2012-02-01, 14:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Faktum är att år 2045 kommer den första roboten som är en människa så att säga, iden är byggd av nanotechnolgy.

Ja just det. Antingen är du ett troll eller så byter du tangentbord varje dag på grund av allt drägel som rinner från din retarderade mun. Hur i helvete skulle man veta 33 år i förväg att denna idag icke-existerande robot skulle bli klar just då?

Fattar du inte att det är orimligt med att man andas in nanopartiklar som bildar ett chip i ens hjärna har du då inte mycket att komma med.
Citera
2012-02-01, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja just det. Antingen är du ett troll eller så byter du tangentbord varje dag på grund av allt drägel som rinner från din retarderade mun. Hur i helvete skulle man veta 33 år i förväg att denna idag icke-existerande robot skulle bli klar just då?

Fattar du inte att det är orimligt med att man andas in nanopartiklar som bildar ett chip i ens hjärna har du då inte mycket att komma med.

TIll skillnad mot dig är jag upplyst, inse sanningen istället. Och ge fan i kalla folk puckong för att jag tror på ena och andra, jag är allafall medveten.

Läs Time magazine, men du kanske inte har pengar till det, då ska jag direkt länka dig sidan: http://www.time.com/time/covers/0,16641,20110221,00.html

Där står ena och andra om robotmänniskan.

Sen verkar det populärt med nanopartiklar i chemtrails, enkel sökning på goggle: "chemtrails nanotechnology" så kommer tusentals bevis upp.
Citera
2012-02-01, 15:05
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Nej, det vi ser på bilderna är huvudsakligen iskristaller. Fruset vatten alltså.

Som sprider sig ut i ett disigt molntäcke, och vad är det som säger att dessa inte kan innehålla kemikalier och tungmetaller?

http://www.stargods.org/FrontLinkChemtrail.jpg

Är det denna typ kondensstrimma du menar blir till iskristaller, ser onekligen hälsoskadligt ut.

Citat:
Och då ska du veta att vi har glest med trafik över Sverige, jämfört med över t.ex. London eller centrala Europa.

Flygtrafiken fortsätter stadigt att öka får år till år och så lär det fortsätta.

Ja, jag hittade en bra radarsida, och det stämmer som du säger, löjligt mycket flygtrafik över England.
Något säger mig att den inte riktigt har koll på all flygtrafik över Sverige bland annat, för vad jag förstår så åker det plan just nu mitt över där jag bor. Vad jag kan se så är det ingen flygtrafik över mitt område på den radarn...

http://www.flightradar24.com/
Senast redigerad av LGD 2012-02-01 kl. 15:10.
Citera
2012-02-01, 15:10
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
TIll skillnad mot dig är jag upplyst, inse sanningen istället. Och ge fan i kalla folk puckong för att jag tror på ena och andra, jag är allafall medveten.

Läs Time magazine, men du kanske inte har pengar till det, då ska jag direkt länka dig sidan: http://www.time.com/time/covers/0,16641,20110221,00.html

Lugn och ro nu ditt kronvrak. Naturligtvis fattar du att detta enbart är en förutspåelse, percis som allt annat när Time skriver om framtiden.
Citera
2012-02-01, 15:24
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Som sprider sig ut i ett disigt molntäcke, och vad är det som säger att dessa inte kan innehålla kemikalier och tungmetaller?
De enda kemikalierna som kan tänkas följa med, är de som finns i det hårt kontrollerade bränslet. Detta oavsett om det bildas k-strimmor eller inte.

Citat:
http://www.stargods.org/FrontLinkChemtrail.jpg

Är det denna typ kondensstrimma du menar blir till iskristaller, ser onekligen hälsoskadligt ut.
Ja, det där är iskristaller och är inte det minsta farligt för hälsan.

Citat:
Ja, jag hittade en bra radarsida, och det stämmer som du säger, löjligt mycket flygtrafik över England.
Något säger mig att den inte riktigt har koll på all flygtrafik över Sverige bland annat, för vad jag förstår så åker det plan just nu mitt över där jag bor. Vad jag kan se så är det ingen flygtrafik över mitt område på den radarn...
www.flightradar24.com kan du se de flygplan som har en nyare typ av transponder, vilket de flesta har.

Dock måste du tänka på att ett flygplan du ser mycket väl kan ha en flygväg som ligger 10 mil bort!
Eftersom det dessutom rör sig med 900 km/h kan det vara ute över Östersjön när du väl kollar upp det i datorn.
Men gör så att du klickar på planet ifråga, så kommer du kunna se ett streck som visar var det flugit.
Citera
2012-02-01, 15:31
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Dock måste du tänka på att ett flygplan du ser mycket väl kan ha en flygväg som ligger 10 mil bort!
Eftersom det dessutom rör sig med 900 km/h kan det vara ute över Östersjön när du väl kollar upp det i datorn.
Men gör så att du klickar på planet ifråga, så kommer du kunna se ett streck som visar var det flugit.

