2016-04-20, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Roma styrs av två vidriga individer som heter James Pallotta och Luciano Spaghetti. Bägge vill ha bort Totti till varje pris. Och Totti äger dem bägge bak och fram och in och ut.

Man gråter nu.

Jag var en av dem som dömde ut Totti och tyckte att hans tid var över
Citera
2016-04-21, 01:43
Medlem
sebastian_s avatar
De är beredda att offra en cl-plats för att få bort Totti. För det är skillnaden mellan Serie a:s sämsta anfallare Dzeko och den hypereffektiva Totti. Jävla kräk är vad de är.
Citera
2016-04-21, 01:48
Avslutad
Jag är inte ens romanista men om inte Totti får spela resten av säsongen (och fortsätta om han vill) kommer jag för evigt hata Spalletti, Pallotta & co.
Citera
2016-04-21, 01:59
Medlem
snillet_1s avatar
Det hela är ju så absurt. Om det hade funnits en frisk hjärna i leden så hade man ju utan några större problem orkestrerat detta till Tottis fina avskedssäsong. Istället har det blivit någon jävla sorts tävling i prestige - från båda led - som inte har gett Roma något gott.

Spalletti går från att säga att det är laget som måste vinna matcher, och att det var lagets förtjänst till att ikväll göra uttalanden i stil med att Totti är den ultimata spelaren att kasta in när en match står och väger. Så genomskinligt. Så INIHELVETE USELT.

Sabatini, Spalletti - resten av idioterna. Bara gå.
Senast redigerad av snillet_1 2016-04-21 kl. 02:01.
Citera
2016-04-21, 14:13
Medlem
Klopeks avatar
Cirkus Roma alltså, den där spaletti är inte riktigt klok i huvudet. Håller inte heller på Roma men Totti måste ju fan spela så mycket han vill och orkar när alternativet är Dzeko! Och Dzeko har varit ett träben hela säsongen och mer eller mindre usel hela tiden.

Att Totti inte orkar hela matcher är en sak, han är 39år men han orkar utan problem spela 60 min.

Nu är han också utvilad när han suttit på bänken så pass länge så han kan lätt spela resterande matcher som är kvar på säsongen.

Jag blev så jävla glad och jublade igår när Roma vände och anledningen är enkel, jag unnar inte kloakråttorna med de blåsvarta ränderna från den fula delen av Milano kvalmatch till CL. Tack Roma! Och tack Totti!

Men får även tacka Genoa för att ni kämpade väl och vann mötet mot de blåsvarta.

Känns som Roma nu kommer som sämst 3a, kan ju inte tappa detta nu. Det skulle vara om Roma förlorar resten av matcherna och Inter vinner resten men det får och kan bara inte hända.

Dybala är rysningar, vilken match han gjorde igår. Hade lägen i matchen att göra 2 mål till, ytterst nära hattrick. En styrning i början att matchen men också ett senare skede i matchen en kanon som superman Marchetti räddade. Marchetti blir alltid magisk i Lazio målet när han möter Juventus. Helt sjukt, varje jäkla match. Lazio får tacka Marchetti för det var han som höll nere siffrorna. Kunde stått 6-0 efter 90 min.
Citera
2016-04-21, 18:57
Medlem
snillet_1s avatar
Di Francesco som det har ryktats kring ett tag har förlängt till 2019 med Sassuolo. Viktigt besked och det lär bli intressant att fortsätta följa dem. De har något spännande på gång, helt klart. Frågan är om man får behålla Berardi? Han har ju en ganska svag säsong bakom sig men potentialen är uppenbar. Vill kanske någon norpa åt sig honom redan nu (i sommar)?
Citera
2016-04-21, 19:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Är det inte dags för Romas "amerikanska projekt" att lyckas med nånting snart?

Roma är ett skämt och har varit så länge länge nu.''
Citera
2016-04-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Är det inte dags för Romas "amerikanska projekt" att lyckas med nånting snart?

Roma är ett skämt och har varit så länge länge nu.''
Hur menar du? Jag kan förstå det i samband med satsade pengar, men samtidigt måste man inse att det finns väldigt många större lag internationellt.

Nationellt har man tre scudetti genom tiderna. Och man har inga titlar när det gäller CL, EL eller cupvinnarcupen.

Men du har en poäng med att de borde kunna utmana bättre nationellt.

Men det har man gjort under hela Tottis tid, man har fan varit med och kämpat om titeln. Tyvärr har man haft en förmåga att stanna vid att vara utmanare.
Senast redigerad av Brille68 2016-04-21 kl. 20:20.
Citera
2016-04-21, 20:17
Medlem
Jag återvänder till Totti.

Det är så underbart. Och när man nu ser reaktionerna från alla som har varit med under Tottis karriär. Vilken fullständig revansch.

Han visar med eftertryck hur viktig han är. Och det under jävligt begränsad tid och under extremt tryck.

Fullständigt bänkad så skapade han bråk under en tid då det gick bra för klubben, för att tvinga fram tillfälliga inhopp. Enda sättet att få en mikroskopisk chans att visa att han inte är slut som spelare...

