Citat:
Ursprungligen postat av
boidis12
Du hakar ju bara på vad stjärnan Hurtig har fantiserat ihop .
Du borde ju ha kommit på det här själv eftersom du är så bekymrad
för hur utredningen har skötts tycker jag .
Hur har hårstråna hamnat i trosan enligt dig då ?
Och vilket djur har tappat dessa hårstrån i trosan ?
Om det visar sig att det är hårstrån från mördaren Nerijus katt eller ett hårstrå från
slakteriet som givetvis innehåller ett antal hårstrån från hjort m.m .
Påverkar det vem som är mördaren då också ?
Då sitter ju dynghögen Nerijus ännu mer i skiten .
Vet du förresten att det går att analysera djurhåren överhuvudtaget ?
Tror du att djurhåren i trosan är helt avgörande för hela fallet kanske ?
Det finns ju gott om andra spår m.m som pekar ut mördaren Nerijus .
Jag har kanske missat eller glömt bort de där hårtussarna och djurhåren, eller så har jag i ett tidigare skede tänkt att håren kan komma ifrån NB katt eller slaktrummet, dock så har BH fört fram möjligheten att håren kan ha ett annat ursprung, jag har inte tänk på det skall villigt erkännas, och nu när BH lyfter fram det så hakar jag mycket riktigt på med intresse därför att han har
rätt i sak, det finns inte noterat någonstans såvitt känt är vad det är för djurhår och inte heller på vilken grund man har underlåtit att inte undersöka håret för att ta reda på vad det är och eventuellt hur det i så fall kan ha hamnat i trosan.
Berätta för oss varför du anser att mitt intresse är obefogat och gärna också varför du debatterar med en raljerande framtoning vad gäller mitt intresse för håret.
Du frågar mig hur håret har hamnat i trosan och vilket djur det kommer ifrån, är det egentligen genomtänkta frågor med tanke på att jag anser att håret borde ha undersökts i syfte att ge svar på dina frågor?
Om det visar sig att håret kommer ifrån NB katt eller slakteriet så säger det kanske inte så mycket, däremot så kan ett annat resultat innebära att man måste ställa sig frågor och också söka svar, det har jag också sagt tidigare, läser du inte mina resonemang innan du kritiserar mig?
Jag är relativt övertygad om att man minst kan ta reda på ifrån vilken djurart håret kommer ifrån, kanske även var djuret har levt/lever, det går att göra med växter och bör således också gå att göra med annat organiskt material.
Håret måste inte nödvändigtvis påverka vem som kan bindas till mordet, dock så kan det finnas en möjlighet att det skulle ha kunnat påverka domstolarnas bedömning av om det skulle kunna finnas en rimlig chans att någon annan än NB var i kontakt med offret den där dagen och således också skulle kunna vara den som mördade LH, ett rimligt tvivel, och jag tror att det är just det som BH försöker belysa i överklagandet.
Jag vet inte vilken förmåga som du har att se den röda tråden i överklagandet, men för mig så står det helt klart att BH anser att det finns omständigheter som inte är utredda, bland annat hårstrå och hårtussar i trosan, och som beroende på resultat teoretiskt skulle kunna öppna för att fler än NB har varit i kontakt med LH efter det att hon skiljdes ifrån sina arbetskamrater efter jobbet. Om man fick ett resultat som tyder på att fler än NB har varit i kontakt med LH så är det knappast ställt utom rimligt tvivel att NB måste vara den som mördade LH.
Överklagandet går ut på att åklagaren inte har utrett det som det fanns anledning att utreda för att eventuellt finna spår som pekar i en annan riktning än NB, jag anser att BH är inne på rätt spår utan att för den sakens skull tro att NB är oskyldig, dock så har alla rätt till en rättvis domstolsförhandling där alla relevanta fynd redovisas.
Att inte utreda fynd(främmande föremål eller annat) på en sådan vital fyndplats som i eller på offrets trosa kan knappast anses vara objektivt agerat från åklagarens håll oavsett hur mycket blod som NB har avsatt på offrets kläder. Blod och DNA i det här fallet berättar endast att NB sannolikt har befattat sig med offret, en annan persons DNA eller koppling till trosan genom till exempel ett djurhår berättar precis samma sak, att vederbörande sannolikt har befattat sig med offret.
Två personer som har befattat sig med offret den där kvällen betyder givetvis att man inte kan veta vem av de två som mördade offret, jag förstår inte varför det ska vara så svårt att inse att det är detta som saken handlar om, åklagaren har inte uteslutit en alternativ mördare genom att undersöka fynd, det finns en teoretisk möjlighet att fynden kan kopplas till person på ett eller annat vis, vad fynden kan berätta vet ingen därför att de inte har undersökts, thats it!