Kan ge er en liten smaskig berättelse från min tid på Eniro. Tänker inte säga när jag jobbade där eller dylikt, men kan säga att det var inom en ram för Max 2 år sen. Jobbade som telesäljare.
Det var det absolut värsta och sämsta jobbet jag haft.
Man skulle ringa nya kunder, och pracka på dom ett "eniropaket" så skulle dom få en massa visningar. Jag frågade chefen hur mycket visningar dom går i genomsnitt. Då bad h*n mig gå in på en liknande annons för ett annat företag, tex Kalles bilverkstad. Betalade då Kalle 10.000 mer än den annonsen man skulle pracka på den stackars andra saten så skulle man ändå ta den personens siffror och berätta att " såhär mycket visningar har en likadan kund som vi har fått".
Men det stämmer inte, då den kunden betalar ca 10.000 mer.
När det kom till befintliga kunder skulle du ringa upp dom och få dom och fortsätta. Du skulle antingen låta dom "rulla" vidare på samma pris ett år till, slänga på nåt dåligt mobilsök som skulle "öka" deras visningar eller smygöka priset.
Detta var det värsta jag visste. Du skulle fråga om kunden visste hur mycket han betalade förra året. Om det var tex " Arnes bygg" så stod ju dom ofta och byggde nånstans och hade därför ingen faktura från förra året i handen. "Nej" svarar Arne då.
"Aha!" Skulle man svara då, nej men du betalade 3000 förra året. Men det gjorde dom inte. Oftast hade dom betalat ca 2000 tex. "Ja men det låter bra vi kör ett år till!". Sen hade dom ingått ett avtal och du hade lurat dom
Chefen var en riktig jävla skit, hatade h*n med hela mitt hjärta. Fick sparken därifrån för jag hade inte hjärta till och pracka på dom massa skit.
Vart så glad när dom kallade in mig och sa att " Jag kommer nog inte kunna lyckas".
Nej klart som fan din pajas.
Sen fick jag nästa månads lön och semester ersättning sen stack jag
Tack och hej Eniro! Följer er resa ner i graven just nu med ett leende