Ok, närmsta flygplanet jag kunde se på radarn just då var ett flygplan som åkte i kurs över Stenungsund, i en linje mot Örebro, säkert på väg till Finland. Jag vet exakt åt vilket håll Stenungsund ligger åt, och att det är ca 6 mil ifrån den position jag befinner mig på. Jag kollade åt Stenungsundshållet och såg en liten jävla fläck på himmelen, det åkte minst tre stycken andra plan kors och tvär över mitt område, dessa fanns inte med på radarn.

Edit: Och så en liten fråga till dig, flygplanen som är markerade med ett frågetecken, vad är det för typ av flygplan och varför kommer det sig att de åker i en ojämn trafiklinje, alltså lyfter inte ifrån någon flygplats?

Är dessa militära flyg eller privata bolag?
Senast redigerad av LGD 2012-02-01 kl. 15:52.
Citera
2012-02-01, 15:52
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ok, närmsta flygplanet jag kunde se på radarn just då var ett flygplan som åkte i kurs över Stenungsund, i en linje mot Örebro, säkert på väg till Finland.
Eller lika gärna Tokyo.
En stor del av asientrafiken från Europa går just över Sverige.

Citat:
Jag vet exakt åt vilket håll Stenungsund ligger åt, och att det är ca 6 mil ifrån den position jag befinner mig på. Jag kollade åt Stenungsundshållet och såg en liten jävla fläck på himmelen, det åkte minst tre stycken andra plan kors och tvär över mitt område, dessa fanns inte med på radarn.
All trafik syns som sagt inte än på den sajten, men tänk på att du mycket väl kan se flygplan som ligger ganska långt bort.

Däremot kan vi se all trafik i vår närhet på våra skärmar i flygplanen och flygledningen kan naturligtvis se ännu mer, så någon mystisk oidentifierad trafik har vi inte över svenskt luftrum.

Visst kan man tänka sig att någon enstaka skulle kunna smyga in utan att ha transpondern på, men det skulle militären upptäcka på sin rådataradar och snabbt skicka upp en rote Gripen för identifiering.

Dessutom skulle förstås vi piloter reagera direkt om vi fick syn på något flygplan som inte fanns med på radarn. Kan lova att det skulle ta hus i h-vete då.
Citera
2012-02-01, 16:00
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Eller lika gärna Tokyo.
En stor del av asientrafiken från Europa går just över Sverige.

Ja det stämde den åkte mot Tokyo, BAW5. Förträfflig sida btw, men jag tycker ändå att flygtrafiken är löjligt hög, och något som borde stoppas. Att tid sparas in kan jag nog inte hålla med om i alla lägen, speciellt när askmolnen härjade i skyarna. Jag föredrar det gamla hederliga tåget om jag ska någonstans.

Citat:
Ja, det där är iskristaller och är inte det minsta farligt för hälsan

På vilket sätt menar du att utsläpp från flygplan inte är hälsoskadliga? Kan du med all säkerhet verkligen påstå detta?
Citera
2012-02-01, 17:10
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Jag föredrar det gamla hederliga tåget om jag ska någonstans.
Det finns dock vissa praktiska problem om man t.ex. ska till Kanarieöarna.

Citat:
På vilket sätt menar du att utsläpp från flygplan inte är hälsoskadliga? Kan du med all säkerhet verkligen påstå detta?
Nej, då missförstod du mig.

Förbränningen av flygbränslet medför utsläpp av skadliga växthusgaser som t.ex. koldioxid.
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____39286.aspx

EDIT: Såg din tidigare fråga först nu
Citat:
Edit: Och så en liten fråga till dig, flygplanen som är markerade med ett frågetecken, vad är det för typ av flygplan och varför kommer det sig att de åker i en ojämn trafiklinje, alltså lyfter inte ifrån någon flygplats?

Är dessa militära flyg eller privata bolag?
Vet inte. Av någon anledning klarar inte flightradar24 av att lista ut vad det är för typ av flygplan.

Lyfter den inte från någon flygplats, kanske det är en helikopter?

Det enda frågetecknet jag ser i Sverige nu är Golden Airs SAAB2000 och att den inte syns som ett flygplan beror antagligen på någon bug i flightradar24s programvara.
Senast redigerad av ksv 2012-02-01 kl. 17:22.
Citera
2012-02-01, 18:10
Medlem
cephs avatar
En sak att tänka på angående K-strimmor är att det inte är det enda fenomenet med spår runt och efter flygplan.

Här är en fin demonstration:
http://www.youtube.com/watch?v=HEe3xfWfkG8

Vi ser dels vanliga k-strimmor på några ställen, medan de saknas på andra ställen - ergo är de INTE bara avgaser (motorerna är ju på hela tiden...) utan det är alltså kondenserad vattenånga som syns och som behöver särskilda förhållanden för att bildas. Som sagt. Kan vara värt att nämna att man också ser exempel på riktigt långa dito, något som chemtrailfolket menar är unikt för chemtrails (vilket i sin tur indikerar att de inte förstår sig på k-strimmor öht)...

