2016-04-06, 09:34
Medlem
Justitiemords avatar
Nu ligger Proff uppe på Svensk Handels Varningslista.

PROFF – The Business Finder
PROFF ringer upp företag och låter mottagaren tro att säljsamtalet avser annons (alternativt förnyelse av annons) hos eniro.se.
Inte förrän mottagaren erhåller bekräftelse framgår det att annonseringen avser annons hos proff.se
Proff är ett helägt dotterbolag till Eniro.
Senast redigerad av Justitiemord 2016-04-06 kl. 09:49. Anledning: stavning + tillägg
Citera
2016-04-07, 21:27
Medlem
Mr.Swedens avatar
Som företagare blir man approcherad av den ena skitskallen efter den andra. Eniro är bara en i raden obskyra broshyrbluffare. Tydligaste indikationen på att något inte står rätt till är att det går utmärkt att pruta på Eniros tjänster. Likt en persisk mattmarknad.

På frågan vad det är Eniro säljer är svaret - förtroende. De lever på att många fortfarande förknippar bolaget med gamla hederliga Televerket, en del i det svenska folkhemsbygget.

Halveringstiden för förtroende är skrämmande kort. Ger Eniro ett år. Max.
Citera
2016-04-19, 10:39
Medlem
Proff som är eniro-bolag ägnar sig åt rena bedrägerier genom att ringa
upp Gula Sidorna-kunder och påstå att de ringer från Eniro o låtsas att
det handlar om förnyelse - men när man "förnyat" får man en faktura
från Proff AB och avseende en helt annan produkt - nämligen Emfas
något B2B annons - fast man aldrig haft någon sådan.

Eniro-koncernen borde hålla sig för goda för sånt här eftersom det
svärtar hela koncernens varumärke ännu mer
Citera
2016-04-23, 14:27
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Proff som är eniro-bolag ägnar sig åt rena bedrägerier genom att ringa
upp Gula Sidorna-kunder och påstå att de ringer från Eniro o låtsas att
det handlar om förnyelse - men när man "förnyat" får man en faktura
från Proff AB och avseende en helt annan produkt - nämligen Emfas
något B2B annons - fast man aldrig haft någon sådan.

Eniro-koncernen borde hålla sig för goda för sånt här eftersom det
svärtar hela koncernens varumärke ännu mer

Bra sammanfattning

Eniro tillverkar ingenting men tar rejält betalt för att visa vad andra har genom att kopiera andras uppgifter. Eniro är därför per definition det rena katalogexemplet på copycat. Men det är faktiskt inte riktigt helt sant, för fler och fler har uppmärksammat vad Eniro, Gula sidorna med flera tillverkar som proffs: Bluffaktura för bluffakturor tillverkar och sprider de mycket.

https://eniro.wordpress.com/
Om Eniro bluffakturor

Eniro pumpar ut bluffakturor till företagare
http://www.svd.se/eniro-pumpar-ut-bl...ill-foretagare
Krisen fortsätter för sökföretaget Eniro. SvD Näringsliv kan nu avslöja att Eniro skickar ut bluffakturor till ovetande företagare.

Eniro Telefonnummer

En del hävdar att Eniro är bra på att få företag att synas, vilket går ganska enkelt att testa.
Varför inte söka efter Eniro telefonnummer bakvägen och se på hur bra rövarna är på sitt egna assembler :
08-55331000 men kommer de före mig på sitt egna nunner? Nej oftast inte, Eniro är verkliga horor de säljer bara nummer. Det enda de tillverkar själva är bluffakturor, så snacka om att sprida helvete rent digitalt. Gula sidorna som proffs-pissoar. Men med tanke på skriverierna om eniro så begränsas deras möjligheter att tjäna pengar.
Citera
2016-04-24, 11:58
Medlem
NU har Deski bestämt sig

DET BLIR INTE NÅGOT NYTT ABONNEMANG PÅ GULA SIDORNA
PGA ENIRO-BEDRÄGERIERNA GENOM PROFF

På något sätt måste mitt företag ändå finnas med om någon söker
på detta - annars kan ju hela jävla enirokoncernen slå igen

