2016-04-22, 02:01
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är underligt värre att karln fortsatt verkar vara uppsatt på telefonlistor som expert att ringa för att få reda på saker och ting liksom få vara med i seminarier och föreläsningar av olika de slag när han sitter på Twitter och typ rabblar upp färger på skjortor, håller knäpptyst när det nu handlar om avslöjade riktiga fascist-kopplingar på högsta politiska topp och sedan då drar till med att nazistanklaga kungahuset när en lillprins är född. Han gjorde ju enligt tråden samma sak med Estelle 2012 så det är ju inget ovanligt men att de fortsatt håller på och lyssnar är ju märkligt.

Ja men det håller snabbt på att förändras. Nu blir det löjeväckande att ha med bluffen Arnstad som någon slags auktoritet. T.o.m. Arpi på SvD har numera idiotförklarat honom. Arnstads karriär som "expert" är över och det ska bli kul att se vad han kommer att livnära sig på i framtiden.
Citera
2016-04-22, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja men det håller snabbt på att förändras. Nu blir det löjeväckande att ha med bluffen Arnstad som någon slags auktoritet. T.o.m. Arpi på SvD har numera idiotförklarat honom. Arnstads karriär som "expert" är över och det ska bli kul att se vad han kommer att livnära sig på i framtiden.

Är själv tvärsäker på att Stefan Löfven kommer hålla han om ryggen denna gången med, om nu inte AB,EX,DN,SVT osv kommer spinna på hans uttalande.
Alla vi minns väl Danmark uttalandet från Arnstad, de va ju inget intressant att skriva om
Citera
2016-04-22, 02:15
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Är själv tvärsäker på att Stefan Löfven kommer hålla han om ryggen denna gången med, om nu inte AB,EX,DN,SVT osv kommer spinna på hans uttalande.
Alla vi minns väl Danmark uttalandet från Arnstad, de va ju inget intressant att skriva om

På något perverst sätt hoppas jag att Arnstad igen anlitas av SVMP som "expert". Arnstad har ju förmodligen någon bokstavskombination och det är lyteskomik när han får orera fritt.
Citera
2016-04-22, 02:31
Medlem
Citat:
På något perverst sätt hoppas jag att Arnstad igen anlitas av SVMP som "expert". Arnstad har ju förmodligen någon bokstavskombination och det är lyteskomik när han får orera fritt.

Du är medveten om att bokstavskombinationer kan betraktas som en bedrift, även om man ser det som komik. Arnstad troligt spelar i en liga där du, jag och inte Svenska folket är med i?
Gustav F trodde ju tidigare ikväll att "Skaka hand med kvinnor" inte är något negativt, han sa ju de i SVT Aktuellt. Och han är skolminister, är inte det lyteskomik? Så säg mig vad lyteskomik är.
Citera
2016-04-22, 02:39
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Du är medveten om att bokstavskombinationer kan betraktas som en bedrift, även om man ser det som komik. Arnstad troligt spelar i en liga där du, jag och inte Svenska folket är med i?
Gustav F trodde ju tidigare ikväll att "Skaka hand med kvinnor" inte är något negativt, han sa ju de i SVT Aktuellt. Och han är skolminister, är inte det lyteskomik? Så säg mig vad lyteskomik är.

Jo jag håller med, Arnstad är komplett galen men lyckas ändå dupera media och beslutsfattare. Senaste exemplet är Göteborgsposten som anlitat honom som en "expert":

Citat:
Författaren, historikern och opinionsbildaren Henrik Arnstad avfärdar att Folkets demonstration skulle vara "ofarliga", som de själva hävdar.

Arnstad har bland annat skrivit boken "Älskade fascism: De svartbruna rörelsernas historia".

– Folkets demonstration vet att alla vet att de verkar i en främlingsfientlig och rasistisk kontext. Men de spelar oskuldsfulla som en del i en strategi för att kunna växa och locka fler deltagare.

Han fortsätter:

– Vi har en stor främlingsfientlig rörelse nu med många grenar. Den har en stor organisatorisk styrka och Folkets demonstration är en del av den.

