2016-04-21, 22:48
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
https://www.youtube.com/watch?v=vYHO-ZnMmVU
https://www.youtube.com/watch?v=ULRkkh2rSc4

Vilka jävla bönder ni är, Malmö...
Nu vet vi vad Kuhns backup-plan är...

Han verkar ju älska att spela in reklamfilm. Eller så var han bara dansk?
Citera
2016-04-22, 00:31
Medlem
Korders avatar
Jävligt kul att se hur bra U21-laget går i Peking. Spelade ju SM-final förra året, och leder nu U21 Norra med 6 vinster på 6 matcher och 21-5 i målskillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Har funderat på en grej... Vad beror den rådande "skandinaviseringen" i Allsvenskan på? För några år sedan var lagen fyllda av araber, juggar och afrikaner. Nu tycks dessa grupper ha fasats ut och ersatts med islänningar, norrmän och danskar. IFK Göteborg blev ju t.o.m. kallade VAM av någon bitter AIK-supporter i höstas. Göteborg är dock inte bäst på den här fronten, Elfsborg och Norrköping är ännu mer ariska. Även Malmö verkar gå i den här riktningen.
Så, vad är anledningen? Vart tar alla fotbollsspelande invadrarungdomar vägen när de växer upp? De har ju fyllt ungdomslandslagen till bredden senaste tio åren.

Rätt många invandrarungdomar som spelat i Peking senaste åren. Att det däremot överlag i första hand varit Svenssons som slagit igenom känns mest som en tillfällighet. Annars har vi idag talanger som Gentrit Citaku, Tesfaldet Tekie, Marwan Bazi, Ihab Naser, Adin Bukva, Tidjani Diawara och Mohanad Jeahze som figurerar i/nära A-laget. Sen har jag också fått intrycket att många med invandrarbakgrund söker sig till andra norrköpingsklubbar, men jag kan ha fel.

Vad gäller värvningsstrategin så är ju Party-Janne väldigt mycket inne på att skapa ett kollektiv, och det är nog svårt om man har en främlingslegion. Endast ett fåtal spelare i klubben som hämtats långt bort ifrån. Alhaji Kamara kom ju från Sierra Leone, men hade en väldigt skön, hårt arbetande inställning. Nikola Tkalcic likaså, och han har nu spelat typ fem år i klubben. Andreas Vaikla är kanadensare, men det är ju ett engelskspråkigt land som ligger ganska nära kulturellt, och även han tycks passa in i den ram Janne har satt upp. Har dessutom spelat ett par år i West Bromwich akademi.

Sist men inte minst är det ju betydligt mer riskfritt att plocka in lokala spelare. Många färre variabler som behöver stämma in för att det ska vara en lyckad övergång. Tror också att den ökade konkurrensen från andra sämre ligor vars ekonomi stärkts gör att utbudet på överkomlig spetskompetens utanför Skandinavien blir svårare, och de flesta har väl insett att det är fördelaktigt att plocka in en isländsk breddspelare istället för en brasiliansk.
Senast redigerad av Korder 2016-04-22 kl. 00:38.
Citera
2016-04-22, 01:06
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Företelsen är så ovanlig men ska sluta med det för din skull din grinkuk.

3 matcher har spelats, det är fan ingenting. Ok om vi går såhär fram till serien vänder. Då ska jag försöka vara lite mer positiv, men jag är en gammal räv som har svårt att lära mig nya saker vilket har framkallat denna pessimism iomed de senaste årens rena klavertramp.

Bryta lårbenshalsen på Alex samt 6 dobbar i ansiktet på Persson, sen göra fler mål än er. Det är vinst på den taktiken.
Vad bra, annars hade jag ju börjat grina ännu mera!
Citera
2016-04-22, 08:09
Medlem
simonvps avatar
Får nog backa lite angående Höies agerande vid 2-1. Som ni säger går det snabbt och Alex tå ställer till det rejält för Höie som är på väg åt andra hållet och sedan rätt snabbt måste byta rikting. Men boxen han försöker sig på ser dock väldigt tafatt ut, det går det inte att komma ifrån. Aja nu släpper vi den situationen!

Risk för antiklimax imorgon? Vi lär ha påtaglig hybris efter derbysegern, och J-Södra är i bra form och lär vara extra taggad som nykomling att få spela inför en välfylld Nya Söderstadion. Risk för 0-0 eller 0-1 i 94e minuten, efter typ 30-2 i avslut eller liknande
Citera
2016-04-22, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Får nog backa lite angående Höies agerande vid 2-1. Som ni säger går det snabbt och Alex tå ställer till det rejält för Höie som är på väg åt andra hållet och sedan rätt snabbt måste byta rikting. Men boxen han försöker sig på ser dock väldigt tafatt ut, det går det inte att komma ifrån. Aja nu släpper vi den situationen!