Tycker andra skall göra detsamma

Svält ut hela jävla Eniro-koncernen
Citera
2016-04-24, 13:05
Medlem
Skrämmande hur man kan missköta ett företag så mycket.
1998 någon gång när de hade övertagit Gula Tidningen ägde de hela privatannonsmarknaden.
De skänkte bort hela denna lönsamma verksamhet till Blocket utan att ens försöka konkurrera.
Citera
2016-04-24, 18:07
Medlem
Enino-dottern proff rekryterar - här är enbart västerås

http://www.careerjet.se/sok/jobb?s=p...%A4ster%C3%A5s

"Är du nyfiken på försäljning eller har erfarenhet inom området och vill fortsätta att utvecklas inom det? Vill du arbeta med företagsförsäljning samt brinner du för att ta affärer i hamn? Vill du ha roligt på jobbet och bli en del av ett härligt och väl sammansvetsat team"

Visar att man är beredd att luras o bedra för att Ta Affärer i Hamn - och man är många
somm jobbar så¨- sammansvetsat team - och man tycker det är roligt att lura folk och
flretag - ha roligt på jobbet = kul att lura och bedra
Citera
2016-04-27, 18:19
Medlem
08-55331000s avatar
Fett mannfall på dagens Eniro-stämma och darret i styrelsen helt uppenbar. Att ta konsekvenserna för alla bluffarna är nog inte lika skönt som arvodet. Det är inte vardagsmat att alla i en bolagsstyrelse lämnar samtidigt, men å andra sidan är Eniro långt ifrån ett normalt bolag. Eniro har befunnit sig på ruinens brant sedan hösten 2014.

"En manipulerad redovisning, polisanmälan och konkurshot är några av de svårigheter som Eniros styrelse tvingats att hantera. Inte alltid med bästa betyg. Förra årets försök att locka aktieägare att satsa mer pengar för att rädda Eniro med hjälp av solskensprognoser är ett av lågvattenmärkena."

Jävla sexistiska rasistfittor uppges en anonym företrädare ha sagt genom sina handlingar i praktiken. Och vem är lilla jag att säga att det inte kunde varit så? Hursomhelst verkar Eniro ha stängt av åtminstonde ett twitterkonto som bara rapporterade om deras fuffens, men i övrigt inte gick över gränsen.

Eniro Skandaler
http://www.svd.se/om/eniros-skandaler
Det är inte så ofta som svenska dagstidningar har en egen avdelning om ett företag. Speciellt inte med så svarta rubriker som om skandalföretaget Eniro.

-Dödshot
-Bluffakturor
-Lurar sina kunder
-Hela styrelsen avgår
-Så luras du av Eniros oärliga Telefonknep ...

http://0855331000eniro.wordpress.com/
http://eniro.wordpress.com/

Telefonnummer 08-55331000

Men trotts att eniro verkar ha stängt ned twitter kontot som bara lätt beskrivit den uppenbara ytan så kommer de inte bort från faktumet.
http://0855331000.fitnessguru.com/
Här syns det tydligen igen 08-55331000 är tel till Eniro men de verkar inte ens vara först på det. Kanske är det århundradet största blufföretag som inte ens är först på sitt egna telefonnummer? Hallå eller ....
Citera
2016-09-14, 13:17
Medlem
Eniro gick +1.3 MILJARDER BACK senast kända räkenskapsåret.

Mest lönsamt är 118 118 som tar hutlöst betalt 75 mkr +
o mer nästan 2 mkr per anställd i vinst EFTER LÖNER OSV

Proff lyckades lura ihop typ 4.4 mkr i profit
Citera
2017-04-09, 14:33
Medlem
Läste i tidningen att Eniro fortsätter skicka "topp-säljare" på belöningsresor trots att de inte har pengar att betala lånen.
Lustigt nog så skulle de skickas till Dubai nu i dagarna och är det ett märkligt sammanträffande att det blev just Dubai?

