Citat:
Ursprungligen postat av
LivinginthePast
I vårt inhumana land brukar de inskränkta, okunniga politikerna åtminstone huka sig lite när FN hötter med fingret och påtalar att vi även i detta fall faktiskt bryter mot de mänskliga rättigheterna. Därför tror jag att vi åtminstone snart kommer att se en ändring av praxis, så att polisen slutar att med våld avkräva folk kroppsvätskor.
Exakt därför som jag är hoppfull. Vi kommer att ge vika för internationell kritik. Vi har alltid varit måna om vad resten utav världen tycker och tänker om oss och mänskliga rättigheter har alltid varit en punkt som vi har vördat. Därför är jag säker på att även vi ställer om i slutändan.
Citat:
Ett litet steg på vägen blev UNGASS, dock inte så stort som i varje fall jag hade hoppats. Ett par små steg i rätt rikting i Sverige, och betydligt större steg i andra länder (inklusive Norge och Danmark) tror jag att vi kommer att se fram tills 2019, när nästa stora möte angående global drug policy är. Richard Branson var inte helt nöjd med bristen på handlingsplan:
https://www.virgin.com/richard-branson/un-has-talked-about-drugs-now-what
Ja men precis. Oavsett vad våra politiker tycker så kommer vi att vara tvungna att ställa om då andra länder runtomkring oss legaliserar. Vi vet sedan innan att danskarna vill legalisera, och än mer nu när FN har ändrat sina stadgar. bara häromdagen så kom nya utspel ifrån Danmark om att legalisera. Vi har Storbritannien som snart ska rösta om frågan, och redan nu pekar det mesta på att även dom legaliserar. Vi kommer inte att isolera oss, så vi vet alla vad som nalkas.
Citat:
...för övrigt häpnar jag över att folk i allmänhet, och till och med folk som ger sig in i sådana här trådar för att diskutera saken, är så förbannat okunniga i ämnet. En absolut majoritet av de som brukar droger är inte tunga missbrukare! Så är det faktiskt.
...och en absolut majoritet av de som brukar alkohol är inte tunga alkoholister... och en absolut... äeh!
Yup, men tyvärr har vi för många nötter som har gått på lögnerna ifrån staten, och envist repeterar det som auktoriteterna har rabblat om i flera år. Räcker med att kolla på religiösa och hur dom envist tror på det imamen och föräldrarna har indoktrinerat dom till. Man vill inte, och vågar inte bryta sig loss ifrån lögnerna. Tyvärr, men jag har dock förhoppningar om dessa inskränkta individer, eftersom att jag själv en gång i tiden tillhörde denna skara.