Citat:
Ursprungligen postat av
FarrokhBulsara
Var inne och kikade på hemsidan nu och lyckades klicka mig fram till en kundanmälan. Där ska jag, som fjärde steg i anmälan, fylla i önskemål. Lite oklart må jag säga, då jag inte kan ett piss om staden och dess områden. Hur ska jag veta var man helst vill bo?
Vad är att föredra? Jag vill ha nära till skolan, gym och mataffär! Sedan är det ju såklart ingen nackdel om kvarteret man ska bosätta sig i är relativt stökfritt.
Skulle vara grymt om du kunde hjälpa mig lite!

Bågen - precis bredvid universitetet. Nära till gym, mataffär 1 km.
Baronbackarna - på andra sidan byn, stökigt, 25 minuter bussresa, 3 km till gym. Nära Citygross.
Brickebacken - ganska nära, går att cykla, stökigt område, gym och mataffär i Brickebacken centrum
Centralt - finns ett nybyggt studentboende mellan Behrn Arena och Vågen. Nära till gym och mataffär
Grankottevägen - mellan Brickebacken och universitetet. Mataffär 1 km, gym på universitetet.
Markbacken - "Knarkbacken" på andra sidan byn. Gränsar till Varberga och Oxhagen.
Norr - Nära mataffärer och 1.5 km till gym. Dålig bussförbindelse till universitetet?
Oxhagen - Ett av de värre områdena. Gränsar till Varberga och Haga.
Rosta - Ganska lugnt område på andra sidan stan. Långt till gym. Mataffär finns. 20 min buss till uni.
Sörbyängsvägen - Nära Ica Maxi, gym och universitetet.
Stjärnskruven - Nära Ica Maxi, gym och universitetet.
Studentgatan - Nära Ica Maxi, gym och universitetet.
Teknisten - Läs ovanstående kommentar om centralt.
Tengvallsgatan - Andra sidan byn. Ligger bredvid Markbacken.
Tybble - Nära Ica Maxi, gym och universitetet.
Varberga - Ett av de stökigare områdena.
Vasastan - "Gamla stan" Nära gym, cafe, mataffärer, 20 minuter buss till universitetet.
Vivalla - Skojar du?!?! Området är känt för rekrytering till ISIS bland annat.