Det vi vet är att herr Lindgren ( vd:n som anmäldes för bokföringsbrott) sitter med i styrelsen på ett Dubai-baserat företag som sysslar med samma sak som Eniro.
Och detta företag har anställt flera suspekta chefer/säljare från Eniro som fifflat med siffror även de.
Kanske stor anställningsintervju därnere när "toppsäljarna" och deras manipulerande chefer kommer dit.
Äpplet faller inte långt fr trädet.

Nu är det flera år sedan jag jobbade ett kort tag som telefonförsäljare på Eniro men redan då gick det rykten om att cheferna gynnade sina bästa vänner med att säljstyra kunder så att de kunde välja vilka säljare som tjänade pengar/ provision.

Dock så tror jag att en av fd cheferna som satt i Malmö, P*vlina M*rinova har anställts men nedgraderats till säljare i Dubai på detta företag som heter B-found, hon och hennes kvinnliga kollega/väninna N*cole är båda där och söker väl lyckan/luras.

Och hon/de lurade Eniro på mycket pengar genom att styra vilka kunder som hamnade på hennes väninna N*cole Sch*ri men båda fick sparken när det uppdagades.
Men jag vet inte om de dömdes.
Därefter flydde de väl landet för att lura araber på pengar istället.
Tror att N*coles syster fortfarande arbetar på Eniro och säljer Google annonser.
Kanske även hon snart är i Dubai med resten av skurkarna från Eniro.

Farligt land att luras i bara...och många är ju araber som jobbar på Eniro så de borde väl veta faran.
Senast redigerad av Hacker1234 2017-04-09 kl. 14:57.
Citera
2017-08-29, 10:26
Medlem
RitchieValenss avatar
Kan ge er en liten smaskig berättelse från min tid på Eniro. Tänker inte säga när jag jobbade där eller dylikt, men kan säga att det var inom en ram för Max 2 år sen. Jobbade som telesäljare.

Det var det absolut värsta och sämsta jobbet jag haft.

Man skulle ringa nya kunder, och pracka på dom ett "eniropaket" så skulle dom få en massa visningar. Jag frågade chefen hur mycket visningar dom går i genomsnitt. Då bad h*n mig gå in på en liknande annons för ett annat företag, tex Kalles bilverkstad. Betalade då Kalle 10.000 mer än den annonsen man skulle pracka på den stackars andra saten så skulle man ändå ta den personens siffror och berätta att " såhär mycket visningar har en likadan kund som vi har fått".

Men det stämmer inte, då den kunden betalar ca 10.000 mer.

När det kom till befintliga kunder skulle du ringa upp dom och få dom och fortsätta. Du skulle antingen låta dom "rulla" vidare på samma pris ett år till, slänga på nåt dåligt mobilsök som skulle "öka" deras visningar eller smygöka priset.

Detta var det värsta jag visste. Du skulle fråga om kunden visste hur mycket han betalade förra året. Om det var tex " Arnes bygg" så stod ju dom ofta och byggde nånstans och hade därför ingen faktura från förra året i handen. "Nej" svarar Arne då.

"Aha!" Skulle man svara då, nej men du betalade 3000 förra året. Men det gjorde dom inte. Oftast hade dom betalat ca 2000 tex. "Ja men det låter bra vi kör ett år till!". Sen hade dom ingått ett avtal och du hade lurat dom

Chefen var en riktig jävla skit, hatade h*n med hela mitt hjärta. Fick sparken därifrån för jag hade inte hjärta till och pracka på dom massa skit.

Vart så glad när dom kallade in mig och sa att " Jag kommer nog inte kunna lyckas".

Nej klart som fan din pajas.

Sen fick jag nästa månads lön och semester ersättning sen stack jag

Tack och hej Eniro! Följer er resa ner i graven just nu med ett leende
Citera
2017-11-09, 21:51
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Skrämmande hur man kan missköta ett företag så mycket.
1998 någon gång när de hade övertagit Gula Tidningen ägde de hela privatannonsmarknaden.
De skänkte bort hela denna lönsamma verksamhet till Blocket utan att ens försöka konkurrera.

Det var 2004 som Eniro köpte Gula Tidningen för 50 miljoner! 2006 lades den ner! Hur kan man göra en så dålig affär?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in