Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Väl talat Brille. Roma är en klubb som håller på att bli helt identitslös. Jag fattar verkligen inte hur man kan försvara varken Spalletti eller Pallotta. Totti ÄR Roma.
Perspektiven blir galna när man tänker på Totti. Vilket är anledningen till att när man har diverse öppna omröstningar så tycker de flesta att han borde sluta spela fotboll. Sedan tidernas begynnelse. Förklaringen är enkel., de flesta är inte romanisti eller romantiska fånar.
Jag var eld och lågor förra året då ägaren tvingade bort Conti & Cossu från Cagliari. Conti har visserligen spelat i Cagliari sedan 1999, men endast varit kapten under 2010 – 2015.
Men Conti är il Capitano. Jag gillar Dessena, och han har varit en fantastisk kapten under säsongen trots att han varit skadad. Varit nära klubben, spelarna och fansen trots att han inte kunnat ha spelat. Men det är Conti som är il Capitano...
Tänk då på Totti!
Han blev kapten då han var 21 år! Det är helt säkert världsrekord i innehav av kaptensbindeln. Han är så självklar kapten i Roma att det blir pinsamt att efterträda. De Rossi var utsedd, men det lär inte hända?
Och låt oss inte i sammanhanget glömma bort den gode De Rossi. Men han har inte tagit upp någon strid, utan istället tynat bort... Trist.