LÄS OCKSÅ: Fem myter om SD och invandringen av Henrik Arnstad
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/arrang%C3%B6r-bakom-folkets-demonstration-vi-%C3%A4r-missf%C3%B6rst%C3%A5dda-1.197796

Jag kan ju säga att GP nu är på min "shitlist" trots Alice Teodorescu som är en lysande ledarskribent. Men tar man in Arnstad så tappar man liksom allt förtroende.
Citera
2016-04-22, 02:56
Medlem
Citat:
Jo jag håller med, Arnstad är komplett galen men lyckas ändå dupera media och beslutsfattare. Senaste exemplet är Göteborgsposten som anlitat honom som en "expert":

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/arrang%C3%B6r-bakom-folkets-demonstration-vi-%C3%A4r-missf%C3%B6rst%C3%A5dda-1.197796

Jag kan ju säga att GP nu är på min "shitlist" trots Alice Teodorescu som är en lysande ledarskribent. Men tar man in Arnstad så tappar man liksom allt förtroende.

Har aldrig gillat GP/EX men har läst och tyckt att Alice T va en bra skribent, men efter Lisa Holm fallet då när det va färdigt att det va en utomsocknes, så vände allt. Man slutade rapporterade om viktiga saker. Asylanter, mord,våld osv.. Kanske jag som tycker så men dom började bagatellisera detta och just därför blev dom ännu en gång shit för mig.

Men nu när Ivar Arpi kommenterar Arnstads inlägg om våran nya Prins Alexander, då kanske det finns ett litet hopp, eller?
Citera
2016-04-22, 04:22
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Arnstad
ARN-stad. Namne med romanens tempelriddare Arn
Breivikvibbar.

Och Löfvens rådgivare.

Jag var inne på Arnstads twitter. Någon skrev att Arnstads initialer baklänges blir A.H Jag har aldrig haft anledning att reflekterat över det. Alla vet vem som har initialerna A.H. The plot thickens.
Citera
2016-04-22, 04:39
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är underligt värre att karln fortsatt verkar vara uppsatt på telefonlistor som expert att ringa för att få reda på saker och ting
Snarare ar han med under en viss kategori. Om en journalist vill skriva en artikel som gar ut pa att hogerextremismen vaxer i Sverige och att SD ar en fruktansvard terrororganisation och en del av den hogerextrema tillvaxten sa ringar man Arnstad. Och man vet redan innan man ringer vilka svar man kommer att fa "expertens" kvalitetsstampel pa.

Som defaultkommentator under kulmen pa asylism-till-varje-pris-epoken var det forstas en utmarkt marknadsposition. Problemet for Arnstad blir val om debattvinden fortsatter att vanda. Hur ofta behovs han da? Hur ofta ar han relevant?
Citera
2016-04-22, 04:44
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:

Dessutom kallar de honom "historiker". Trots att han fortfarande inte har examen. Trots att ingen manniska normalt anvander ordet historiker for att beskriva nagon som Arnstad.
Citera
2016-04-22, 06:22
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Göteborgs-Posten finner det lämpligt att konsultera fil. Arn som expert angående Folkets demonstration. Logiken är paranoid som vanligt: ett säkert tecken på att någon är rasist är att vederbörande hävdar att han/hon inte är det. Alltså måste den blide Staffan Thorsell vara rasist. VSB.

(Unvis.it funkar tyvärr inte.)
"Henrik Arnstad har bland annat skrivit boken Älskade fascism."

Vilka andra böcker har han skrivit? Jag trodde att det enda projekt han någonsin avslutat under sina 48 år på jorden var den boken. Han har alltså skrivit fler böcker enligt GP? Vad handlar de om?
Citera
2016-04-22, 06:45
Medlem
Messerschnietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
"Henrik Arnstad har bland annat skrivit boken Älskade fascism."

Vilka andra böcker har han skrivit? Jag trodde att det enda projekt han någonsin avslutat under sina 48 år på jorden var den boken. Han har alltså skrivit fler böcker enligt GP? Vad handlar de om?
Jo då, bla de beryktade Spelaren Christian Günther och Skyldig till skuld.
Citera
2016-04-22, 07:37
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det verkar pågå någon form av redigeringskrig:

https://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Henrik_Arnstad&action=history

Troligt är väl, som du är inne på, att Henke håller stenkoll på "sin" artikel. Sedan har han förstås sina beskyddare också.
Han verkar dock ha missat denna: https://en.wikipedia.org/wiki/Henrik_Arnstad
Citat:
Henrik Arnstad (born 2 May 1967) is a Swedish journalist and author, and commonly referred to as a historian in Swedish media, although he does not have any academic degree.[1][2][3] Known for describing the Sweden Democrats as a "fascist" party, Arnstad has been cited by Swedish Prime Minister Stefan Löfven for his claim that the party is "neofascist", claims otherwise not supported by any historians.[2] Arnstad has later gone on to label the Sweden Democrats as a terrorist organisation.[3]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in