Citat:
Ursprungligen postat av
berra77
Många skribenter i den här tråden ondgör sig över marknadshyror.
Om man vänder på frågeställningen och tänker sig en situation där utbudet till största del består av subventionerade hyreslägenheter.
Något som jag aldrig förstått är hur lägenheter då skall fördelas, vem får bo i Tensta och vem får bo vid Strandvägen ?
Är det kötid som skall avgöra eller lottning eller partitillhörighet eller hudfärg eller hur många man är i hushållet eller något annat ?
Berätta gärna, för jag förstår inte hur det skall fungera om det inte är marknadshyror.
Har det funkat i 30 år innan du tänkte din första tanke, kanske det kan funka efter det?
Om det inte är bostadsbrist så väljer kunden hur den vill bo. Oavsett om det är marknadshyra. Men varför ska någon stinkande jävla jude få lov att parasitera på livsvillkoren.
Kan någon tala om för mig var de senaste 50 åren av underhåll i miljonprogrammen tagit vägen ifrån hyrespengarna. Man har tagit betalt för underhåll, som man gett fan i, och stoppat i grismagen, och nu vill ha betalt för en fjärde gång. Grisjävlarna borde skjutas och hängas i kvarteret, privata och kommunala.