Vidare ser vi andra sorters stråk av kondenserad vattenånga, t.ex. en mängd exempel av strimmor från vingspetsarna där luftflödet och virvlarna medger ett drastiskt tryckfall och temperaturfall och voilá - vattenångan som redan finns i luften kondenseras och blir synlig som vita spår.

Där sker det alltså inte pga. utsläpp av varmluft och vattenånga som kyls ned och kondenserar (det sker inget utsläpp överhuvudtaget) utan det är via en annan effekt och den är vanligen väldigt kortvarig (då trycket jämnas ut tämligen omgående). Men det kan vara bra att visa så man förstår att även om luften verkar kristallklar runt omkring dig så är den full av olika gaser/ångor och dessa reagerar olika på grundläggande saker som tryck och temperatur.

För att illustrera just k-strimmor ännu tydligare, här är lite videomaterial från rekordflygningarna med F-15 "Streak Eagle", en helt ren individ av F-15 Eagle som inte ens hade färg på skrovet - allt för att minska vikten så att den skulle kunna slå stighastighetsrekord.
http://www.youtube.com/watch?v=HLka4GoUbLo

Vi ser där att k-strimmor plötsligt dyker upp i vissa luftlager den passerar genom, där förhållandena i kombination med motorn medger dem alltså.

Detta kan inte undgått den som har flugit någorlunda regelbundet i trafikerade områden (exempelvis över Europa).
Citera
2012-02-01, 20:41
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abrovinch
[...] sen om vi får mothugg från forumtroll, moderatorer eller vem-som-helst rör oss inte i ryggen.

Jag förstår att det är riktat till mig men jag vill påpeka att när jag skriver i egenskap av moderator så fetar jag texten och avslutar med /mod. Detta då det rör moderatorsåtgärder såsom klargöranden o dyl.

Annars när jag skriver så är jag som vilken debattör som helst.

Jag och de andra moderatorerna är väldigt klara med den här distinktionen. Skulle någon skribent uppleva att en moderator inte sköter sig utan låter sina personliga uppfattningar influera exempelvis raderingar eller liknande så får denne ta upp det med någon av administratörerna. Sådant beteende är i högsta grad icke-önskvärt på Flashback, missköter en moderator sig så är det mycket allvarligt.

/mod
Senast redigerad av ceph 2012-02-01 kl. 20:44.
Citera
2012-02-01, 20:57
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
1. Iof så ljuger du när du påstår att man inte hittat rester av ämnen som utgör kondensationsgroddar i luft i områden som sprayats.

2. Du väljer även att pissa på mig då jag själv sett detta flera ggr senast i förrgår. Jag såg även reguljärflyg och det på samma höjd som de flygplan som åkte kors och tvärs och sprayade. Eftersom planen såg LIKA stora ut för ögat kan jag med säkerhet avgöra att de ej befann sig på tusentals meter från varandra. Vad tror du var skillnaden melllan chemtrail planen och reguljärtrafiken?

3. Nästa grej är att de sick sack åkande chemtrail planen ENDAST är ute , ofta 8 åt gången, när det är KLART. Slutar sen flygplanen ( om det vore reguljära plan) att flyga i annat väder då ?

4. (Kan inte du berätta hur det inte går att beräkna pH i H2O2 så folk vet hur bra du är på kemi,, det hör ju hit eftersom du yttrar dig som om du vore professor gällande i naturvetenskapliga issues hela tiden )
(Numrerade i ditt inlägg för tydlighets skull.)

1. Menar du de ämnen som de flesta pekar ut som "chemtrailämnen", Al och Ba? Att man kan hitta dessa ämnen på marken är inte konstigt och självklart inget bevis för att de kommer från flygplan. Det borde t o m du förstå. Om en del nu är så besatta av chemtrails, varför inte hyra ett litet plan och samla prover direkt från kondensstrimmorna och jämföra med omkringvarande luft? Nä, det är förstås inget kul, det skulle ju döda hela teorin. Bättre då att ta prover på marken som inte säger någonting så cirkusen kan fortsätta.

2. Ditt påstående har bemötts bra av ksv.

3. Kort sagt: Skitsnack! Jag kallar dig lögnare även i detta fall tills du slänger upp bevis på det du säger. Chemtrailsteorin omfattar alla djävla plan som lämnar långvariga kondensstrimmor så det där med zick-zack och åtta åt gången kan du stoppa upp där du borde stoppa upp allt annat skit du kläcker ur dig hela tiden.

4. Helt djävla OT men eftersom du muckar så:
Nästa gång du är kaxig och påstår att jag har fel i något så kan du ju se till att ha rätt istället för fel. Vore jag du så skulle jag först skämmas och sedan gå om grundskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in