2016-04-18, 22:36
Medlem
zachs avatar
Jag undrar verkligen om någon plats kan förvandlas från relativt lugn till fullständig kaos på nolltid, som fallet är med Roma. Få har väl missat vad som hänt senaste dygnet men om så är fallet.

Dzeko har varit helt värdelös sen han kom. Igår var inget undantag. Han rundar målvakten på Kennet Andersson-graciöst sätt och skickar bollen över ribban. Samtidigt går Atalanta från 0-2 till 3-2. In kommer Den Enda Kaptenen. På 12 minuter hinner han dels göra mål, men framförallt frispela nämnde Dzeko på ett sånt där sätt som bara, absolut bara, Totti kan (spola till 6:35: https://www.youtube.com/watch?v=QMiX_6fIXp8&list=PL3ZQ5CpNulQlTAzNwOia3s3_ 6CEwO2iLJ&index=7 ). Inte helt otippat blev det inte ett skit av det i slutändan.

Men Spalletti va sur. Och historierna går isär. Allt från handgemäng mellan skalle-Pär och Gud (även om det känns lite väl osannolikt) till att Spalletti skällde på allt och alla i omklädningsrummet. Att Roma/spelarna aldrig vinner. Och Totti verkar ha försvarat sig själv och laget inför allt och alla. Och Spalletti verkar blivit ännu mer sur. Och det smittar av sig på presskonferensen, där Dzeko tas i försvar och Tottis roll och betydelse marginaliseras.
Men alla kan säga precis vad som helst. 1 mål och 1 ass på de senaste två inhoppen. Och bäst betyg av alla.

Så han har det inte lätt Spalletti. Supportrarna är vid träningsanläggningen. Inget Totti, Inget Roma stod det utanför idag. Innan dess har det stått annat pro-Totti. Och journalisterna är på honom. "Det enda ni verkar bry er om är att Totti spelar sa han i veckan". En journalist svarade "ja".

Men nu har Spalletti och Totti nu åtminstone officiellt slutit fred, bagatelliserat det som hänt/inte hänt. Dom har till och med filmats tillsammans på träningen. Totti står framför Spalletti, med ryggen mot tränaren när han pratar.

Jag har dryftat det här så många gånger nu. Det finns ingenting i mig som inte väljer Totti före dagens Roma varenda dag i veckan. Och jag förbannar de som tycker annorlunda, i mina ögon har de degraderats till historielösa gloryhunters. Ger man sin karriär för en klubb, förtjänar man respekten därefter. Tack och lov är jag och de likasinnade i majoritet: I Rom är alla bakom Totti, ingen är bakom Spalletti, sa dom idag på italiensk radio. Innan dom konstaterade att muppen som bestämmer är i Boston... Men samtidigt som Spalletti och Totti försöker förminska det som händer så kan man spela på vart Totti hamnar och samtliga italienska sporttidningars löpsedel pryddes av incidenten.

Jag bara spyr på allt.
Citera
2016-04-18, 23:55
Medlem
erikp121s avatar
Dags för Totti att dra på sig Basta-tröjan och Spalletti-spaghetti att svälja stoltheten och sätta Kaptenen på banan från start.
Citera
2016-04-19, 14:58
Medlem
Klopeks avatar
Tråkigt för Marchisio korsbansskadan men tur i oturen att det kom nu om jag ska säga något positivt. Han missar EM men han kommer förmodligen att kunna spela sin första match i augusti när ligan drar igång eller i september. Uttåget ur CL och med ett försprång på 9 poäng före Napoli så är jag inte orolig, jobbigare om det varit tajtare eller varit i ett tidigare skede under säsongen.

Han missat tråkigt nog den viktiga försäsongen.

Haft känsla länga att något kommer hända honom, han spelar i princip 90-95% av alla matcher och det är inte hållbart i längden att kötta på, på det sättet.

En annan sak nu är det än mer viktigt med en regista eftersom det inte är helt hundra när han kommer spela sin första match nästa säsong även om det lutar åt att det handlar om 6 månader, enligt min mening ska marchisio spela som tvåvägsspelare i första hand och vara vice regista vid behov. Han har gjort det bra som regista men vi behöver två som kan hantera rollen.