Risk för antiklimax imorgon? Vi lär ha påtaglig hybris efter derbysegern, och J-Södra är i bra form och lär vara extra taggad som nykomling att få spela inför en välfylld Nya Söderstadion. Risk för 0-0 eller 0-1 i 94e minuten, efter typ 30-2 i avslut eller liknande

Ni lär möta ett J-Södra som ligger lågt så det blir nog upp till Alex att visa att han är den spets ni behöver.
Citera
2016-04-22, 09:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smk11
Ni lär möta ett J-Södra som ligger lågt så det blir nog upp till Alex att visa att han är den spets ni behöver.

Som jag dock tror missgynnas av att spela på ett snabbt plastunderlag. Jag tror Hammarby tar en förhållandevis enkel seger. Spikas på tipset.
Citera
2016-04-22, 10:21
Medlem
kostymnisses avatar
Så drar det då igång ikväll igen. Falkenberg som ju sannerligen inte rosat marknaden mot Peking som gått bra.
Bör naturligtvis inte kunna sluta på annat sätt än med en tvåa men ett hårt krigande FFF lär inte ge sig lätt mot Peking. Tvåan liras ju dock.

Vi har ÖSK away på söndag och det är en liten nätt tripp vilket blir gött. Resorna runt den är ju Sthlm, Gävle och Östersund... Vi bör vinna där ty vi har ju lätt för ÖSK men plastaskit, ett uselt spel såhär långt och sanslös osäkerhet i backlinjen oroar. Det mest troliga är att väl att Albornoz får lira bredvid Bjärsa på söndag.
Citera
2016-04-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Så drar det då igång ikväll igen. Falkenberg som ju sannerligen inte rosat marknaden mot Peking som gått bra.
Bör naturligtvis inte kunna sluta på annat sätt än med en tvåa men ett hårt krigande FFF lär inte ge sig lätt mot Peking. Tvåan liras ju dock.

Vi har ÖSK away på söndag och det är en liten nätt tripp vilket blir gött. Resorna runt den är ju Sthlm, Gävle och Östersund... Vi bör vinna där ty vi har ju lätt för ÖSK men plastaskit, ett uselt spel såhär långt och sanslös osäkerhet i backlinjen oroar. Det mest troliga är att väl att Albornoz får lira bredvid Bjärsa på söndag.

Gissar på Albornoz i första sen kommer Ronken in och styr upp skiten i 65e.
Citera
2016-04-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Som jag dock tror missgynnas av att spela på ett snabbt plastunderlag. Jag tror Hammarby tar en förhållandevis enkel seger. Spikas på tipset.

Säkerligen. Dock så tycker jag inte att Hammarby är ett lag som är värst bra på att spela emot ett uppställt försvar, kan ha fel dock.
Citera
2016-04-22, 12:27
Medlem
Citat:
Säkerligen. Dock så tycker jag inte att Hammarby är ett lag som är värst bra på att spela emot ett uppställt försvar, kan ha fel dock.
Det jag tycker vi visat som inte riktigt fanns där förra säsongen är att vi är mer flexibla än tidigare ifall vi kör fast i matchen. Vi kan växla relativt friktionsfritt från att ligga lite lägre och gå på kontring till att föra spelet. Vi skapar bra med målchanser i varje match och effektiviteten är bättre än i fjol. Framförallt fasta situationer har resulterat i många mål för vår del. Skulle även säga att stommen i laget börjar utkristallisera sig med ett par spelare som knackar på dörren som tillför lite andra egenskaper än det fysiska spelet som varit framgångsrikt hittils.

Såg på 08-Fotboll igår och tyckte att Jonas Dahlquist hade ett intressant resonemang om oss (Tippade förövrigt oss som vinnare när serien summeras, mest för att agera motpol till alla MFF-tippare). Det finns stark framtidstro i klubben, ganska bra trupp som kan skaka alla lag när saker och ting stämmer samt möjligheten att förstärka med spets i sommar ifall vi skulle vara uppe och nosa på topplaceringarna. Nu tror ju inte jag själv att vi kommer ha något med toppstriden att göra men om saker och ting går våran väg under en lite längre period så skulle det inte vara en större skräll än att Peking tog hem det förra säsongen.
Citera
2016-04-22, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Så osäkert tycker jag inte försvarsspelet varit, bortsett från på fasta situationer(som varit katastrof, så jävla svårt kan det inte vara att korrigera och förbättra det spelet), där alla mål John fått släppa in tillkommit, i öppet spel håller gubbarna tätt.
Citera
2016-04-22, 12:50
Avslutad
Citat:

Tror det är Alex styrka och där han kommer till sin rätt. Han är förhållandevis bra target, rörlig, och skjuter bra med båda fötterna, så får han bara bollen så kommer mittbackarna få svettas hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in