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franco
Mina hjältar kommer för alltid vara RAKOSCHNA & Tuffe-Nuffe. Vad blev det med Nabbe?

Om du menar Jabbe så är han SLO nu.
Citera
2016-04-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajenSvin 123
Vem/vilka skulle han åkt mot????

Jag har hört ett envist rykte att han åkte 1-1 mot en AIK från Orminge för flera år sen. Ingen aning om det stämmer, hört det från FB-håll. Minns att han spöade en Djurgården 1-1 i nåt annat sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in