2016-03-28, 14:44
Medlem
gato12s avatar
Sett att det ryktats om Guidolin också. Om han skulle lämna Swansea.
Citera
2016-03-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Sett att det ryktats om Guidolin också. Om han skulle lämna Swansea.

Hade varit ett riktigt bra alternativ. Just Guidolin är en rätt så underskattad tränare, gjorde jo ett ruggigt bra jobb med Udiniese och var väl på håret att ta dom till CL. Är egentligen en av de här nya Italienska coacherna som började inse att " catenaccio " fotbollen inte fungerade i den moderna fotbollen. Och var också givetvis bland de första att ge unga talanger chansen. Men han nämns aldrig p.g.a sin ålder och att han aldrig tränat något storlag.

Men gud vilket ruttet lag Gli Azzuri har. Trots att Serie A går som tåget och håller på att gå om PL är landslaget sämre än någonsin. De enda världsspelarna som finns i laget är Veratti, Marchisio, Buffon å Chiellini. 2012 så hade de ett ganska vasst lag.
Citera
2016-03-28, 17:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hade varit ett riktigt bra alternativ. Just Guidolin är en rätt så underskattad tränare, gjorde jo ett ruggigt bra jobb med Udiniese och var väl på håret att ta dom till CL. Är egentligen en av de här nya Italienska coacherna som började inse att " catenaccio " fotbollen inte fungerade i den moderna fotbollen. Och var också givetvis bland de första att ge unga talanger chansen. Men han nämns aldrig p.g.a sin ålder och att han aldrig tränat något storlag.

Men gud vilket ruttet lag Gli Azzuri har. Trots att Serie A går som tåget och håller på att gå om PL är landslaget sämre än någonsin. De enda världsspelarna som finns i laget är Veratti, Marchisio, Buffon å Chiellini. 2012 så hade de ett ganska vasst lag.
Är det ens någon i dagens lag som fått följa med i truppen 2002-2006, förutom de fyra nämnda och bonucci?
Citera
2016-03-28, 17:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Mjo, offensivt ser det rätt tunt ut...och det från en nation som fostrat sådana som Rossi, Baggio, Totti.
Citera
2016-03-28, 19:29
Medlem
Samtidigt som Serie B och gli Azzurri får mycket uppmärksamhet, så spelar även nästa generation.

U21 besegrade Irland med 1-4. Och där finns minst två spelare som kommer att göra ett stort avtryck i det riktiga Azzurri i framtiden. Tyvärr är det på positioner som man redan är starka på. Jag tänker främst på Donnarumma och Romagnoli. Även Benassi imponerar...

Det finns riktigt bra offensiva spelare också, men jag är inte helt säker på att de sticker ut tillräckligt för att kunna bli stjärnor. Ännu. Fast jag gillar Berardi...
Citera
2016-03-28, 19:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt som Serie B och gli Azzurri får mycket uppmärksamhet, så spelar även nästa generation.

U21 besegrade Irland med 1-4. Och där finns minst två spelare som kommer att göra ett stort avtryck i det riktiga Azzurri i framtiden. Tyvärr är det på positioner som man redan är starka på. Jag tänker främst på Donnarumma och Romagnoli. Även Benassi imponerar...

Det finns riktigt bra offensiva spelare också, men jag är inte helt säker på att de sticker ut tillräckligt för att kunna bli stjärnor. Ännu. Fast jag gillar Berardi...
Är målvakrsbesättningen verkligen super? Buffon är 38 år och vilken annan italienare står i ett storlag?
Citera
2016-03-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Är målvakrsbesättningen verkligen super? Buffon är 38 år och vilken annan italienare står i ett storlag?

Ha ha, jag menar Buffon. Jag anser dock att t ex Sirigu är en hyfsad ersättare, men då krävs det att han spelar. Jag hoppas att Donnarumma tar över efter Buffon och inleder en ny målvaktsera i gli Azzurri.

PS
Min tanke var att ingen av dem hade kunnat ta en plats idag om de hade flyttats upp till det riktiga landslaget.
Senast redigerad av Brille68 2016-03-28 kl. 19:45.
Citera
2016-03-28, 19:59
Avslutad
Det är ju knappast tysk kvalitet (Neuer, Trapp, ter Stegen, Horn, Leno, Fährmann, Zieler, et cetera ad infinitum) men det ser ju inte alltför illa ut. Buffon håller på några år till, bakom honom finns Sirigu. Även Perin & Scuffet är väl ganska lovande? Fast jag inbillar mig att deras utveckling inte riktigt gått som vissa trodde, stämmer det?

Och därefter kommer så klart Donnarumma, som jag verkligen hoppas på.

Det finns ju naturligtvis inga garantier på att de här spelarna blir så bra som de kan bli, men om de blir det så ser det ändå ganska lovande ut: Donnarumma, Rugani, Romagnoli, Mandragora, Bernardeschi, Berardi, Benassi (?)

Sedan finns utvecklingspotential i t ex Insigne, El Shaarawy & Florenzi. Jorginho kan väl inte riktigt spela samtidigt som Verratti men han finns ju också.

Efter VM 2018 kanske det ser ut så här? (om man nu håller fast vid 3-5-2)

Donnarumma
Rugani-Bonucci-Romagnoli
Florenzi-Benassi-Verratti-Marchisio-Bernardeschi
Berardi-Insigne

Visst, det är inga Nesta, Maldini, Cannavaro, Zambrotta, Materazzi, Totti, Barzagli, Pirlo men ändå, helt katastrofalt är det väl ändå inte?

PS. Kanske skämmer ut mig helt, har inte alltför bra koll på hur bra de italienska ungdomarna är.
Citera
2016-03-28, 20:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Donnarumma
Rugani-Bonucci-Romagnoli
Florenzi-Benassi-Verratti-Marchisio-Bernardeschi
Berardi-Insigne
Är Insigne verkligen toppforward? Hade för mig att han lirar mer som yttermittfältare i klubblaget. Också Berardi är väl mer tillbakadragen...?

Vilket för mig understryker bristen på riktigt vassa målgörare, en nummer nio. Typ Luca Toni.
Senast redigerad av gato12 2016-03-28 kl. 20:04.
Citera
2016-03-28, 20:03
Avslutad
Citat:
Är Insigne verkligen toppforward? Hade för mig att han lirar mer som yttermittfältare i klubblaget.
Nä, han är väl mer av en ytter men formationen i sig går så klart att förbättra, jag tänkte mer på spelarmaterialet.

Så här då?

Donnarumma
Rugani-Bonucci-Romagnoli
Florenzi-Verratti-Marchisio-Bernardeschi
Berardi-ANFALLARE-Insigne

Då får väl både Berardi & Insigne något mer realistiska positioner.
Citera
2016-03-28, 20:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Så här då?

Donnarumma
Rugani-Bonucci-Romagnoli
Florenzi-Verratti-Marchisio-Bernardeschi
Berardi-ANFALLARE-Insigne

Då får väl både Berardi & Insigne något mer realistiska positioner.
Exakt! Då är den stora frågan vem denne ANFALLARE är...en Balo i fullt slag hade ju smakat fågel. Fast inte mot Sverige dårå.
Citera
2016-03-28, 20:09
Medlem
Citat:
Exakt! Då är den stora frågan vem denne ANFALLARE är...en Balo i fullt slag hade ju smakat fågel. Fast inte mot Sverige dårå.

Samtidigt var det en Luca Toni du eftersökte... Och han blev en stjärna relativt sent.

Men jag håller med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in