Fördelen med att köpa en regista blir att Pogba, Khedira och Marchisio kan avlasta varandra på två st positioner på innermittfältet som tvåvägsspelare.

Eller så hoppas ledningen att Lemina blommar ut och kan göra ett bra jobb som regista, han har använts där några matcher. Hernanes toppar och floppar, jag tror Juventus vill göra sig av med honom och behålla Lemina, det märks om inte annat att han får göra fler inhopp.

Anledningen till sparsam speltid för Lemina är för övrigt att han för en tid sedan varit frånvarande p.g.a. skada en lång lång tid.

Inför nästa säsong:

3-5-2

Dybala/Berardi - Mandzukic/Zaza

Sandro - Pogba - NY - Marchisio - Lichsteiner/Cuadrado

Chiellini - Bonucci - Barzagli

Evra finns inte med på vänstersidan men han är såklart andra alternativ, anledningen är enkel att Sandro ska spela så mkt han kan, han går före Evra enligt mig då Sandro har en helt annan dimension och driv i sin offensiv, likaså inlägg. Lichsteiner/cuadrado hugget som stucket, beror lite på motstånd vem som ska starta.

Behöver också en högerback att konkurrera med Lichsteiner om vi ska köra mkt 4-3-1-2

4-3-1-2

Dybala/Berardi - Mandzukic/Zaza
NY
Pogba - NY - Marchisio
Sandro - Bonucci - Chiellini - Lichsteiner

En teknisk anfallare och en explosiv anfallare i båda uppställningarna.

Det som behövs:

Ut:

Morata
Caceres
Asamoah
Hernanes

In:
Berardi
Mkthariyan (stavning?)
Regista?
Danilo
Citera
2016-04-19, 15:13
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fin insats av Inter. Såg tyvärr inte matchen, så andra får gärna beskriva...

Jovetic och Icardi är klass, men det är också Hamsik, Callejón, Gabbiadini och Insigne.

Men det spetsar till toppen. Dvs om vi bortser från att Juventus kommer att erövra lo Scudetto. Så jävla starkt gjort, att snubbla i starten och ligga hopplöst efter för sedan jaga ifatt och defilera in i mål som överlägsna segrare. Juventus är onekligen Italiens starkaste lag.

Men kampen bakom spetsas nu till. Napoli, Roma och Inter kämpar om två platser till CL. Och Fiorentina kan kanske också vara med i den kampen...

Man ska ju egentligen inte skylla på skador men detta mittfält ställde Juve upp med de första 6-7 omgångarna av ligastarten, bland annat mot Roma som vi förlora mot:

Pogba - Lemina - Padoin

Marchisio och Khedira skadade i säsongsinledningen. Jag minns det så väl, Pogba fick jaga boll, täcka ytor och vara överallt. Var som ett stort hål i mittfältet. Lemina är bra men han var ny, ynglig och hade inte blivit varm i kläderna och kastades in i hetluften direkt, han är än så länge godkänd inhoppare och inte mer.

Padoin är segerciggen och ska inte bytas in förrän tidigast 70e minuten, han är för bra för att starta vi måste ge motståndarna en chans säger Padoin, Padoin vet alltid bäst. Padoin har fler scudetto än självaste Totti-Spotti det säger en del, han är en mästare vår Padoin. Paddan!

Eller säger någon emot mig? Totti 1 scudetto, Padoin går mot sin 5e raka scudetto. Han är oersättlig på alla sätt och vis, magiska krafter.