Han har spelat fullständigt utan marginaler. De flesta som inte är inbitna romanista har pekat på att han borde inse sin ålder och att Spalletti har radat upp segrar. Om Totti hade gjort ett normalt inhopp där han hade varit lika bra eller lite bättre än den han ersatt så hade han fasats ut.

Han visste förutsättningarna. Han skulle briljera under ett fåtal minuter. Fick 45 minuter mot Bologna där Roma låg under men en fantastisk assist gav Salah möjlighet att kvittera. Ett bra inhopp där il Capitano styrde upp spelet. Mot Atalanta kom han in i 78:e minuten och kvitterade. Och ig¨r kom han in i 86:e minuten och vände matchen med två mål.

Fullständigt utan fallskärm så vågade han ta utmaningen. Hade han missat straffen så hade det vänts emot honom.

Virtù!

Machiavellisk virtù, där fru fortuna gynnar den som agerar på ett självklart vis. Att våga agera så att ens öde uppfylls.

Han är il Capitano. Han är Roma. Nu mer än någonsin.

Och han gör ovanstående i skymningen av sin karriär, men där han sätter allt på spel. Så jävla modigt. Så jävla stort.
Citera
2016-04-21, 20:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hur menar du? Jag kan förstå det i samband med satsade pengar, men samtidigt måste man inse att det finns väldigt många större lag internationellt.

Nationellt har man tre scudetti genom tiderna. Och man har inga titlar när det gäller CL, EL eller cupvinnarcupen.

Men du har en poäng med att de borde kunna utmana bättre nationellt.

Men det har man gjort under hela Tottis tid, man har fan varit med och kämpat om titeln. Tyvärr har man haft en förmåga att stanna vid att vara utmanare.

Säger inte att jag förväntar mig mer av Roma. Roma är ingen storklubb egentligen, historiskt sett är man mellanmjölk.

Snarare är det ju de amerikanska ägarna som snackat så jävla högt och brett om att satsa och utmana. Det gör man inte, nu fem-sju år senare?
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-21 kl. 20:29.
Citera
2016-04-21, 20:30
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag återvänder till Totti.

Det är så underbart. Och när man nu ser reaktionerna från alla som har varit med under Tottis karriär. Vilken fullständig revansch.

Han visar med eftertryck hur viktig han är. Och det under jävligt begränsad tid och under extremt tryck.

Fullständigt bänkad så skapade han bråk under en tid då det gick bra för klubben, för att tvinga fram tillfälliga inhopp. Enda sättet att få en mikroskopisk chans att visa att han inte är slut som spelare...

Han har spelat fullständigt utan marginaler. De flesta som inte är inbitna romanista har pekat på att han borde inse sin ålder och att Spalletti har radat upp segrar. Om Totti hade gjort ett normalt inhopp där han hade varit lika bra eller lite bättre än den han ersatt så hade han fasats ut.

Han visste förutsättningarna. Han skulle briljera under ett fåtal minuter. Fick 45 minuter mot Bologna där Roma låg under men en fantastisk assist gav Salah möjlighet att kvittera. Ett bra inhopp där il Capitano styrde upp spelet. Mot Atalanta kom han in i 78:e minuten och kvitterade. Och ig¨r kom han in i 86:e minuten och vände matchen med två mål.

Fullständigt utan fallskärm så vågade han ta utmaningen. Hade han missat straffen så hade det vänts emot honom.

Virtù!

Machiavellisk virtù, där fru fortuna gynnar den som agerar på ett självklart vis. Att våga agera så att ens öde uppfylls.

Han är il Capitano. Han är Roma. Nu mer än någonsin.

Och han gör ovanstående i skymningen av sin karriär, men där han sätter allt på spel. Så jävla modigt. Så jävla stort.
Väl talat Brille. Roma är en klubb som håller på att bli helt identitslös. Jag fattar verkligen inte hur man kan försvara varken Spalletti eller Pallotta. Totti ÄR Roma.
Citera
2016-04-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Väl talat Brille. Roma är en klubb som håller på att bli helt identitslös. Jag fattar verkligen inte hur man kan försvara varken Spalletti eller Pallotta. Totti ÄR Roma.
Perspektiven blir galna när man tänker på Totti. Vilket är anledningen till att när man har diverse öppna omröstningar så tycker de flesta att han borde sluta spela fotboll. Sedan tidernas begynnelse. Förklaringen är enkel., de flesta är inte romanisti eller romantiska fånar.

Jag var eld och lågor förra året då ägaren tvingade bort Conti & Cossu från Cagliari. Conti har visserligen spelat i Cagliari sedan 1999, men endast varit kapten under 2010 – 2015.

Men Conti är il Capitano. Jag gillar Dessena, och han har varit en fantastisk kapten under säsongen trots att han varit skadad. Varit nära klubben, spelarna och fansen trots att han inte kunnat ha spelat. Men det är Conti som är il Capitano...

Tänk då på Totti!

Han blev kapten då han var 21 år! Det är helt säkert världsrekord i innehav av kaptensbindeln. Han är så självklar kapten i Roma att det blir pinsamt att efterträda. De Rossi var utsedd, men det lär inte hända?

Och låt oss inte i sammanhanget glömma bort den gode De Rossi. Men han har inte tagit upp någon strid, utan istället tynat bort... Trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in