2016-04-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekfarfar
Logiska argument förutsätter att man bara stoppar in fakta ibdem för att vara valida. Du kan inte förutsätta det som ska bevisas förstår du väl?

Varför inte? Skojar du?

Förutsätter vad jag vill.
Senast redigerad av Julma-O 2016-04-21 kl. 18:32.
Citera
2016-04-21, 20:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Även du kan läsa Herndons studier/artiklar om du vill. De olika proverna har tagits efter intensivt sprayande från flygplan.

Jag har läst och avfärdat honom som fullständigt oseriös.

Ingenting i hans artiklar stödjer det du påstår. Idioten har ju till och tagit bilder på vanliga cirrusmoln och påstår att det är något annat. Totalt ovetenskapligt skit som aldrig kommer att bli publicerat.
Citera
2016-04-21, 20:28
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
Varför inte? Skojar du?

Förutsätter vad jag vill.

Nej jag skämtar inte.

Anledningen till varför du inte kan förutsätta vad som ska bevisas är att du då får ett cirkelargument, vilket är ett logiskt felslut.

Det går att ställa upp ett perfekt sunt logiskt argument som likväl levererar ett falskt resultat om inte samtliga parametrar är sanna.

Alla från Eslöv är våldtäktsmän
Per är från Eslöv
Per är en våldtäktsman

Ser du?
Citera
2016-04-21, 20:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Aluminium finns i naturen endast kemiskt bundet till andra grundämnen.

Jaså? Så du menar att Herndon har fel? Han och många andra hittar aluminium titt som tätt. Jag tror det t.ex finns i flygaska som är en avfallsprodukt från kolkraftverk. Och i vulkanaska. Och i försurade jordar. Och på tusen andra ställen.
Citera
2016-04-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekfarfar
Nej jag skämtar inte.

Anledningen till varför du inte kan förutsätta vad som ska bevisas är att du då får ett cirkelargument, vilket är ett logiskt felslut.

Det går att ställa upp ett perfekt sunt logiskt argument som likväl levererar ett falskt resultat om inte samtliga parametrar är sanna.

Alla från Eslöv är våldtäktsmän
Per är från Eslöv
Per är en våldtäktsman

Ser du?

Jomenvisst. Skiter dock i ditt irrelelvanta snicksnack om cirkelargument. Är mer intresserad av verkligheten.

Vissa flygplan sprayar något.
Prover efter sprayandet från dessa flygplan visar på häpnadsväckande likheter - likt fingeravtryck (!) - mellan jämförelseflygaska och prover (dels vattenprover, dels prover från "dust").
Slusats: det finns starka bevis för att det är flygaska flygplanen sprayar. Detta är det mest troliga.
Citera
2016-04-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jaså? Så du menar att Herndon har fel? Han och många andra hittar aluminium titt som tätt. Jag tror det t.ex finns i flygaska som är en avfallsprodukt från kolkraftverk. Och i vulkanaska. Och i försurade jordar. Och på tusen andra ställen.

Något som fortfarande är oklart hos dig?

Här är "abstract" där Herndon kortfattat redogör för hur han gjort:

"The widespread, intentional and increasingly frequent chemical emplacement in the troposphere has gone unidentified and unremarked in the scientific literature for years. The author presents evidence that toxic coal combustion fly ash is the most likely aerosolized particulate sprayed by tanker-jets for geoengineering, weather-modification and climate-modification purposes and describes some of the multifold consequences on public health.

Two methods are employed: (1) Comparison of 8 elements analyzed in rainwater, leached from aerosolized particulates, with corresponding elements leached into water from coal fly ash in published laboratory experiments, and (2) Comparison of 14 elements analyzed in dust collected outdoors (4 samples, 3 locations) on high-efficiency particulate air (HEPA) filters with corresponding elements analyzed in un-leached coal fly ash material.

The results show: (1) The assemblage of elements in rainwater and in the corresponding experimental leachate display a similar range of chemical compositions which are shown to be consistent with previously published data for three elements; and, (2) The assemblage of elements in the HEPA dust samples and in the corresponding average un-leached coal fly ash samples display a similar range of chemical compositions. The consequences on public health are profound, including exposure to a variety of toxic heavy metals, radioactive elements, and neurologically-implicated chemically mobile aluminum released by body moisture in situ after inhalation or through transdermal induction."
Citera
2016-04-21, 21:25
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vissa flygplan sprayar något.

Det har du inga som helst bevis för och det är dessutom extremt osannolikt.
Citera
2016-04-21, 21:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Något som fortfarande är oklart hos dig?

Nej absolut inte. För mig är det självklart att hans "artikel" är pseudovetenskapligt trams. Vilket stöds av det faktum att artikeln inte blev publicerad med motivet att den inte var vetenskaplig.
Citera
2016-04-21, 21:33
Medlem
Citat:
Det har du inga som helst bevis för och det är dessutom extremt osannolikt.

Att du - eller rättare sagt din typ - skulle hålla med Herndon i ämnet är extremt osannolikt. Bevisen finns där för dem som har hjärna och ögon kvar.
Citera
2016-04-21, 21:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att du - eller rättare sagt din typ - skulle hålla med Herndon i ämnet är extremt osannolikt. Bevisen finns där för dem som har hjärna och ögon kvar.

Så skälet till att hans artikel inte har blivit publicerad beror på att alla i den akademiska världen saknar hjärna och ögon? Eller uttryckt på ett annat sätt: Alla chemtrails-foliehattar tycker att den innehåller bevis och de som inte håller med är dumma?
Citera
2016-04-21, 21:47
Medlem
Citat:
Nej absolut inte. För mig är det självklart att hans "artikel" är pseudovetenskapligt trams. Vilket stöds av det faktum att artikeln inte blev publicerad med motivet att den inte var vetenskaplig.

Att Herndons studier inte längre ansågs hålla vetenskaplig kvalitet kan bero på att dessa inte ansågs vara politiskt korrekta.

Det är 'lite' uppförsbacke om man säger så...att få en politiskt inkorrekt studie godkänd, d.v.s. såsom vetenskaplig.
Citera
2016-04-21, 22:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att Herndons studier inte längre ansågs hålla vetenskaplig kvalitet kan bero på att dessa inte ansågs vara politiskt korrekta.

Det är 'lite' uppförsbacke om man säger så...att få en politiskt inkorrekt studie godkänd, d.v.s. såsom vetenskaplig.

Nej det beror inte på att han inte var "politiskt korrekt". Till och med jag kan avgöra att det beror på att hans artikel är skit och pseudovetenskap.

Och det viktiga - med tanke på trådens ämne - är att han inte lyckats belägga att flygaskan är "sprayed by tanker-jets for geoengineering". Artikeln innehåller inga som helst bevis för att askan kommer från flygplan utan han kan lika gärna ha tagit prover på aska som kommer från ett mexikanskt kolkraftverk eller en indisk avfallsanläggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in