Who needs Ronaldo we got Padoin. Everday I'm Padoin!
Senast redigerad av Klopek 2016-04-19 kl. 15:19.
Citera
2016-04-19, 15:37
Medlem
Arons avatar
jag provar här, nån gång under 90-talet så spelade cremonese en serie a match och bråk uppstod på planen och en cremonese funktionär/anställd ( inte spelare) slog till nån och denne fick så som jag kommer ihåg livstids avstängning
är det nån som kommer ihåg incidenten och vilket år det hände?
Citera
2016-04-19, 22:24
Medlem
Efter förra matchen då Cagliari utklassade Brescia:
Citat:
...
En underbar reaktion, och jag är nu övertygad om att man tar sig till Serie A. Man visade inställning och tog sig an uppgiften med rätt attityd. Flera viktiga spelare saknas, men det har mindre betydelse i Serie B, eftersom man har ok kvalitet på truppen och nu framförallt rätt inställning.

Och ikväll spelade Cagliari mot Como på bortaplan.

Deiola gjorde första målet. Inför matchen hade han gjort 595 minuter på 15 matcher i Serie B.

Från Coppa Italia 15:e augusti 2015:
Citat:
...
Sarderna Murru och Sau startade. Och Dessena såklart, som numera bär kaptensbindeln, har ju också sitt ursprung från Sardinien. Men det gjorde också mittfältaren Alessandro Deiola, född 1995 på den vackra ön. Och han gjorde ledningsmålet med en nick på ett inlägg från Balzano.
...
Deiola är från San Gavino Monreale, som är en liten by med mindre än 10.000 invånare. Från samma lilla ställe kommer även Fabio Aru som alla som följer cykling numera vet vem det är. Det unga stjärnskottet som kan och vågar utmana de stora namnen.
...

Udinese valde däremot att satsa på en grek,Karnezīs, istället för Scuffet född 1996, som nu står i bottenlaget i Serie B... Scuffet skulle kunna vara en målvakt som i framtiden kan vara Donnarummas andramålvakt och kanske tidvis utmana... Känns som att Italien står väl rustade inför framtiden då det gäller målvakter.

Matchen slutade 1-1.

Lagen som jagar tog alla tre poäng, men jag är relativt lugn trots att det nu endast skiljer nio poäng ned till Bari som Cagliari senare ska möta i Bari...Det blir jämnt, men det ska det vara.
Citera
2016-04-19, 22:24
Medlem
zachs avatar
Ja jag kanske är tjatig...

http://romanews.eu/2016/trigoria-striscione-per-il-capitano-totti-oggi-come-ieri-pallotta-24-anni-fa-doveri/

https://www.youtube.com/watch?v=LYP3dtR8GTM

Edit: fast bästa låten med Marco Conidi är ändå den här: https://www.youtube.com/watch?v=QTS8IjRL8Ho
Senast redigerad av zach 2016-04-19 kl. 22:26.
Citera
2016-04-19, 22:31
Medlem
zachs avatar
När vi ändå är inne på Youtube så... Det är så här man startar en trend. Som en hel värld tar efter. Tur som fan han inte satsade på sång

https://www.youtube.com/watch?v=qzmwRMyzzQE
Citera
2016-04-20, 22:16
Medlem
Knugen37s avatar
Kort fråga. Behövs det Tessera del tifoso eller annat trams för att stå i Curvan(hemmaplan)?
Citera
2016-04-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Jag bara spyr på allt.
Roma mot Torino, men den stora matchen var mellan Spalletti och Totti.

De Rossi och framförallt Totti på bänken. Såklart.

Inför matchen buade publiken åt Spalletti och hyllade Totti.

https://pbs.twimg.com/media/CgbImHlWEAIn0L2.jpg

Totti värmde upp under större delen av andra halvlek... kom in med mindre än fem minuter kvar...

Hur matchen slutade? Spalletti knockades så in i helvete!

Två mål av Totti och vänder ett underläge 1-2 till 3-2.

Detta är något man kommer att sjunga om hundra år. Totti exploderar i Spallettis ansikte!

The king of Rome is not dead!

Citera
2016-04-20, 23:00
Medlem
Calogeros avatar
Roma styrs av två vidriga individer som heter James Pallotta och Luciano Spaghetti. Bägge vill ha bort Totti till varje pris. Och Totti äger dem bägge bak och fram och in och ut.

Man gråter nu.
Citera
2016-04-20, 23:35
Medlem
snillet_1s avatar
Totti. Vilken jävla kung!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem